2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


MrSpock | 2005-08-15 09:26

Hello!

Üdv újra.

Arról érdeklõdnék, hogy mi történik akkor, ha a kocsimra a légmennyiség mérõ és a szûrõ közé egy villanyturbinát (12V) szerelünk?

...egy 89-es Suzuki Swift Gti-n (inj. 16v) már volt fennt, ott annyi történt, hogy nagyon gyorsan pörgött fel a motor, de sajnos menet közben nem próbálták ki.

Nyilván több levegõt kap a motorom, de az injektorom teljesítménye elég ahoz hogy több benyát is adjon hozzá? Mi merülhet fel. Ezen az oldalon:http://carstyling.hu/car_shower.php?id=3046 van kép az injektoromról is. Ez külsõre ugyanolyan mint a kozponti befecsisek, de az egyém hengerenkénti. Köszi a segítséget.

Ja és sürgõs lenne, mert a közeljövõben nem nagyon lesz idõm rá, csak e hét szerdáig. Meg esetleg milyen ötletetetek megjegyzésetek van ezzel kapcsolatban.
:)

Atanen | 2005-07-29 00:19

Hally!Én eredetileg a cimborám öreg (`81 körüli) 323-asát combosítanám meg egy kicsit,de mindíg érdekel egy-egy tuningos vita,tanács.
Szeritem ma a turbó-dízelekben sok fantázia van,fõleg hogy ugyanaz a számítógép irányítja a turbó-szabályzást amelyik a befecskendezést (összehangolás).Sajnos nem tudom hogy a dízelek mennyire szeretik a sport kipufogó rendszereket,de a turbó hamarabb pörög fel tõle,alacsonyabb fordulatról kezd húzni,a vezérmûtengely viszont már ezeknél a modern dízeleknél macerás.Egy benzinesnél elõször is a bejutó levegõ mennyiségét szabályzod,és ahhoz adsz benzint,egy dízelnél meg a bejutó levegõ mennyisége állandó (nincs pillangószelep),csak a keverék minõsége változik (gázadásra több üzemanyagot lõ be).Ha annyi kakaót adsz neki hogy ettõl már romlik az égés minõsége,akkor érdemes vezérmûtengelyen gondolkodni,de itt már 200LE fölött járunk.Ha ez egy utcai autó,akkor az emlegetett nagyobb intercoolert,fém turbócsövezést,sportlégszûrõt (hideg levegõ szívással!) és a turbónak kedvezõ (sport) kipufogórendszert ajánlom.Esetleg még egy chip-tuning.

A 626 turbósítása pedig attól függ...ha meg tudod oldani ebben a blokkban hogy olajpermet hûtse a dugattyúk alját,akkor a gyári alkatrészek is sokáig bírják.A legtöbb gyárilag turbós autóban a dugattyúk csak kicsivel erõsebbek,de kisebb kompressziót csinálnak (1:8,0 körülit),ezt te egy tervezett réz hengerfejtömítéssel is elérheted (Ladát tuningolóktól kérdezd meg,nekik ki csinálja).Illik még a turbós motornak több átömlést (amíg mindkét szelep nyitva van) és korábbi szívószelep nyitást adni.A dízelnél leírt turbóhoz emlegetett módszerek itt is eredményesek lehetnek.
A nagyobb/kis ellenállású kipufogórendszer azért jó,mert a turbót nyomáskülönbség hajtja,és ha a turbó után hamar,könnyen távozik a gáz,könnyebben meghajtja a még elõtte levõ gáz.

Én viszont olyat keresek,hogy az öreg 1,5-ös 8v GT motorba sport vezérmû tengelyt ki tervezett?(Tuning cégek,mesterek,olcsó helyek,stb.)

Elõre is köszi,széles utat,gumi fákat!
http://fanatik-amse.uw.hu

MrSpock | 2005-07-20 10:20

Valószínûleg, valami software problémája lehet...mert az energiaellátása is megbolondult.

Standi | 2005-07-20 08:01

Gyere el Gödöllõre lefotózom Canon 300 D vel, azzal biztos nem lesz baja, az tuti gép. Ez egy kompakt gép ugye? Megnézted, hogy nem koszos-e a lencse? :-)

MrSpock | 2005-07-19 10:20

Azt hiszem komoly baja lehet a fotomasinának, mert az összes kép elmosódott. Nyissunk egy Olympus topicot? Camedia C-4000. mi lehet a baja?

mazda-auto.hu | 2005-07-18 08:36

MrSpock:Szívesen. "Megnézzük" az új képeket.
Standi: Értjük a célzást. Valami talán lesz..

MrSpock | 2005-07-18 08:06

Kedves mazda-auto.hu!

Nagyon szép kis cikket kerekítettetek ki, igazán "köszönjük". Ma készül valószínûleg egy színháztéri sorozat, ha úgy gondoljátok szívesen küldök pár képet arról is.

Standi - Köszi szépen az elismerõ szavakat. Jól esik hallani, mert tényleg sok vita és pénz van mögötte. -még lesz is:)

A következõ lépés az a kocsi turbo-sítása lenne, amivel szolídabb számítások szerint is 250-270 Le!!! körüli bestiává tenné:) (MPS-260) ...bár asszem jobb lesz ha lassan szponzorok után nézek, mert ez nem kis tétel:)
-úgyhogy még várat magára a megvalósulás sajna.

Standi | 2005-07-16 21:46

Mr Spock Gartulálok ez tényleg gyönyörú Mazda 626! Nagyon szépen, igényesen "meg van csinálva"! Kár, hogy nem lehet szavazni rá, én szavaznék!

mazda-auto.hu | 2005-07-15 16:55

MrSpock: A képek eredetileg idõrendi sorrendben voltak, de sajnos a felvitel folyamán összekeveredtek.

mazda-auto.hu | 2005-07-15 14:52

Standi: Köszi az ötletet, lehet belõle valami.Kicsit még gondolkozunk.
MrSpock: Köszönjük a képeket. Szép, és igényes a gép már most is, összehozzuk a cikket és felvisszük a Tuning linkbe.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó