2024. Április 19. Péntek - Emma

Mazdák tuningja. Te hogyan csinálod?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Standi | 2005-06-22 11:54

A megérit úgy kérdeztem volna, hogy mekkora teljesítmény növekedés várható a módosítástól?

Tschaby | 2005-06-22 09:18

Nem teljesen ide vág, de mindenhol aktuális.

A hétvégén Mazda találkozó Velencén!!!

Bõvebb info:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9021848

MrSpock | 2005-06-21 10:29

Egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen légmennyiségmérõt tudnék betenni a kocsimba a gyári helyett, aminek nagyobb a keresztmetszete...és lehetõleg kör keresztmetszetû.

Ja, és ha lehetõség van rá, kábelezést nem szívesen cserélnék, egy plug-n-play megoldás hálás lenne. Köszi a segítséget. (1990, FE 8V 1998ccm 122Le)

MrSpock | 2005-06-21 10:25

Ha úgy gondoljátok- szívesen. Holnapra össze tudok állítani egy sorozatot a kezdetektõl, ami egy defekt volt sajnos a mostani állapotig....két hét múlva pedíg....:)

mazda-auto.hu | 2005-06-21 10:14

Standi-nak: Relatív, hogy megéri-e vagy sem, ha az autó motorját kérdezzük, akkor õ biztos igent mondana, hiszen több oxigén van a hûvösebb levegõben, ugyannyi munkával több az ereje a jobb égés miatt. Egyébként esetleg bontókban is lehet intercoolert találni, ami akár felére csökkentheti a költségeket.
Kovacs_t-nek: A kérdésrõl órákig lehetne beszélni. A tuningolás fokozhatja a biztonságot, pl.: egy erõsebb autóval hamarabb be lehet egy elõzést fejezni, vészhelyzetben egy sportfutómûvel, alacsonyabb súlyponttal nehezebb helyzetek is megoldhatók, nagy sebességnél a spoilerek miatti nagyobb leszorítóerõ szintén javítja a stabilitást, illetve a légellenállás is csökkenhet az ültetés és a spoilerek következtében, ami ugye a fogyasztásra is jótékonyan hat. Ezt a célt szolgálhatja még a teljesítménynövekedésen kívül a gázcsere, az égés hatásfokának növelése. Abszolút negatív dolog lehet, a plusz alkatrészek miatti súlynövekedés, minden más relatív, hiszen függ attól, hogy mire fogjuk használni az autót. Sokkal több minden beleférhet, ha mondjuk csak hétvégenként egy-két körre, mintha mindennapos közlekedésre.
MrSpock-nak: Gratulálunk, hogy ilyen mértékû munkába belevágtál. Szívesen közzétesszük a tuning linkben az autót, munkafázisokat, ha tudsz képeket küldeni.

MrSpock | 2005-06-21 10:09

kovács_t

Természetesen jár, de mindennek ára van. Egy optimalizált computer okozhat fogyasztáscsökkenést vagy/és teljesítménynövekedést. A sportrugó/futómû javítja a kocsi kanyarvételi képességeit és jobban fékezhetõ lesz, ez nyilván növeli a biztonságodat hiszen vész esetén jobbak a kocsi képességei mint alap típústársainak. Ez persze a kényelem némi vesztésével jár, hiszen keményedik a futómû, ha ülteted is (ami további stabilitást ad, és csökkenti a légellenállását, valamint az oldalszél sem rángatja) akkor oda kell figyelj a csökkent hasmagasságra is.

A stabilitáson sokat tudsz jevítani egy peresebb gumival és egy feszesebb rugóval, és így röktön optikáztál is egy kicsit, és ezek még elég elérhetõ áron beszerezhetõk. (rugó:40 000+ gumi:35 000/db+ felni: 30 000/db+

MrSpock | 2005-06-21 09:31

Sziasztok!

Én egy klasszikus Mazdát építgetek, egy 1990-es 626-os kombit:) A motorja egy 8 szelepes FE 87` gyárilag 122 Le-vel és 178 Nm nyomatékkal.

Optika: Postert elsõ lökhárító, a hátsó lökhárító egy KHT-Postert összeépítés a küszöbök szintén KHT gyártmányok. Az oldalsó villógók és a zárak elvannak tüntetve (a kilincsek maradtak) A sárvédõívek ki vannak szélesítve DTM stílusban. A kocsi jelenleg a gyárihoz képest 3-4 cm-t van ültetve, de eleve sportfutómûvel érkezett. A felnijei 17"-os Alessio Alaska típusúak.

Motor: Kapott egy BMC F-1 direktszûrõt, a kartergázt kikötöttem. A kipuff rendszere le lett cserélve 55-60-as savállóra. A katalizátort eltávolítottam, helyette egy Zeus gázgyorsító és egy hátsó átmenõdob lett beépítve (110-es saválló véggel), a rendszer része még egy Walker középdob is a folytás és a hangzavar végett.

Futómû: 3-4cm ültetés (opcióban -2cm), Vogtland Red-Violet rugók.Az elsõ gátlók egy USA Mx-6 hoz készültek a hátsok pedíg MB 300 kombiéi. (minden keményítve)

Jelenleg a kocsi fényezõnél van, utána jön a motor további átalakítása lehetõségeimhez mérten. (lehet sehogy) Ami biztos, az egy kis üzemanygnyomás emelés, és kisérletezünk egy villanyturbinával a szívórendszerben.

Nos ez az én Mazda tuningom, ez a kocsi a 6-os dédnagyanyja ugyan de egyrészt ritkaság (nem is kapni hozzá semmit) , másrészt klasszikus forma. Akit esetleg érdekel jobban is annak szívesen megmutatom, vagy ha hasonló kocsija van, szívvesen adok ötleteket.

Üdv mindenkinek

kovacs_t | 2005-06-20 20:43

Sziasztok. Én általában az autótuninggal kapcsolatban kérdeznék. Az érdekelne, hogy a vizuális összhatáson kivül valóban jár-e fogyasztáscsökkenéssel és biztonságnövekedéssel egy jó sport-tuning, legyen az akármilyen autó.
Várom véleményeteket

Standi | 2005-06-20 17:08

És megéri? Ez a 6 os esetében milyen teljesítménynövekedést eredményezhet?

mazda-auto.hu | 2005-06-20 07:54

Amennyiben a Mazda3-as töltõlevegõhûtõjét használjuk akkor kb.210-220e Ft.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó