2018. Február 25. - Géza

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Ferenc39 | 2014-01-25 13:28 atter részére

 Sziasztok...

Nagyrészt szűnik a hibám (mármint az alapjárat ingadozás).

A fojtószelep-ház továbbra sincs kitakarítva, viszont az injektortisztító adalék úgy néz ki beválik.

Mostmár nem megy 5-600-ra az alapjárat, viszont valamit még lehet érezni a kormányon amikor D-ben a pirosnál állok.

A Xedos 9-ben sincs motorkontroller lámpa, vagy még nem láttam.

Bár akármilyen hibára inkább nálam a TCS OFF gyullad ki, de mióta megkapta az adalékot azóta még nem láttam kigyulladni. (a vicces ebben, hogy ez a menetstabilizátor kontrollámpája, ha jól tudom)

atter | 2014-01-24 22:21 zugrol részére

 Szia!

a mazda mestert inkább kerüld el messziről ,mert egy jó szót nem hallottam még róla senkitől és ez biztos nem véletlen ,  erről viszont egész jókat mondanak : 

http://drtauto.hu/

 

egyébként a piros alapon  zárójelben felkiáltójel  a fékfolyadékszint/kézifék  visszajelzője

ha X6-od van abban nem létezik motorkontroll lámpa  

Viktor90 | 2014-01-24 19:30

 Sziasztok!

 

Szeretnék segítséget kérni olyan dologban hogy:

 

Mazda Xedos 6 2.0i V6 os motor helyére be lehet rakni a Xedos 9 2.3 V6 miller motort ?

És ha igen akkor valamenyi segítséget kérhetek? Akár pár tippben is .

 

Előre is nagyon köszönöm a segítséget !!!!!

 

 

Csabi | 2014-01-24 18:40

Sziasztok! S.O.S!
93-as 1,6-os xedos 6-hoz van valakinek hűtője? Az enyém szétnyílt, és dől belőle a hűtfolyadék ...egy ideig orvosoltam, amíg csak csöpörészett; utántöltögetéssel, de mostmár el sem merem képzelni, menet közben is mennyit folyathat szét!
álandóan kapcsolgatja a hűtőventillátort is másodperces kihagyásokkal, emiatt magától pörgeti a motort is; és amikor leállítom, akkor vagy két decinyi biztos elfolyik a hűtővízből!

zugrol | 2014-01-24 18:27

Sziasztok!

 

Az én problémám hasonló lenne Ferenc39-éhez. Amíg nem éri el az üzemi hőfokot az autó, addig normálisan húz, bár azt vettem észre, hogy ha alacsony motorhőmérsékleten jobban pörgetem a motort, akkor kigyullad a motorhiba lámpa(piros alapon zárójelben felkiáltóje), bár lehet a két hiba nem függ össze. Amint eléri az üzemi hőmérsékletet a motor ingadozik az alapjárat, illetve elég alacsony. Ilyenkor már érezhetően gyengébb az autó, a kipofogónak sincs szép hangja. Az injektorokat kitisztítattam, új gyertyák kerültek a gépbe (amik benne voltak teljesen el voltak szenesedve). A gyújtókábelekre ráférne a csere, néha áthúznak, de nem gondolnám, hogy összefüggésbe lenne a leírt hibával, gondolom hideg motornál is ugyanúgy áthúzna. Valamint ha kb 100km-nél többet megyek az autóval a motor torpan, valamint nagyon pörgetni kell, alacsonyabb sebességnél nem bírja el a magasabb fokozatot. Valami tipp esetleg? Már  három szervízbe is elvittem az autót, de mindegyikbe csak tapogatóztak. Esetleg arra tippeltek, hogy hengerfejes az autó, viszont azóta már mentem vele kb 3000km-t de a vizem egyáltalán nem fogyott, az olaj szép tiszta, a kipofogóm nem vizes. Valakinek esetleg hasonló problémája volt már? Illetve tudnátok egy jó szervízt ajánlani Budapesten, vagy környékén? Mazda Mesterről vélemény?

 

Előre is köszi!

Ferenc39 | 2014-01-21 17:04 mazda-auto.hu részére

Szervusz A nagy levegőcső nincs kirepedve, pár éve cserélve volt.

Ferenc39 | 2014-01-21 17:04 mazda-auto.hu részére

Szervusz... A fojtószelep ház nincs kitakarítva.

charlietaylor | 2014-01-20 19:11 Ferenc39 részére

 Szia!Nálam ugyanez volt a hiba kb.1 ével ezelőtt és bizony a nagy harmonika levegőcső volt kirepedve a légmennyiségmérő után.

mazda-auto.hu | 2014-01-20 15:11 Ferenc39 részére

 Csak egy ötlet: a fojtószelepházat kitakarítottátok?

Ferenc39 | 2014-01-18 19:22

Szervusztok.

 

Rég jártam itt.

 

Van egy érdekes hibám (Xedos 2,5 V6 aut 1994).

A hiba leírása: Amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, alapjáraton fulladozik mintha kevés lenne a levegő, valószínű egy-két henger ilyenkor nem is megy.

Az alapjárat ugye normál esetben 750-850 körül van, na ez amikor megbuggyan 400-600 körül van és még rángatódzik is.

December 20-a környékén leszakadt a kipufogóm, a hátsó dob és a cső ami előlröl jön a toldásnál elengedte és a cső leért az útra így kb. 1Km-t mentem vele a szerelőmhöz és az összeheggesztette.

Január elejétől jött ez a gyujtás hiba... először kicseréltem a gyertyákat... a hiba megmaradt... utána elosztófedél + rotor következett... és észrevettük, hogy az egyik kábel a hatos nincs a helyzet magaslatán, ezek után vettem új kábeleket is, a hiba viszont megmaradt.

Magasabb fordulatszámon, ha közlekedek vele nem rángat és húz is ahogy kell, de amint megállok egy pirosnál szinte lefullad, és még a műszerfal világítás is hunyorog, amikor szórakozik, ezt egyre sűrűbben teszi.

A benzinkúton vettem injektortisztító adalékot, etanolt is tankoltam bele hátha elmúlik, de nem, igaz azóta kb.csak 30Km-t mentem vele.

A nagy levegőcsövet kb. 3 éve cseréltem, de holnap a vékonyabbakat még megnézem.

De ezután tippem sincs.

 

Válaszotokat előre is köszi.

K. Feri

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó