2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-10-15 09:16 bertokmarton részére

 A rángatást valószínűleg a rásegítés szakaszos megszűnése okozza. Amikor nincs szervórásegítés, olyankor megrántja a kormányt. Lehet, hogy a szivattyú hajtása (szíj) szűnik meg ilyenkor, vagy magában a szivattyúban, kormányműben van hiba, szennyeződés. Új olajjal át lehet mosni, és kipróbálni, ha nem a szivattyú meghajtásával van gond.

bertokmarton | 2013-10-14 19:34

Tisztelt Uraim ! Xedos 6 ,1,6 16 v ...kérdésem a következő ,Szervó szivatyuval kapcsolatos a jelenség a következő ,100-as tempónál kanyarban ,kellemetlenűl ,vissza rángat a kormánykerék " Mi lehet ahiba forrás ? vizes olaj ? kopott szivatyu ? És még 1 gond ,nem eléggé intenziv a szellőztetés ,a légszűrőn ,kivűl ,van még esetleg (pollen ) szűrő ?? Előre is köszönöm !! Marci !

atter | 2013-10-04 22:00 Podi8 részére

 minek veszel új bakot  ? újra kell süttetni a régit  ,nemkicsit olcsóbb  és ugyanolyan jó  

Podi8 | 2013-09-30 12:43 atter részére

 Kicsit rám jár a rúd, mert a nagy kapkodásban vettem egy bontott fékerő szabályzót, kicseréltük de semmi változás (-13eFt).  Kizárásos alapon maradt a gumi fékcső, de ez annyira össze volt rohadva a fém fékcsővel, hogy csak két csőfogóval bírtuk szétszedni, és valóban ez volt a ludas a közepén lévő fém résznél volt bedagadva a belseje. Szerelés közben vettük észre, hogy a hátsó motortartó gumibaknak vége. Ebbe a GA2E3-9040 oe számú bak kellene, na ilyet az országba se találtam de ha minden igaz a 2.5 V6 626-os Mazdáé is jó ennek GA2A-39-040 az oe száma és van is belőle. Remélem nem megint csak pénzkidobás.

atter | 2013-09-28 23:44 Podi8 részére

 Bocs hirtelen szerintem összekevertem a suzukival :D mert az alatt feküdtem utoljára :D 

K.Robert | 2013-09-27 19:55

 Tisztelt Mazda-Autó!

 

Köszönöm a "megnyugtatást" :) Én örülnék neki a legjobban, ha csak az olaj lenne a baja, kíváncsian várom mit mond jövő héten az automata-váltó specialista... habár az autó állt 4-5 hónapot, de akkor sem akarom elhinni, hogy a semmitől valami komoly mechanikai gondja jött volna elő... félek az anyagilag fájdalmas lenne.

 

üdv.

Robi

mazda-auto.hu | 2013-09-27 08:03 K.Robert részére

 Elképzelhető, hogy kevés az olaj a váltóban, de egyébként is egy olajcsere a legolcsóbb javítási lehetőség, így érdemes azzal kezdeni. Mivel a váltóban található olajnak csak mintegy egyharmada folyik ki, ezért ha van rá lehetőség, érdemes akár háromszor is olajat cserélni, közöttük néhány perces motor járatással, a fokozatok kapcsolgatásával. 

mazda-auto.hu | 2013-09-27 08:00 Bálint66 részére

 A vezérműtengely, vagy főtengely szimeringek cseréjéhez le kell bontani a vezérlést, illetve ha a vezérműszíj is olajos lett a szivárgás miatt, akkor azt is cserélni kell. Az ajtók alja gyárilag rücsis a fényezés és lakkozás alatt

 

K.Robert | 2013-09-26 18:00

 Tisztelt Mazda-Autó!

 

Xedos 9 2,5 V6 motorcsere, és teljes motorgenerál után az autómata váltó 1-ből 2-es fokozatba ijesztően erőteljesen ránt. A műszerfalon eközben folyamatosan villog a "HOLD" visszajelző lámpa, és a 2. fokozatból 3-ba már elég nehezen, csak 4-5 ezer fordulat környékén teszi fel. A motorcsere folyamán a váltóhoz elvileg nem nyúltak, nem volt benne olaj cserélve. Tudnának segíteni abban, hogy hol keressük a problémát? 

Az autó a motorcsere előtt normálisan váltott, és nem villogott a HOLD lámpa. 

Érdemes lenne olajcserét csinálni a váltóban, lehet ez alacsony olajnyomás, vagy pedig valamit teljesen más lehet a gond? 

Segítségüket előre is nagyon köszönöm!!!

Üdvözlettel:

K.Robert

Bálint66 | 2013-09-25 10:05

Sziasztok!
Hú de régen írtam ide Mondjuk ez annak is betudható, hogy semmi probléma nem volt a Xedos-ommal.
Most viszont kérdezni szeretnék. Műszaki előtt áll az 1.6-os 1997-es évjáratú Xedos 6-osom. A szerelő észrevette, hogy folyik az olaj. Szerinte a főtengely szimering a hibás, és a gyújtáselosztótól is szivárog az olaj. Nem csöpög, nem hagy nyomot még a földön, de már eléggé olajsárban úszkál arrafelé minden.

Azt mondta, hogy egy motormosás után jobban feltudná tárni a hibát. Ha a szimering a hibás, egy ilyennek a cseréje nagyon sokba kerül?

Továbbá észrevette, hogy mindkét ajtón mindkét oldalt az ajtók alján rücsizett felület található kb 20 cm magasságig. Ez gyári lehet vajon? 

Válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm! 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó