2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda Xedos 6, Xedos 9

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-09-27 08:03 K.Robert részére

 Elképzelhető, hogy kevés az olaj a váltóban, de egyébként is egy olajcsere a legolcsóbb javítási lehetőség, így érdemes azzal kezdeni. Mivel a váltóban található olajnak csak mintegy egyharmada folyik ki, ezért ha van rá lehetőség, érdemes akár háromszor is olajat cserélni, közöttük néhány perces motor járatással, a fokozatok kapcsolgatásával. 

mazda-auto.hu | 2013-09-27 08:00 Bálint66 részére

 A vezérműtengely, vagy főtengely szimeringek cseréjéhez le kell bontani a vezérlést, illetve ha a vezérműszíj is olajos lett a szivárgás miatt, akkor azt is cserélni kell. Az ajtók alja gyárilag rücsis a fényezés és lakkozás alatt

 

K.Robert | 2013-09-26 18:00

 Tisztelt Mazda-Autó!

 

Xedos 9 2,5 V6 motorcsere, és teljes motorgenerál után az autómata váltó 1-ből 2-es fokozatba ijesztően erőteljesen ránt. A műszerfalon eközben folyamatosan villog a "HOLD" visszajelző lámpa, és a 2. fokozatból 3-ba már elég nehezen, csak 4-5 ezer fordulat környékén teszi fel. A motorcsere folyamán a váltóhoz elvileg nem nyúltak, nem volt benne olaj cserélve. Tudnának segíteni abban, hogy hol keressük a problémát? 

Az autó a motorcsere előtt normálisan váltott, és nem villogott a HOLD lámpa. 

Érdemes lenne olajcserét csinálni a váltóban, lehet ez alacsony olajnyomás, vagy pedig valamit teljesen más lehet a gond? 

Segítségüket előre is nagyon köszönöm!!!

Üdvözlettel:

K.Robert

Bálint66 | 2013-09-25 10:05

Sziasztok!
Hú de régen írtam ide Mondjuk ez annak is betudható, hogy semmi probléma nem volt a Xedos-ommal.
Most viszont kérdezni szeretnék. Műszaki előtt áll az 1.6-os 1997-es évjáratú Xedos 6-osom. A szerelő észrevette, hogy folyik az olaj. Szerinte a főtengely szimering a hibás, és a gyújtáselosztótól is szivárog az olaj. Nem csöpög, nem hagy nyomot még a földön, de már eléggé olajsárban úszkál arrafelé minden.

Azt mondta, hogy egy motormosás után jobban feltudná tárni a hibát. Ha a szimering a hibás, egy ilyennek a cseréje nagyon sokba kerül?

Továbbá észrevette, hogy mindkét ajtón mindkét oldalt az ajtók alján rücsizett felület található kb 20 cm magasságig. Ez gyári lehet vajon? 

Válaszotokat, segítségeteket előre is köszönöm! 

mazda-auto.hu | 2013-09-25 07:51 Lexisama részére

 Valószínűleg a hátsó lámpa mögött folyik be a víz a csomagtérbe, ahogy a csomagtérfedél, és a sárvédők közötti "árokban" folyik le a csomagtérfedélről, tetőről, hátsó üvegről. A lámpát ki kell szerelni, és ellenőrizni a tömítést.

Lexisama | 2013-09-24 17:28

Sziasztok!

Xedos 6-osom van és az lenne a kérdésem hogy hogy lehetséges az, hogy álló helyzetben vizes lesz a pótkerék és a körülötte lévő tér, így minden más is elázik, ami ott van. Nem tettem be vizesen a pótkereket, sőt, kiszedni sem szedtem még ki. A szőnyeg a csomagtartóban nem vizes, csak alatta. Látott már valaki ilyet? Ha igen, akkor mi volt a megoldás? Előre is köszi a választ!

Lexisama | 2013-09-24 17:28

Sziasztok!

Xedos 6-osom van és az lenne a kérdésem hogy hogy lehetséges az, hogy álló helyzetben vizes lesz a pótkerék és a körülötte lévő tér, így minden más is elázik, ami ott van. Nem tettem be vizesen a pótkereket, sőt, kiszedni sem szedtem még ki. A szőnyeg a csomagtartóban nem vizes, csak alatta. Látott már valaki ilyet? Ha igen, akkor mi volt a megoldás? Előre is köszi a választ!

Endy | 2013-09-21 10:07 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válaszokat!

Podi8 | 2013-09-21 08:17 atter részére

 Szia!

 

Nálam a hátsó híd fölött és annak közelében nincs semmi elosztó, csatlakozó csak fémcsövek közvetlenül a fékekhez. Nem írtam hogy egy '93-as 2.0i V6-ról van szó. Ennél a főfékmunkahengerből jön ki két darab cső és az alatta levő alumíniumnak látszó abs vezértömbbe megy bele, majd onnan négy darab cső a kerekekhez, az első kettőhöz közvetlenül, a két hátsóhoz pedig egy a fojtószelepház mögött a tűzfalra rögzített fékerőszabályzón keresztül. Mivel mostanában sűrűn kell a kocsi rendeltem egy bontott szabályzót, ezt kedden ki is cserélem, csak azt nem tudom, hogy az abs vezértömbje is csinálhat-e ilyen hibajelenséget.

http://mazda.ilcats.ru/part/market/euro/model/18/msc//code//vid//grp/550/vrnt//part/4360%20A/partid/12133

A 43-900-as alkatrészről lenne szó.

atter | 2013-09-20 20:02 Podi8 részére

 a fékerőszabályzó hátul van a hátsó híd fölött , véleményem szerint  azt érdemes először valami tesztnek alávetni ,mert mivel ki van téve az elemeknek és telibe kapja a vizet meg a sarat  elképzelhető hogy berohadt lehet csak meg kell járatni esetleg szétszedni (már ha szét lehet) és kitakaritani  , én erre tudnék gondolni vagy valamelyik fém  fékvezetéked mechanikailag sérült ,mondjuk kapott valami ütést és kilapult  ,  ha  sikerült tutira bazaonosítani ,hogy a fékerőszabályzó a ludas akkor nekem asszem van bontva de sajnos fogalmam sincs hogy az milyen 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó