2019. Január 24. Csütörtök - Timót

2007.12.19.

Mazda hírek

Öt csillagot kapott a Mazda2.

Forrás: Mazda

Az elérhető maximális öt csillagos osztályzatot kapta az új Mazda2, az Euro NCAP töréstesztjén. Az európai ütközésbiztonsági vizsgálatokat végző szervezet a Mazda5 után immár a második Mazda típusnak adja a legjobb értékelést. Megjegyezzük, sok egyéb Mazda típust eddig nem vizsgáltak Európában. 


 A tesztet elért eredmény igazolja a Mazda2 elsőrangú utasvédelmét. Az új kis Mazda ezen kívűl kimagasló takarékosságával és felhasználóbarát szolgáltatásaival is felhívja magára a figyelmet.

 Érdekesség, hogy a Euro NCAP intézet mérései hatására korábban módosította a Mazda a légzsák vezérlő egység programozását, melyet az eddig már átadott autókon visszahívás keretében orvosolnak a szervízek. Frontális ütközés esetén a mérések alapján az utasok térdei és a vezető bokái is biztonságban vannak. Ez még a különböző ülésbeállítások esetére is egyértelműen kijelenthető. Oldalsó ütközés után az ajtók nyithatóak maradtak, mindössze egy pont levonást határoztak meg a bírák. Az új Mazda2 a kisebb gyermekeket is maximálisan védi, a bírák mindössze, a csak márkaszervízben kiakpcsolható jobb első légzsák, illetve a csak lehajtott napellenzőnél olvasható figyelmeztetés (gyermekülés beszerelés) miatt marasztalták el a gyárat. Megjegyezték továbbá, hogy az ISOFIX rögzítésre utaló jelzés viszonylag kis méretű a hátsó üléseken. Gyalogosvédelem szempontjából összeségében szintén kiválósan teljesített a legkisebb Mazda típus. 

Az új Mazda2 ötcsillagos eredménnyel zárta a EURO NCAP töréstesztjét

 Az új Mazda2 mintegy 100 kilogrammal könnyebb elődjénél. Kifejlesztése közben a súlycsökkentés kiemelt szerepet kapott, hiszen így egy időben a takarékossági, kezelhetőségi és biztonsági jellemzőket is fokozhatták a mérnökök. A Mazda a fontosabb helyeken erősebb acélokat alkalmazott, amely segíti a karosszéria ütközési energia elnyelését, annak "leépítését", illetve megakadályozza az utaskabin deformációját.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó