2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Mazda5 hibrid a közutakon.

Mazda5 Hydrogen RE hibrid

A Mazda Motor Corporation a mai napon megkapta az illetékes Japán minisztériumtól az engedélyeket,hogy közúton is tesztelhesse a Mazda5 Hydrogen RE hibrid gépkocsit. A Mazda legújabb hidrogén wankel bolygódugattyús motorral szerelt hibrid gépkocsijának teljesítménye 40%-kal, hatótávolsága 200km-rel nőtt.


 Már az idén bérelhető.

 A Mazda az első közúti tesztek befejezése után azonnal elérhetővé szeretné tenni az autót az érdeklődő cégek számára is, Terveik szerint cégek részére már az idén bérbe vehetőek lesznek az első gépkocsik. A Mazda5 Hydrogen RE egy olyan, hidrogénnel is hajtható hibrid autó, amely képes benzinnel és hidrogénnel is működni.Mazda5 Hydrogen RE hibrid

 A Mazda és a G8.

 A Mazda szintén be szeretné mutatni a hibrid Ötöst, a Júliusban Hokkaido szigetén megrendezendő G8 találkozón is. A találkozónak lesz egy környezetvédelmi bemutató "fejezete" is, ahol a Japán bemutathatja a legújabb környezetvédelmi és energia takarékossági fejlesztéseit, vívmányait. Ezen a kiállításon a Mazda5 Hydrogen RE mellett a típusban szereplő hibrid rendszert elsőként alkalmazó Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid is bemutatásra kerül majd. A Mazda nagyon komolyan veszi a kiállítást, hiszen a világ szeme Japánra figyel majd a találkozón.A Mazda RX-8 Hydrogen RE és a Mazda5 Hydrogen RE hibrid.

 A Mazda5 Hydrogen RE hibrid rendszerében egy hidrogénnel vagy benzinnel is működő bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrás van kombinálva elektromotorral. A hibrid gépkocsik mellett a Mazda a híreinkben már bemutatott Bio műanyag technológiát, illetve annak alkalmazási lehetőségeit is bemutatja. A növényi alapú műanyagok nagy mértékben hozzájárulhatnak a szén-dioxid kibocsájtás csökkentéséhez.Mazda5 Hydrogen RE hibrid

 Egy kis történelem.

 A Mazda környezetvédelmi kísérleti autóinak eddigi történelme röviden:

  • 1991 Az első bolygódugattyús hidrogén koncepcióautó, a Mazda HR-X bemutatása
  • 1992 Egy tüzelőanyag cellás golf autó tesztelése
  • 1993 Kifejlesztésre és bemutatásra kerül a Mazda HR-X2
  • 1994 Egy hidrogénnel üzemelő bolygódugattyús wankel rendszerű motorral szerelt Mazda MX-5 kísérleti autó megjelenése.
  • 1995 Az első közúti teszt egy Mazda Capella (626) Cargo gépkocsival, melynek erőforrása a "hidrogénes wankel" motor.
  • 1997 Kifejlesztésre kerül a Mazda Demio FC-EV
  • 2001 Kifejlesztésre kerül a Mazda Premacy FC-EV és közúton is tesztelik a Methanol tüzelőanyagcellás járművet.
  • 2003 Megjelenik a Mazda RX-8 hidrogénnel is üzemelő bolygódugattyús erőforrása a Hydrogen RE.
  • 2004 Engedélyezik a Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid közúti tesztelését.
  • 2006 Megkezdődik a típus bérbeadása cégek részére.
  • 2007 A norvég Hynor 30 db Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid használatára ír alá szerződést.
  • 2008 A Mazda5 Hydrogen RE hibrid megkapja az engedélyt a közúti tesztelhetőségre

.Mazda RX-8 Hydrogen RE hibrid.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó