Mazda 6 Sportkombi CD175 AWD Revolution Top - És forog a négy kerék, mind azt súgja: menni még...

2018. Május 26. Szombat - Fülöp

2015.10.05.

Mazda hírek

Mazda 6 Sportkombi CD175 AWD Revolution Top - És forog a négy kerék, mind azt súgja: menni még...

Forrás: Autósvilág

A 2013. év Világ Autó Dizájnja verseny három döntősének egyikeként sokkal drágább autók ellen kellett helyt állnia. Az értékesítési statisztikák is azt igazolták, hogy a modell rendelkezik mindazon adottságokkal, amelyek a C/D szegmensbe tartozó szedánokat és kombikat vonzóvá teszik az európai vásárlóközönség számára. A Mazda6 nem is okozott csalódást. A kiemelkedő gyártási minőség és a funkcionális, praktikus szépség olyan kombinációját nyújtja, amelyre egyszerűen nem lehet ráunni, de tényleg. Hogy megőrizze lendületét, a 2015-ös modellévre kicsit merészebb, elegánsabb köntösben bujtatták igaz csak apróbb részletek finomultak. A formaterv mindig is lenyűgöző volt, ám most, még intenzívebb esztétikai élményt nyújt, hála az eddiginél határozottabban megrajzolt szárnymotívumnak, valamint a teljesen LED szerkezetű első világítótesteknek. A hangsúlyos kerékívek és a hátratolt utastér együttesen jól hangsúlyozzák a nagy átmérőjű, látványos 19 colos alumínium keréktárcsákat, amelyek sötétebb, polírozott kivitelben készülnek.


Mazda6 belső

Belső

A 6-os utastere eleve harmonikus, letisztult környezet volt, ízléses kidolgozással. A megújulás szellemében azonban új formákkal, új anyagokkal fokozták a minőségi hatást, különösen elöl. A szorosan elrendezett műszerfal minden, vezetéshez kötődő kezelőszervet közvetlenül a vezető közelében helyeztek el. A közép- és a padlókonzol kiemelt figyelmet kaptak, újdonság az elektromos rögzítőfék, amely a sebességváltó mögötti gombról vezérelhető, ez az elrendezés letisztultabb környezetet eredményezett, és jelentős helyet szabadított fel. A plusz hely alkalmas volt egy tárolórekesz és egy pár pohártartó elhelyezésére, de utolsó sorban a középkonzolon elhelyezett HMI kezelőszerv még egyszerűbben használható és még könnyebben hozzáférhető.

Navigáció

A középkonzol elegáns zongoralakk klímavezérlő panelt kapott, míg a 7 colos monitor átköltözött a középkonzol tetejére ahol biztonságosan, minimális fejmozgás mellett megtekinthető. Ezen a monitoron jelenik meg az MZD Connect rendszer öt funkciója. Többek között a telefon csatlakozási lehetőségek, média lejátszások, különböző beállítások az autó adatai és a navigációs rendszer érhetők el. A kiváló minőségű zenei élményről a prémium, 11 hangszórós BOSE audiorendszer gondoskodik. A Mazda6 történetében elsőként alkalmazák head-up display kijelzőt, egyszerre három adat jeleníthető meg és ezeket fontosságuk alapján rendezi sorba a rendszer.

Kényelmes ülések

Kényelmesek az első ülések finom kárpitozással. A könnyű szerkezetű hagyományos 'S' rugók helyett függesztett párnázatót alkalmazó első ülés háttámlája jobban igazodik az utas testalkatához, így az utasok szorosan az ülésbe simulva, mégis kényelmesen utazhatunk. Ezt igazolja, hogy a 2200 kilométeres tesztút alatt egyszer sem szálltunk ki fáradtan zsibbadtan az autóból. Hasonló kényelmet szolgálnak a két személyre formázott fűthető hátsó ülések. Praktikusak is a 60:40 arányban osztott, hátsó ülések, lehajtására szolgáló, különleges karok a Sportkombi csomagtartójában. A csomagtér 522 literes és könnyen megközelíthető jól pakolható kapacitása 1 664 literre növelhető.

Hajtás rendszerek

A csupa könnyűfém 2,2 literes négyhengeres dízelmotor 175 lóerővel kétfázisú turbófeltöltővel, két turbinakerékkel és nagyméretű töltőlevegő-hűtővel biztosít kiemelkedő teljesítményt és az i-ELOOP szériafelszereltség hozzá.

i-ELOOP:

A fékenergia visszanyerése. Az „Intelligent Energy Loop” angol kifejezés rövidítéséről elnevezett, fogyasztáscsökkentő i-ELOOP fékenergia-visszanyerő rendszer a világ első olyan, személygépkocsiba beépített rendszere, amely kondenzátorban tárolja a fékezés során visszanyert elektromos áramot.

Az i-ELOOP tökéletes társa az i-Stop rendszernek, hiszen akkor sem kell az akkumulátorból energiát kivenni, amikor a Mazda start-stop rendszere leállította a motort. Meg-megtorpanó városi forgalomban a töltés gyakran még azelőtt megkezdődik, hogy a kondenzátor teljesen kisült volna, így aztán az i-ELOOP képes előállítani a jármű rendszereinek működtetéséhez szükséges áram java részét. Az i-ELOOP ennek köszönhetően akár 10%-kal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást az átlagos mindennapi városi közlekedés során.

A dízel 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 216 km/óra, hajtásláncához társuló kifinomult, sportos hangulatú hatfokozatú SKYACTIV-Drive automata amely ha kell finom kapcsolásokat kínál. Négykerék-hajtását CX-5 szabadidőjárműtől örökölte meg, a rendszer 27 érzékelő segítségével folyamatosan felügyeli az utat és a vezető szándékait, és minden esetben azokhoz a kerekekhez juttatja a hajtóerőt, amelyeknek arra a leginkább szüksége van. Futóműve is a legjobbakból való, megőrizte pontos vezethetőségét, hála a MacPherson első rugóstagnak és a multilink hátsó felfüggesztésnek.

Úgy nézz ki, hogy az ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkező, Mazda6-nak sikere továbbra is töretlen marad. A tesztautó dízel-automata-négykerék trióval pedig a prémium kategóriákat zavargatja sok sikerrel. Ezzel a felállással top felszereltséggel, kiváló minőséggel, teljesen egyedi formával a 11 milliós árat súrolja de, szinte konkurens nélkül a piacon.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó