2024. Április 20. Szombat - Konrád, Tivadar

Kétmillió Mazda6.

Kétmillió Mazda6.

Forrás: MMJ

  2002-es európai megjelenése után az elmúlt hónapban (2010.08 hó.) elkészült a kétmilliomodik Mazda6 személygépkocsi, melyet Japánban a mai napig Atenza néven árúsítanak. A japán piaci megjelenéstől számítva a mérföldkőnek számító darabszám eléréséhez nyolc évre, és hat hónapra volt szükség.


 Jött, látott, győzött.

 Az első generációs Mazda6 hivatalos értékesítése 2002-ben kezdődött, és ez volt a vezérmodellje a Mazda ekkor kezdődött új zoom-zoom korszakának. A középkategóriás Mazda6 a sportos stílust kivételes vezethetőségi jellemzőkkel párosította. Az elégedett vásárlókon felül világszinten több mint 130 különböző szakmai elismerésben részesült, melyek között a nagy presztízsű japán RJC díjat is elnyerte 2002 Novemberében.

Mazda6. Az új korszak nyitánya.

 Van folytatás.

 Az első generációs Mazda6 teljesen újratervezett utódja 2007-ben jelent meg a zoom-zoom evolúció jegyében. Megőrizte elődje pozitív jellemzőit, de főleg biztonsági és környezetvédelmi szempontból lépett jelentősen előre. 2009-ben az európai specifikációknak megfelelő kivitel kiérdemelte az öt csillagot a Euro NCAP szervezet töréstesztjén. A márka történelmében a Mazda3 után a Mazda6 típus érte el a legrövidebb idő alatt a kétmilliós darabszámot.

Az új generációs Mazda6.

Seita Kanai, a Mazda vezető beosztású illetékeseként a következő szavakkal illette a nagy eseményt:

" A Mazda6 az egyik sarokmodell, mely világszinten segített megerősíteni a Mazdáról kialakult képet. Én voltam az első generációs típus fejlesztési menedzsere, és a mai napig különleges szeretet fűz ehhez a megdöbbentő autóhoz. Hálás vagyok mind a több mint kétmillió vásárlónak, akik világszinten Mazda6-ost vásároltak. Mindegyiküknek szeretnék külön köszönetet mondani."

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó