2018. Július 17. Kedd - Endre, Elek

Kétmillió Mazda6.

Kétmillió Mazda6.

Forrás: MMJ

  2002-es európai megjelenése után az elmúlt hónapban (2010.08 hó.) elkészült a kétmilliomodik Mazda6 személygépkocsi, melyet Japánban a mai napig Atenza néven árúsítanak. A japán piaci megjelenéstől számítva a mérföldkőnek számító darabszám eléréséhez nyolc évre, és hat hónapra volt szükség.


 Jött, látott, győzött.

 Az első generációs Mazda6 hivatalos értékesítése 2002-ben kezdődött, és ez volt a vezérmodellje a Mazda ekkor kezdődött új zoom-zoom korszakának. A középkategóriás Mazda6 a sportos stílust kivételes vezethetőségi jellemzőkkel párosította. Az elégedett vásárlókon felül világszinten több mint 130 különböző szakmai elismerésben részesült, melyek között a nagy presztízsű japán RJC díjat is elnyerte 2002 Novemberében.

Mazda6. Az új korszak nyitánya.

 Van folytatás.

 Az első generációs Mazda6 teljesen újratervezett utódja 2007-ben jelent meg a zoom-zoom evolúció jegyében. Megőrizte elődje pozitív jellemzőit, de főleg biztonsági és környezetvédelmi szempontból lépett jelentősen előre. 2009-ben az európai specifikációknak megfelelő kivitel kiérdemelte az öt csillagot a Euro NCAP szervezet töréstesztjén. A márka történelmében a Mazda3 után a Mazda6 típus érte el a legrövidebb idő alatt a kétmilliós darabszámot.

Az új generációs Mazda6.

Seita Kanai, a Mazda vezető beosztású illetékeseként a következő szavakkal illette a nagy eseményt:

" A Mazda6 az egyik sarokmodell, mely világszinten segített megerősíteni a Mazdáról kialakult képet. Én voltam az első generációs típus fejlesztési menedzsere, és a mai napig különleges szeretet fűz ehhez a megdöbbentő autóhoz. Hálás vagyok mind a több mint kétmillió vásárlónak, akik világszinten Mazda6-ost vásároltak. Mindegyiküknek szeretnék külön köszönetet mondani."

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó