2014. November 23. - Kelemen

MAZDA6 Sportkombi.

Mazda6 Sportkombi

Forrás: am

 A Mazda6 Sportkombi kivitelével a Mazda megmutatja, hogy lendületes és szép formában is lehet nagy csomagteret és kényelmes utasteret elhelyezni. A japán gyár igazolja, hogy egy úgynevezett "életmód kombira" vágyónak sem kell lemondania a kombik nyújtotta praktikumról.


 Igazi kombi, ami szép.

 Az egymással presztízs-iszapbírkózást folytató prémiummárkák belehajszolják magukat és vásárlóikat a rongyrázás egy teljesen eszetlen változatába: a "portosan aktív" életmódot folytató embereknek "dinamikusan elegáns" kombikat kínának, melyeknek lendületes vonalakkal megrajzolt hátulja nevetségesen kis csomagteret rejt. A család rendes úti poggyásza helyett golfzsákra méretezik őket - aki nem golfozik szégyelje magát, és ne reklamáljon alapon! Aki meg golfozónak akarja mutatni magát, fizessen ki tizenakárhány milliót egy kocsiért, amely körülbelül annyit ér, mint a hegyes orrú, tyúkszemcsináló cipő.Mazda6 Sportkombi.

 Praktikus zoom-zoom.

 Ésszerű példának a Mazda6-os kombit is tarthatjuk. Ízlésbeli dolgokról nem érdemes vitázni, de talán senki sem állítja, hogy nem néz ki jól - legalább olyan mutatós, mint az európai csodák. Viszont elképesztő, mi mindent lehet bepakolni a magasra nyíló csomagtérajtó jókora nyílásán: a padló hosszúsága 195 centi, a maximális térfogat 1751 liter, és még a biztonság sem szenvedett csorbát, hiszen erős elválasztó hálót lehet beakasztani az utasok védelmére, fürkész tekintetek elől pedig poggyászroló védi a holmit.http://www.mazda-auto.hu/kepgaleria-mazda6.html

 A padló alatt van még egy kis ügyes tárolórekesz, az egyik mélyedésében gumijavító nyálkával és kompresszorral, pótkerék tehát nincs. Piros pontot érdemel viszont a hátsó támlák két kioldókarja a csomagtartó oldalfalán (Karakuri), s az, hogy ezeket meghúzva a támlák ledőlésével, és az ülőlapok kimozdulásával teljesen sík a padlót kapunk..Mazda6 Sportkombi.

Otthonosan hagyományos.

 Elégedettek lehetünk a Mazda6 utastérrel is, elöl és hátul egyaránt bőséges a hely, és nagyon jól kiformáltak az ülések. Tesztkocsink bőr és szövet kárpitozású volt. A berendezés és a kezelés örvendetesen hagyományos, bárminemű rejtvény nélkül: jól megmarkolható kézifékkar, jól kézre eső és simán járó váltókar, szokványos kapcsolók és kijelzők. Csak a műszeregység grafikája nem tetszett, de ezt sem esztétikailag, hanem ergonómiailag kifogásolom: a túlzottan "űrhajós", színes-szagos, agyontervezett csicsa-micsa az én szememben visszalépés a korábbi évek fekete alapon zöldes-fehér számjegyeihez és mutatóihoz képest.Mazda6 Sportkombi.

Továbbá egy kombiban kissé nevetséges felvágásnak hat a "könnyűfém pedálsor". Előrelépés viszont, hogy a volánküllőkről kezelhetjük a sebességrögzítőt, a rádiót, sőt még a klímát is. Apropó rádió: nem véletlenül Bose, pazarul szól, élvezettel lehet igényes zenét hallgatni rajta.

Sikeresen rázoomolhatunk a lényegre.

 Ezt most ne fotós értelemben vegyék: a Mazda Zoom-zoom érzést kerestük a tágas kombiban, és meg is találtuk. A 2,0 literes dízel telt, testes hangja nekem kimondottan tetszett, nála jobban már csak a teljesítménykifejtés: alacsonyan jön a nyomaték, akár a falvakon is végiggurulhatunk hatodikban, a csúcsteljesítmény már 3500-nál jelentkezik, és végig szép egyenletesen nő a hajtóerő. Gyönyörűség országúton repeszteni vele, a felső fokozatban utazva, előzésekhez egyet-kettőt visszakapcsolva.Mazda6 Sportkombi.

 Kanyarok előtt csak kicsit kell strapálni a jól adagolható féket, mert kocsonk mintha sínen menne , meg sem rezdül olyan sebességnél, ahol már izomból kell tartani a nyakunkat. Remek a futómű, csakugyan sportos, ennek ellenére jól kirugózza az úthibákat, csak durvább aszfaltdudorok ütnek át néha. Ilyen autóval nem nehéz nagy átlagsebességet tartani, stressz nélkül.Mazda6 Sportkombi.

 Fényes csillag.

 Méghozzá bármelyik napszakban, A xenonfényszóró nappallá varázsolja a sötétséget, csak az a kár, hogy - éppen az átlagosat jóval meghaladó hatótávja miatt - nagyon ritkán lehet ráadni a távfényt, mert messziről vakítja a szembejövőket. Ám nagyon hatásos a tompított is. Az sem mellékes, hogy a 6,9 literes tesztfogyasztás jó 900 kilométeres hatótávolságot ad ki - nem kell sűrűn megállni a benzinkútnál.Mazda6 Sportkombi.

 A Mazda6-os kombinak relatíve korrekt az ára, nagy használati értéket, tágas és kényelmes karosszériát, gazdag felszereltséget kapunk érte, amelyre ráadás a hagyományosan jó Mazda-megbízhatóság, a precíz összeszerelés, a jó minőségi hatás, valamint az autózás és a zene élvezetének kombinációja. Defektet meg, ugyebár, nem kötelező kapni.  KK-amMazda6 Sportkombi. 

Mazda6 képgalériaMazda6 bemutató

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

peter | 2009-03-16 19:57 Válasz erre

EZ MAZDA!!!!
Nekem, 2200-as kis teher
aútómvan. hibátlan!
300 000 ezer km van benne
de csak olaj és szürokön kívül semmit nem kellet cserérni!
A kisbusz minindíg tudja a 110/km/h akár 1,5T teherrel!!!!

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó