MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 22. Szerda - Cecília

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

Robi50 | 2014-11-25 20:01 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó
Nagy meglepetéssel olvastam a Motorolaj 1-4 és 5-10 alapján feltett kérdésekre adott válaszokat.
Megerősítést kérnék:
Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) autóval járok. Az ajánlott olaj Ford-ajánlása a wss-m2c913-c (ami ma már persze xxxx913-d lehet), szabványa ACEA A5/B5, SAE 5w-30.
Van(nak) ilyen motorral szerelt Mazda(k) is.
A kérdésekre adott válasz alapján, főleg most tél-időben, előnnyel használható az 5w-30 helyett 0w-30. De, mivel 0w-30 nincs A5/B5-ben, elfogadott (sőt !!) a C2, esetleg C3 (a HTHS viszkozitás alapján talán inkább a C2?)
Jól értettem, tehát lehet akár a Castrol Magnatec 5w-30 A5 helyett, akár Castrol, Mobil, Motul, Fuchs, ..., .... 0w-30 C2-nek megfelelő olaj?
Nem "bántja" valahol máshol ez a vasat? A DPF-nek jobb alacsonyabb SAPS (illetve ennek háttér-oka) nem "hiányzik" valamilyen más szempont alapján?
Garanciát nem befolyásolja, hogy a szigorú ajánlásként megkövetelt 5w-30 A5/B5 nem teljesül (túl azon, hogy persze így a wss-m2c913-c vagy d sem)?

mazda-auto.hu | 2014-11-24 09:41 luki7 (2014-10-25 10:38 ) részére Válasz erre

Kedves László! A DOT 5 fékfolyadékok szilikon bázisúak, szemben a DOT3-DOT4 glykol-éter bázisával. A DOT5 elsősorban olyan követelményekhez lett kifejlesztve, ami megköveteli a kisebb víz abszorpciós képességet, mint például a hadsereg járművei. Így kisebb a karbantartási igény. A DOT 5,1 a DOT 5 nem szilikon bázisú megfelelője, de ugyanúgy kevesebb párát vesz fel, a DOT 3-4-hez képest.

mazda-auto.hu | 2014-11-24 09:21 kvzo (2014-11-23 20:20 ) részére Válasz erre

Kedves Zoli! A legtöbb 0w-30-as motorolaj teljesíti, illetve túlteljesíti a különböző Ford szabványokat, amit le is lehet ellenőrizni.

kvzo | 2014-11-23 20:20 Válasz erre

Tisztelt Szakértő !

2004-es Ford Transit 2.0 DI autómban szeretnék olajat cserélni.
A gyári 5w-30 as helyett 0w-30 esetleg 0w-40 olajra gondoltam, bár nem eszi az olajat egyáltalán. 190 000 km van benne. (elméletileg ! )
Kérdésem az lenne, hogy a speciális ford szabványnak megfelelnek a modern 0-ás olajok vagy erre nagyon oda kell figyelni ?
Köszönettel: Zoli

luki7 | 2014-10-25 10:38 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Lenne egy kérdésem fékfolyadék ügyben:
'99-es Honda Civicemben (nem ABS-es) évek óta DOT 5,1 fékfolyadékot használok, mivel úgy tudtam hogy az a legjobb. Kb. kétévente le szoktam cserélni.
Nemrég viszont azt olvastam valami amerikai oldalon hogy a DOT 5,1-et gyakrabban kell cserélni, mert nagyobb a víz-abszorbciós képessége a DOT 4-nél.
Az általam használt Valvoline DOT 5,1 dobozán pedig ennek az ellenkezőjét írja.
Mi az igazság? Van-e előnye annak hogy DOT 5,1-et használok?
Köszönöm. Üdv: L.László

mazda-auto.hu | 2014-08-29 12:20 tokioszabi (2014-08-21 16:29 ) részére Válasz erre

Kedves Szabolcs! A kezelési könyvben is benne vannak a javasolt kenőanyagok. Motorolaj esetén mi 0w-30-ast alkalmazunk, ACEA A3/B3 szabvánnyal, a fékfolyadék DOT4, a hajtóműolaj 75w-90 GL4-GL5.

tokioszabi | 2014-08-21 16:29 Válasz erre

Tisztel Szakértő!
Önhöz fordulok segítségért, vettem egy mazda 3-ast 2009-es, BK, 1.6 benzin(Z6,77KW motor) van benne, 104.000 km-ben van. Az esedékes olajcsere 120.000km-t ír elő a motron. A gondom az, hogy nem tudom milyen olajat vegyek a motorba, melyik a legjobb választás, milyen volt benne. Mikor vettem az autót ők hivatkoztak, hogy elektronikusan kezelik a szerviz könyvet és nem nyomtatták ki.. Fontos lenne tudnom milyen motor, fék, váltó olajok szükségesek..
Maradok Tisztelettel: Szabolcs

mazda-auto.hu | 2014-08-11 10:11 drnet (2014-06-25 15:54 ) részére Válasz erre

Tudomásom szerint az FST Titanium generáció bevezetésével a Castrol az eddigi öt különböző 0w-30 szgk motorolaj termékét erre az egyre szűkítette. Mi is ezt az olajat használjuk a legtőbb Mazda típus motorjához.

mazda-auto.hu | 2014-08-11 09:52 FazekGa (2014-04-20 15:18 ) részére Válasz erre

Kedves Gábor! Talán még nem késő a válaszom. Nem jelent problémát a márkaváltás. Gyakorlatilag mindkét olaj használható, de Opeles tapasztalatainkból kiindulva a 0w-40-es talán megfelelőbb.

drnet | 2014-06-25 15:55 drnet (2014-06-25 15:54 ) részére Válasz erre

Elnézést, az ACEA osztálynál C3-at akartam írni.

drnet | 2014-06-25 15:54 mazda-auto.hu (2014-03-24 12:25 ) részére Válasz erre

Tisztelt mazda-auto!

Egy újabb olaj típus keltette fel érdeklődésemet: a Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 ( http://www.castrol.com/hu_hu/hungary/products/cars/engine-oils/castrol-edge-no-titanium.html )
Gondolom tapasztalatok még nem nagyon vannak vele, mert elég új. Az eddig tanultakból látom, hogy az API SN szintje jót jelent, viszont az ACEA osztályozásnál megadott C+-at nem tudom hova tenni. Ebben tudna adni némi információt?

FazekGa | 2014-04-20 15:18 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Érdeklődéssel olvastam részletes cikkét, amely még nekem, mint hozzá nem értő személynek is érthető volt. Ezen felbuzdulva, úgy gondoltam egy kicsit beleásom magam az olajválasztásba, remélve, hogy ezzel jót teszek autómnak.

Pár héten belül betölti gépkocsim (Opel Astra J 1.4 Turbo (A14NET)) második életévét, így többek között az olajcsere is esedékessé válik. Az előző (első) olajcsere alkalmával a gyárilag előírt GM SAE 5W-30 olajat töltötték bele a szervizben.
Az autóval a külvárosból Budapestre szoktam bejárni és ott használom főként, kb. 30-60 km távokat teszek meg egy nap. Évente pár alkalommal használom csak hosszabb (500 – 600 km) távon. Jelenleg kb. 23.000 km van az autóban.

Kérdéseim a következők lennének:
1, Érdemes e (gond lehet e) motorolaj gyártót váltani?
2, Keresés eredményeképp az alábbi olajakat néztem ki, melyek megfelelnek a gépkönyvben szereplő előírásoknak, Ön szerint melyik lenne az ideális választás számomra.
- Castrol Edge TITANIUM FST 0W-30
- Mobil 1 ESP 0W-40

Előre is köszönöm segítségét: Gábor

mazda-auto.hu | 2014-04-04 08:32 drnet (2014-03-28 13:29 ) részére Válasz erre

Megfelelő az Ön által választott termék.

drnet | 2014-03-28 13:29 mazda-auto.hu (2014-03-28 09:12 ) részére Válasz erre

És melyiket választották? Én most a Mobil 1 Fuel Economy 0W-30-at választottam ki. Esetleg tudna ennél megfelelőbbet ajánlani?

drnet | 2014-03-28 13:29 mazda-auto.hu (2014-03-28 09:12 ) részére Válasz erre

És melyiket választották? Én most a Mobil 1 Fuel Economy 0W-30-at választottam ki. Esetleg tudna ennél megfelelőbbet ajánlani?

mazda-auto.hu | 2014-03-28 09:12 drnet (2014-03-27 15:18 ) részére Válasz erre

Évek óta ilyen viszkozitási jelzésű olajokat használunk ezekben az autókban, de például a Castrol esetében az öt különböző 0w-30-as szgk. motorolaj termékük közül választottuk ki a legmegfelelőbbet.

drnet | 2014-03-27 15:18 Válasz erre

Egyre több érvet találok a 0W-30-as mellett, de ellene még nem szól semmi.
Milyen hátránya lehet, ha a 2008-as 2.0 benzines Mazda 6-ba 0W-30-as olajat kezdek használni? Mi szól ez ellen?

mazda-auto.hu | 2014-03-26 13:38 LRichárd (2014-03-25 12:44 ) részére Válasz erre

Kedves Richárd! Valójában több lehetőség is van honlapunkon, ahol kimondottan a Mazda6 típussal foglalkozunk, így itt csak részben válaszolok. Mazda eredetű a motor, melynek egyik egyszerűen ellenőrizhető bizonyítéka, hogy a Ford hasonló motorja láncos vezérlésű, a Mazda 2,0 D pedig bordásszíjas.

LRichárd | 2014-03-25 12:44 Válasz erre

Tisztelt Olajszaki!
Lehet, hogy a kérdésem nem egészen ehhez a témához tartozik, de ki más tudna szaktudáson alapuló választ adni mint ön aki a Mazdával foglalkozik.
Megfontolás tárgyává tettem egy Mazda 6 vételét. 2002-től 2006-ig gyártott modellről lenne szó, azon belül a 136 LE-s dízelről. Na most ez valójában Mazda vagy Peugeot ill. Ford motor? Hallottam én már mindent, de csak azt hallom, hogy olyat ne. Milyenek valójában ezek a motorok? Mire kell figyelni ha még is bevásárolok egyet? Mik lehetnek az árulkodó jelek ami miatt ne hozzam el?
Érdekelne az esetleges javítás egyszerűsége, költsége, fenntarthatósága.
Köszönettel:
Richárd

mazda-auto.hu | 2014-03-24 12:25 drnet (2014-03-22 07:45 ) részére Válasz erre

1. A későbbi API szint egyben azt is jelenti, hogy felülírja a korábbi besorolást. A Mobil ettől függetlenül a régi besorolást is rajta hagyta a címkén. Nem ritka ez, hiszen így az a vásárló, aki korábban az SJ szint miatt választotta ezt a terméket, nem bizonytalanodik el az újabb SL kategória miatt.
2.Az európai gépkocsi gyártók vezettették be az ACEA osztályozást, melynek alapját az API osztályozás jelenti, de azon belül részletesebben megkülönbözteti a kenőanyagokat a motorok igényeinek megfelelően.
Az A1/B1 és A5/B5 elsősorban az úgynevezett HTHS viszkozitásban különbözik az A3/B3 besorolástól. 150C fokon az előbbiek viszkozitása 3,5 mPa*s alatt van, míg az A3/B3 ezen érték felett. Az ACEA szabályozás ez alapján az előbbieket úgynevezett üzemanyag takarékos olajoknak nevezi.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó