MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 21. Kedd - Olivér

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

mazda-auto.hu | 2011-01-25 20:24 miki (2011-01-21 15:46 ) részére Válasz erre

Például a MOBIL-1 15w-50 (a Motorsport Formula, nem a 4T Racing!!!) kimondottan magas HTHS viszkozitásal rendelkezik. Bár versenyautókhoz is ajánlják, ugyanígy idős autókhoz, nyomórudas szelepemeléshez is, bár ez utóbbit a hazai ismertetőkből gyakran kifelejtik. Nagy nyírásstabilitású, és teljesen szintetikus. Semmiképpen nem adalékolnám. Nagyon jól gondolja, hogy régi motorokban is előnyösebbek a legmodernebb csúcskategóriájú motorolajok. Jobban vigyáznak a féltett kincsekre.

miki | 2011-01-21 15:46 Válasz erre

Tisztelt Uram!

Egy veterán autó motorjának bejáratása elött állunk.Több fórumon kiemelik a motor bejáratását, melyben személy szerint én is hiszek. A nagy kérdést az jelenti számunkra hogy milyen ásványi olajat használjunk, mely itthon elérhető és a ZDDP adalék benne meghaladja az 1000 ppm-et.

A profik Shell Rotella T Ci-! olajra esküsznek de ez itthon nem elérhető.

A motor egy felülvezérelt , nyomórudas motor, kb 11 körüli kompresszióval.

A következő kérdéseim lennének:
Mely olajat ajánlja a bejáratáshoz?
Esetleg tovább adalékoljam az olajat? Gondolom a megnövelt cink és foszfor tartalom nem árt.
Milyen hideg és melegoldali viszkozitású legyen a bajáratáshoz használt olaj?
Ez után az olaj után (bejárató olaj) milyen szintetikus olajat tanácsol? Köszönöm megtisztelő válaszát

mazda-auto.hu | 2011-01-10 12:54 gyorilaszlo (2011-01-10 10:13 ) részére Válasz erre

Nagyszerű szerviz tapasztalatok.

gyorilaszlo | 2011-01-10 10:13 mazda-auto.hu (2011-01-10 10:00 ) részére Válasz erre

Értem,köszönöm! Nemrég sétáltam vissza a szervízből,teljesen pozitív a véleményem! Egy kis papírra összeírtam hogy, mit hogyan szeretnék,természetesen az olajat is! Egyből utána nézett a főnök,hogy milyen való az én BMWbe,és mondtam neki hogy ragaszkodnék a 0w-30ashoz! Ő is azt ajánlotta volna,mivel az biztos hogy teljesen szintetikus! Úgyhogy valamennyire értenek hozzá,ami ritka a mai világba... És természetesen mondtam,hogy az elérhető legjobb olajat kérem,mert úgy gondolom hogy pont a motorolajon nem szabad spórolni! Az a baj,hogy nemtuom hogy jelenleg milyen olaj van benne,mert ha tudnám megtudnám mondani hogy javult e a dolog!

mazda-auto.hu | 2011-01-10 10:00 gyorilaszlo (2011-01-09 20:04 ) részére Válasz erre

Igen, a turbó csapágyait is a motorolaj "keni", és hőmérséklet szempontjából az egyik legkritikusabb pontja a kenési rendszernek. A teljesen szintetikus olajok pedig jobban bírják az extrém hőmérsékleteket.

gyorilaszlo | 2011-01-09 20:04 mazda-auto.hu (2011-01-09 19:27 ) részére Válasz erre

Köszönöm szépen a hozzászólást,a tanácsot! Holnap reggel viszem szervízbe a kocsit,ragaszkodni fogok a 0w-30as olajhoz! Remélem nem próbálnak lebeszélni róla,de ha mégis akkor nem hagyom magam! Ahogy olvasgattam itt a hozzászólásokat,a turbón keresztül is motorolaj fut keresztül! Gondolom a 0w vagy az 5w csak hidegben számít ott is,és jobb a 0w!

mazda-auto.hu | 2011-01-09 19:27 gyorilaszlo (2011-01-08 14:04 ) részére Válasz erre

Mindkettő jó választás, de persze az egyik mindig optimálisabb a motor szempontjából. Ez pedig a 0w-30. Hidegen a legközelebb (de még mindig messze) áll az optimális vastagsághoz, és biztosan teljesen szintetikus. Manapság igen nagy az árverseny a gyártók között és a jelenlegi szabályozások lehetővé teszik, hogy egy valójában nem teljesen szintetikus 5w-xx olajat is teljesen szintetikusnak nevezzenek. Ezek pedig lényegesen olcsóbban előállíthatók, mint a teljesen szintetikus olajok. Éppen ezért ma már a legtöbb 5w-s olaj nem teljesen szintetikus (van még azért). Egy 0w-s viszont csak az lehet. Persze a 20000 km-nél hosszabb csereintervallumot a teljesen szintetikus olajok esetében is el kell felejteni, ha szgk-ról beszélünk.

gyorilaszlo | 2011-01-08 14:04 Válasz erre

Tisztelt Szakértő! Szeptember óta vagyok egy 1999es évjáratú BMW 320d tulajdonosa,amiben 225 ezer KMer van! Most vagyok olajcsere előtt,és a cikk alapján 0w-30as vagy 5w-30as olajra szavaznék. A kiskönyvben 30as melegoldali BMW Longlife olajat ajánlanak! Jelenleg nemtudom milyen olaj van benne! Olyan 4 ezer KMer alatt max jelzésről a minimum jelzés fölé "fogyott" az olaj! A szerelő azt mondta,hogy az nem olaj fogyasztás egy dízel autónál! Segítségét kérném! Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-01-03 12:36 Végh Dániel (2011-01-03 07:59 ) részére Válasz erre

Nem normális. Gondolom olajszűrő csere is történt. A szűrő pozíciójától függően kiürülhet a szűrőház leállítás után, ami a szűrő hibája.

Végh Dániel | 2011-01-03 07:59 mazda-auto.hu (2010-11-23 10:34 ) részére Válasz erre

Üdv, kérezném, h. 5w30-ról 0w30-ra váltva normális-e , h. az olajlámpa kb. 2 mp-el később alszik ki...
Kösz

mazda-auto.hu | 2010-12-08 14:22 akyy (2010-12-08 13:30 ) részére Válasz erre

4,5 Bar maximális nyomás az olajszivattyúnál egyáltalán nem minősül soknak. Nem hiszem, hogy korábban ennél alacsonyabb lehetett a maximális olajnyomás. Nagy valószínűséggel a szivattyú már nem képes több olaj szállítására, hiába növekszik a fordulatszám, illetve már kevéssel 2000 frsz. felett eléri a maximális szállítási kapacitását.

akyy | 2010-12-08 13:30 akyy (2010-12-08 13:29 ) részére Válasz erre

4.5 baron tartva

akyy | 2010-12-08 13:29 mazda-auto.hu (2010-12-08 10:39 ) részére Válasz erre

a Max olajnyomás üzemmelegen

alapjárat: 1.5 bar
2000 fordulat: 4 bar,
lepadlozva 6 barig megy és ott lehatárol a dugattyú.

mazda-auto.hu | 2010-12-08 10:39 akyy (2010-12-07 21:29 ) részére Válasz erre

Nőtt a nyomásszabályzó rugójának előfeszítése, így természetesen nagyobb nyomás szükséges a megkerülő csatorna teljes, illetve részleges nyitásához is. Ezért alacsonyabb fordulaton is magasabb az olajnyomás, de a maximális nyomás is nőtt. Meleg olajjal le kellene mérni a maximális olajnyomást, mivel csak annyit tudok, hogy 2000-res fordulaton minimum 2 Bar-t "kér" a Seat. Tehát ez az adat fontos lenne a további gondolkozáshoz. Természetesen a túl magas maximális nyomásnak hosszú távon lehetnek következményei, de általában 2mm plusz előfeszítés még nem problémás, sőt akár hasznos is lehet. A nagyobb olajnyomás az olajfogyasztást is növelheti, mivel nagyobb az olajköd a dugattyúk alatti forgattyúsházban, így pl. a kartergázban is apróbb, könnyebben szállítható olajcseppek lehetnek. Arra szintén figyelni kell, hogy a hidegen vastagabb motorolaj miatt ilyenkor kerülni kell a nagyobb fordulatot, hiszen nyithat az olajszűrő, és így a megkerülő ágon szűretlenül megy át az olaj egy része. Persze 5w-s, 0w-s olajokkal ennek kisebb az esélye.

akyy | 2010-12-07 21:29 Válasz erre

Van 1 Seat Cordoba, 1.4 AKK, 2001

Az olajszivattyúja a főtengely végén van a vezérlés felől a szimmeringházban.

Van a nyomásszabályozó a olajszivattyú alján, ott van az a kis kör alakú lemezke ami ugy van beütve oda, ez tartja a helyén a szabályzódugattyút illetve a rugót. Ezt ki akartam szedni, hogy kitakaritsam az esetleges ganyét, de nem sikerült kiszednem, hanem kb 2mm-rel feljebb ütöttem .

Levettem utána az egész szivattyút, és akkor már meg tudtam mozgatni a szabályzódugattyút, nem szorult és nem is foglalkoztam vele.

Szétszedés előtt nem mértem olajnyomást, de igy utána soknak tünik.


Átöblitettem a motort utána ment bele Castrol 5W-40.

Hidegben a nyomás 6 barig elmegy, de azonnal szabályoz is 4.5-re, alapjáraton 4 bar, ez normális.

Amiben nem vagyok biztos:

Melegen alapjárat: 1.5 bar

2000 fordulat: 4 bar
Lehet ez attól, hogy a nyomásszabályzó rugóját elvileg zömitettem, igy nött a nyomás??

Nem árthat ez?

Hidegen is odapadlóztam neki de nem nyomott szét semmit.

köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2010-12-07 09:14 Peti (2010-12-06 22:41 ) részére Válasz erre

A Castrol-nak ez a terméke nem teljesen szintetikus motorolaj, míg a Mobil-1 0w-40 az. Számomra már ez a tény eldönti a meccset. A 0w pedig már csak hab a tortán :-). Tulajdonképpen a személygépkocsi motorolajok esetében gyakorlatilag minden dízel motorolajnak van benzines minősítése is, és ugyanez fordítva is igaz, így igazából nincs nagy jelentősége a választásnak.

Peti | 2010-12-06 22:41 Válasz erre

Tisztelt Cím!

Addig olvasgattam a kommenteket (és nézegettem a dermedt gázolajam...), hogy felmerült bennem a 0W-40-es Mobil-1-re váltás következő olajcserekor. Jelenleg 10W-40-es MoS2-es Liqui Molly van a kocsiban, amit nem eszik. Az előző olajat 5W-40-es (szintetikusnak mondottat) csipegette. Kb. 2dl/1000km-en. Ami érdekes, hogy autóm indulási képességei, fogyasztása látványosan jobb lett a MoS2-es olajjal, pedig ez utóbbi sűrűbb, olcsóbb. Ezek szerint igaz lehet a MoS2 "legendája"? Kérem, véleményezze választásom! Autóm 2,5 L-es szívó dízel 260E km-el. Tudom, nem szokása, de kérnem válaszoljon (vagy csak utaljon rá:-)): 0W-40-es Mobil-1, vagy 5W-40-es Castrol Edge Turbódiesel? Tényleg, van értelme a szintetikusok közül külön dízel olajat választani?
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2010-11-23 10:34 Bandi (2010-11-21 21:11 ) részére Válasz erre

Köszönjük a visszajelzést! A bemelegedett állapoton kívüli (az alatti hőmérsékleten) tartományokban ez az olaj hígfolyósabb, így motor konstrukciótól is függően valamivel kevésbé tompíthatja a mechanikus zajokat.

mazda-auto.hu | 2010-11-23 10:31 Lukácsi László (2010-11-18 22:26 ) részére Válasz erre

Valójában ez az adat ritkán áll egyértelműen rendelkezésre. Egy 0w-s hidegoldali jelzésű többfokozatú motorolaj biztosan nem Group III-as. Egy 5w-s viszont lehet akár az is, amennyiben hidrokrakkolt ásványi olajból készült alapanyagot használtak az előállításánál. A 0w-xx-en kívüli egyéb teljesen szintetikus (5w-xx, 10w-xx) olajok lehetnek Group IV, vagy Group V olajok, de amelyiknél a szövegben el van rejtve a szintetikus bázis, félszintetikus, vagy szintetikus technológia szavak, az nagy valószínűséggel Group III-as, félszintetikus motorolaj. Persze egy pontos adatlap esetén nem kell találgatni ezek esetében sem.

Bandi | 2010-11-21 21:11 Válasz erre

Ígértem egy visszajelzést (magamnak is:) az első hét tapasztalata alapján olajfogyás nincs, viszont mintha egy picit hangosabban járna. Ezt okozhatja az 5w40? Köszi

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó