MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 21. Kedd - Olivér

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

Aprádi Hugo | 2008-05-23 09:29 Válasz erre

Nagyon jó amit leírtok, én azonosulok is vele. Kint dolgozpm egy Fiat Szakszervízbe és ott az új Granda Puntókba a ggyári ajánlású 5w-40 helyett is a 10w-40-et preferálja a vezetés. Miért?
Szerintetek egy normál utcai, város, autópályás használatnál ebben a típusban mi lenne az ideális?:)
A választ várom és előre köszönöm.

mazda-auto.hu | 2008-05-21 10:38 Németh Péter (2008-05-21 09:59 ) részére Válasz erre

1. A "koromfogó" kipufogó részecskeszűrő megoldások sem egyformák. A Mazda 2,0 literes hengerűrtartalmú dízelmotorjaihoz csak az ACEA C1 vagy JASO DL-1 szabványoknak is megfelelő motorolajat lehet használni. Ezek az API és SAE szabványokhoz hasonló besorolások. Az olajos dobozon fel vannak tüntetve. 2. A Mazda csak javaslatokat tesz egy adott motorolaj használatára, illetve javaslatot tesz a viszkozitási indexre. Kötelezővé jelleggel eddig soha nem írta elő egy adott motorolaj használatát. Az előzőekben említett ACEA C1 vagy JASO DL-1 jelzést kell betartani (a 2,0 DPF miatt), illetve javasolt a 30-as melegoldali index.

Németh Péter | 2008-05-21 09:59 Válasz erre

Számomra egy olyan kérdés lenne fontos, hogy a motorolaj mely tulajdonsága, dobozán feltüntetett paramétere az, ami a részecskeszűrővel (DPF) szerelt diesel MAZDÁHOZ megfelelő. További kérdés az, hogy egy Mazda szervíz előírhatja-e, hogy csak az általuk forgalmazott Mazda(?) olaj használható az olajcserénél?

mazda-auto.hu | 2008-05-09 16:35 sibalin máté (2008-05-09 12:41 ) részére Válasz erre

Köszönjük!

sibalin máté | 2008-05-09 12:41 Válasz erre

üdv!
jó a cikk!
megerősített ,mert a 91-s 626 diesel mazdámba 2 évvel ezelőtt,5w40-s olajat töltöttem nemi hezitálás után..lessz ami lessz-lett is könnye indult könnyebben vette a fordulatot-és a fogyasztása-pl:baja_pécs között-86km-re 3.8 l gázolajat tankoltam,ami 4.4l-s átlag...nem rossz:)
persze nem toltam fel a hegyre..normál 90-s tempóban mentem.Most hogy eladtam az autót,az új gazdája meglepve tapasztalta milyen keveset eszik a 626-os.szóval mindenkinek ajánlom a szintetikus olajakat, mert megéri!
ja és nem ette meg az olajat a gép,pedig a szakértők" azt mondták hogy nem vló ez ebbe mert öreg a motor(280ekm)és enni fogja az olajat.Hát nem ette..
üdvözlettel:
sibalin máté

mazda-auto.hu | 2008-04-23 07:30 Papp László (2008-04-22 17:33 ) részére Válasz erre

Nem igazán értelmezhető az idézet. 1. Azt, hogy melyik olaj mennyire jó, elsősorban az alkalmazási terület, illetve az ahhoz megfelelő viszkozitási index melletti API,SAE besorolások határozzák meg. 2. Az olajadalékok nélkül egyébként már nem lehet autóipari motorolajokat fellelni, de ennek inkább örüljünk. 3. Az API/SAE besorolás - pl.:SJ-SL vagy az új SM - szintén meghatározza, egy adott olaj használatával két olajcsere között átlagosan kialakulható lerakódások mennyiségét(megfelelő olajszint esetén). 4. Röviden így lehet gyakorlatilag teljes mértékben cáfolni az idézetben szereplő valótlanságokat.

Papp László | 2008-04-22 17:33 Válasz erre

Ezt a cikket nem én írtam és ismét kíváncsi lennék a véleményére.köszönöm! "Az olajban található műanyag széttöredezik és elégve lerakódásokat okozhat. Különösen sok polimert tartalmaznak a 10W40 illetve 5W30 olajak. Ezek elsősorban Diesel motorokban okoznak problémát, de elmondható minden motorra, hogy a kevesebb polimert tartalmazó olaj jobb. Tehát minél kisebb az áthidalandó hőmérséklettartomány annál jobb. Nem szabad elfelejteni, hogy kenőhatást elsősorban az olaj biztosít és nem az additivek. Azok az olajak a legjobbak amik a legkevesebb additívet tartalmazzák."

mazda-auto.hu | 2008-04-18 09:07 Papp László (2008-04-15 17:47 ) részére Válasz erre

Köszönjük. Mint a cikkből is kiderül, működési hőmérsékleten, tehát bemelegedett motor esetében a 10w-40 nem nevezhető vastagabb olajnak, az 5w-40-eshez képest. Éppen ezért a zajszintnövekedés nem alátámasztható. Talán az 5w-40-es olaj esetleges fokozottabb takarítási képessége okán emelkedhet kissé a zaj, melyet a lerakódások eltávolítása miatti esetleges nagyobb hézagok okoznak. Bemelegedett állapotban pl. egy 5w-50-es olajat nevezhetnénk vastgabbnak a 40-esekhez képest.
Az 5w-40 mindenképpen jobb választás a 10w-40-eshez képest, mivel hidegen az 5w-s indexű olajok áramlási képessége (motorban) közelebb áll az ideálishoz, de persze még így is nagyon messze van attól.

Papp László | 2008-04-15 17:47 Válasz erre

Igen részletes és tanulságos a leírás.Én mégis megkérdezem,miért van az,hogy sokan azt tapasztalják,hogy az 5w 40-es olajtól hangosabb az autójuk?Persze itt olyan autókról van szó amelyikbe "vastagabb olaj" való.Én egy 10 éves Psa Turbodieselt hajtok,10w 40 való bele,most 5w 40-el járok.A leírtak alapján rosszat nem teszek.Én nem tapasztaltam,hogy hangosabb lenne.Bár így sem halk a diesel. Válaszát előre is köszönöm!

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó