2018. Augusztus 16. Csütörtök - Ábrahám

2005.10.07.

Koncepció

Új MPV, MAZDA5 wankel, MZR 2.3 DISI

Új MPV, MAZDA5 wankel, MZR 2.3 DISI

Több újdonsággal is jelentkezik a Mazda az idei 39. tokió-i Nemzetközi Autókiállításon. A koncepció rovatunkban található SENKU mellett, október 19 és november 6 között bemutatásra kerül a vadonatúj MPV, a Mazda5 wankel hybrid motorral hajtott, zoom-zoom élményeket nyújtó és mindemellett rendkívül környezetkímélő változata.A két új autó mellett számos technológiai újdonsággal is jelentkezik a cég.


Természetesen most már Japánban is bemutatásra kerül a CX-7 alapjait képező MX-Crossport koncepcióautó és lassan a nagyközönség számára is elérhető a hidrogén-hibrid RX-8, de térjünk rá az új MPV-re. Az új MPV- ami először Japánban lesz elérhető - tovább javítja elődje felhasználóbarát tulajdonságait. Kimutatkozik rajta a Mazda DNA tervezési rendszere a nyugalmat árasztó belső térben, a stílusos és kifinomult külsőben, illetve a vezetési élményben, amely pedig nem feltétlenül jellemző a buszlimuzinok kategóriájában. Az autó minőséget sugároz amitől azt öröm birtokolni. Kifejezi tulajdonosának jó ízlését és pozitív, dinamikus életfelfogását. A Mazda következő generációs buszlimuzin látomása a kategóriára jellemző praktikusság mellett, atlétikus vonalakat és tágas, magas minőségi színvonalat képviselő belteret nyújt. A közvetlen befecskendezéses MZR 2.3 DISI Turbo (M6 MPS) erőforrás  a 6 sebességes automatikus váltóval alacsony fogyasztás mellett, környezetbarát és a kategóriára kevéssé jellemző dinamikus haladást garantál. Az újonnan kifejlesztett merev karosszéria kiváló kezelhetőséget, és komfortot nyújt.

A Mazda5 Hydrogen RE Hybrid koncepciót egy hidrogénnel és benzinnel is üzemelő wankelmotor hajtja tandemben egy elektromos motorral. A motor elől keresztben van elhelyezve az elsőkerékhajtású autóban. A nagyfeszültségű akkumulátor a második üléssor alatt kapott helyet, míg a hidrogéntank a harmadik üléssor mellett. Ezzel a hatékony felépítéssel a Wankel Hydrogén RE bázisú hibrid rendszer a magasfokú környezetbarátság mellett, kiváló vezetési tulajdoságokhoz segíti a tágas és komfortos belterű Mazda5-öt.

Technikai újdonságok a Mazda standon:

MZR 2.3 DISI turbo
A közvetlen befecskendezésnek és a turbófeltöltőnek köszönhetően, ez a motor – a viszonylag kis hengerűrtartalma ellenére – nagy és egyenletes nyomatékleadást és kiváló teljesítményt produkál akár 3,5 - 4 literes V6-os erőforrásokhoz viszonyítva is,  elsőrangú üzemanyag takarékosság és környezetkímélés mellett. Ez az egyetlen Japánban gyártott turbós motor, amely megfelel az SU-LEV szabványoknak. A nagyteljesítményű, környezetbarát erőforrás a Mazda6 MPS-ben is megtalálható és más sportosra hangolt járműveket is hajt, köztük a megújult Mazda MPV egyik változatát is.

Smart Idling Stop System
Az okos alapjárati leállító-indító rendszer a gyorsabb, csendesebb és még megbízhatóbb újraindítás érdekében mellőzi az elektromos indítómotor használatát. A rendszer a motor leállásakor a dugattyúk helyzetét pontosan regisztrálja. Kis mennyiségű üzemanyag befecskendezésével a motort fordított irányban elkezdi forgatni. Ezután a rendszer begyújtja a hengerben lévő üzemanyagot, amelyet a motor fordított irányú forgása miatt elkezdett összesűríteni, ezáltal beindul a motor. 

 

Integrált járműdinamikai irányító rendszer
A számítógép felügyeli a gázpedáltól, a kormánykeréktől és a fékpedáltól fogadott bemenő jeleket, amelyeket arra használ fel, hogy meghatározza a vezető szándékait. Ezeket utána összeveti a szenzorok által rögzített adatokkal, hogy megállapítsa, a jármű aktuális viselkedése mennyiben különbözik attól, amit a vezető szándékozik tenni. Amikor az eredmények a megcsúszás veszélyét jelzik, a számítógép átveszi a fékek és a motor irányítását, és hatékonyan ellenkormányoz az elektromos szervokormány segítségével.

Oldalütközés-védelem kommunikációs rendszer
A kereszteződésekben, ahol a vezető és a fedélzeti szenzorok nem látják vagy érzékelik a közeledő járműveket, amelyeket a jobbra kanyarodó vagy oldalról érkező járművek takarnak el, az oldalütközés-védelem kommunikációs rendszer adatokat cserél a közeledő járművekkel, a kijelző és hangjelzések használatával figyelmeztetve a vezetőt jelenlétükre, így segítve az oldalütközés elkerülését.

Adaptív fényszórók
Az adaptív világító-rendszer automatikusan irányítja a jármű tompított világítását a kormányzás szögének és a jármű sebességének megfelelően, megvilágítva az utat a kanyarban, vagy egy kereszteződésben, ezáltal lehetővé téve a biztonságosabb éjszakai vezetést. Ennek a fejlett aktív biztonsági technológiának a piaci bevezetésére az új Mazda MPV-ben kerül sor.

 

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó