2024. Április 19. Péntek - Emma

Takarékosabb Mazda típusok 2015-ig.

Mazda jövő.

A Mazda Motor Corporation mai bejelentése alapján, 2015-ig átlagosan 30%-kal csökken a Mazda típusok fogyasztása. A terv alapját elsődlegen a súlycsökkentés, új benzines motorok, az alapjárat helyetti leállító-indító rendszer, az új bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrás és új dízelmotorok jelentik.   


 Könnyebb jövő.

 2015-ig szine az összes hajtáslánc rendszer is megújul, melynek folyamata 2011-ben indul. A jövőben megjelenő, az elődjüktől átlagosan 100kg-mal könnyebb könnyűsúlyú szerkezetek, platformok a súlycsökkentés mellett kiemelt biztonsági jellemzőkkel is rendelkeznek majd.

 A hosszútávú Mazda látomás központi vezérlő eleme a magas fokú környezetvédelem, a biztonság és az élvezetes vezethetőség. A környezet védelme természetesen nem új dolog a Mazda számára. A 2001-től 2008-ig mintegy 30 százalékkal csökkent a Mazda típusok átlagos fogyasztása. Az autógyár történelmében 1991-ben elfogadott hosszú távú terv alapján a hidrogén, mint üzemanyag alkalmazási lehetőségeinek kutatása is folxamatosan zajlik.Mazda Ryuga. 

 Hajtóanyag vízből.

 A hidrogénes hajtáslánc használatának igen pozitív mérföldköve, hogy 2008 júniusában a Mazda5 Hydrogen RE hibrid megkapta az engedélyt a közúti tesztelések megkezdésére. A Mazda5 Hydrogen RE a korábbi modellhez képest 40%-kal több erőt és 200km-rel nagyobb hatótávolságot biztosít. A típus hamarosan bérbe vehető lesz cégek számára. A Mazda sikeresen fejleszti a teljesen új Hydrogen RE bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrást, melynek teljesítménye megegyezik egy 3,0 liter hengerűrtartalmú "hagyományos" erőforrással, és hidrogénnel megtehető hatótávolsága mintegy 400km.Mazda5 Hydrogen RE hibrid.

 Önindító nélkül csak a Mazda.

 A másik technológiai mérföldkő lesz a Mazda takarékossági lépései között a típusok széles palettájára bevezetendő "fejlett leállító indító" rendszer, mely 2009-től kezd beépítésre kerülni a Mazda típusokba. A rendszer lényege, hogy alapjáraton járás  helyett a vezérlőegység leállítja a motort, a sebváltó sebességbe helyezése esetén pedig újraindítja azt. A Mazda megoldása egyedüllálló a leállító és indító rendszerek között, hiszen az indítómotor nélkül, csak üzemanyag befecskendezés és gyújtás segítségével indítja újra a motort. Ez  a megoldás önmagában 7-8 százalékos megtakarítást eredményez.

 Kevesebből erősebb.

 MazdaA Mazda jövőbeni erőátviteli rendszerei is lelkesedéssel tölthetik el az ügyfeleket. 2009-ben Észak-Európában és Észak Amerikában bevezetik az E85 üzemanyaggal is működő, ún. Flex Fuel erőforrásokat. 2011-től tovább erősödhetnek és takarékosodhatnak a benzines motorok, hiszen bevezetésre kerül a második generációs direkt befecskendezéses szikragyújtású rendszer. Ez a megoldás 15-20 százalékkal nagyobb teljesítményt, illetve 20%-os mértékű üzemanyagfogyasztás csökkenést ígér.

 2011 után az új dízel erőforrások is megérkezhetnek, melyek a világ legszigorúbb emissziós előírásainak is megfelelnek. Ezek a motorok is új befecskendezési rendszert kapnak. turbófeltöltővel és nitrogén-oxid mennyiség csökkentő berendezéssel. A változtatások eredményeként 20 százalékkal nő a teljesítmény, csökken a károsanyag kibocsájtás és marad a Zoom-zoom vezethetőség.

 Új Renesis.

 A Mazda történelmének és hagyományainak egyik meghatározó eleme a bolygódugattyús wankel rendszerű erőforrás. A következő nagyobb változtatás 2010 elejére várható, ugyanis ekkor jelenik meg a Renesis 16X, amely a direktbefecskendezés és a gyorsított égés következtében nagyobb teljesítményt és fokozott üzemanyag takarékosságot nyújt. A jelenlegi Renesis erőforráshoz képest az új 16X, méreteiben is jelentősen különbözik.

 A legtisztább autógyár.

 A Mazda környezetvédelmi erőfeszítései nem csak az autókra fókuszálnak. AMazda Taiki. gyárak, ahol az autók készülnek, szintén fokozott figyelemben részesülnek. 2007-ben a gyárakban zajló munkával járó szén-dioxid kibocsájtás 15,4 százalékkal volt kevesebb, mint például 1990-ben. Amennyiben az autók darabszámára vetítjük ki a csökkenést, akkor 24 százalékos a csökkenés. 2005-ben a Mazda volt az első autógyár, aki bevezette az úgynevezett Három Rétegű Nedves Fényezési Rendszert, mely a veszélyes anyagok párolgási szintjét 45 %-kal, míg a szén-dioxid emissziót 15 %-kal csökkentette. Jövőre a Mazda terveiben egy még haladóbb fényezési eljárás bevezetése szerepel. Az innovatív víz bázisú technológia a káros párolgást 57 százalékkal csökkenti, a szén-dioxid kibocsájtás növekedése nélkül. Sőt, a Mazda eljárása a hagyományos vízbázisú festéshez képest 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid kibocsájtással jár, ami a Mazda festési eljárását a világ legtisztább rendszerévé teszi.

 Megújuló alapokon.

 A Mazda gyár a szénmentes, ún. bio műanyagok terén is ismertté tette a nevét. A kutatási együttmüködések útján kikísérletezett környezetbarát anyag a Mazda5 Hydrogen RE hibrid után hamarosan a nagyszériás típusokba is bekerülhet. A továbbfejlesztések eredményeképpen immár nem étkezési növényekből is előállítható a környezetbarát műanyag. A terv alapján 2013-ra ez az anyag is kész a széleskörű alkalmazásra.

   

  

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó