2024. Április 25. Csütörtök - Márk

Új katalizátor technológia a Mazdától.

Mazda katalizátor

 A Mazda a világ első "különálló nanotechnológiás" rendszerű katalizátorának alkalmazását kezdi meg a napokban. A rendkívül tartós új katalizátor markáns mértékben csökkenti a gyártáshoz használt drága nemesfémek mennyiségét, illetve igen hatásosan tisztítja az autók kipufogó gázait.


 Amikor az olcsóbb a jobb.

 Az új katalizátor az új Mazda3 típusban lesz először alkalmazva, melynek értékesítése az idei évben kezdődik. Az új különálló nanotechnológiás rendszerű katalizátor az új Mazda3-ban mindössze 0,15g/liter nemesfém felhasználásával készül, amely 70 százalékkal kevesebb, mint az előző kivitel 0,55g/liter adata. Az értékes fém felhasználásának nagymértékű csökkentése mellett, az új Mazda3 Japánban teljesíti a Szuper Alacsony Károsanyag Kibocsátású Jármű (SU-LEV) besorolást, ami azt jelenti, hogy a 2005-ös japán előírásoknál 75%-kal alacsonyabb a kibocsájtott káros gázok mennyisége.Az új Mazda3 Sport.

 Szabadon vándorolva.

 Az autóiparban használatos katalizátorok hordozóanyagból és az azt bevonó nemesfém részekből állnak. Ezek a fémek elősegítik a kipufogógázt tisztító kémiai reakciókat. A hagyományos katalizátorokban a forró kipufogógázok hatására az igen apró nemesfém részek hajlamosak nagyobb darabokká összeállni, mellyel jelentősen csökken a felületük, ami így a katalizátor hatásfokát redukálja. A hagyományos katalizátorok hatásfokának megőrzéséhez éppen ezért nagyobb mennyiségű nemesfém használatára van szükség. Így tudják garantálni a megkívánt nagyságú reaktív fémfelületet.A hagyományos megoldást alkalmazva a nemesfémek nagyobb darabokká állnak össze, ami rontja a hatásfokot.

 Helyhezkötve.

 A Mazda tulajdonképpen az aktív nemesfém felület növelése érdekében fejlesztette ki az új megoldást. A megoldás lényege, hogy a gyártás során precízen kontrollálják a nemesfém darabok méretét, szigorúan öt nanométeren belül tartva azokat, illetve saját hordozó szerkezetet fejlesztettek ki. A megoldással a Mazda elmodhatja magáról, hogy a világ első olyan katalizátorát fejlesztette ki, melyben a különálló nanoméretű nemesfém részek fixen be vannak ágyazva a hordozóban. Ennek eredménye, hogy a nemesfém részek nem tudnak nagyobb darabokká összeállni, így a katalizátor bármilyen üzemeltetési körülmények között is tartósan megőrzi hatásfokát. A Mazda az új megoldást minél előbb szeretné az összes típusában alkalmazni.Az új megoldás megakadályozza a nemesfék részek vándorlását és nagyobb darabokká összeállását.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó