Monteverdi Hai 450 SS 1970.
2024. November 13. Szerda - Szilvia
Monteverdi Hai 450 SS 1970.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4280, 1795, 1090 mm
Tengelytávolság: 2590 mm
Hasmagasság: 130 mm
Saját tömeg: 1290 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 16 (OHV)
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 395 (291) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 586/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5
Végsebesség: 290 km/h
Annak demonstrálására, hogy a Svájci tervezés lépést tud tartani a Lamborghini, Maserati, Ferrari-val, Peter Monteverdi megépítette a Hai 450-et.
Lila Füstnek nevezett különleges színében az 1970-es Genfi Kiállításon debütált a Monteverdi Hai 450 SS. Egyike volt az első középmotoros konstrukciónak, melyek Chrysler Hemi V8-ast használtak hajtóműnek. A radikális műszaki adatok alapján találó volt a Hai név, mely német nyelvterületen cápát jelent. A 450 az elérhető lóerőmennyiséget, míg az "SS" azaz "Super Sports", a rövid tengelytávot jelölte.
A rendkívül alacsony és rövid karosszéria attraktív formatervéért Tervor Fiore volt felelős a Fissore-től. Ő sok más olasz autón dolgozott korábban, de az Alpine A310 végül meg nem valósult utódját is ő tervezte, mely láthatóan hatással volt a Hai vonalvezetésére. Tiszta, és agresszív formájával a Hai egyike a legjobb Fiore formaterveknek.
A második darab legyártott Monteverdi Hai hosszabb tengelytávval készült, és olyan apró különbségekkel, mint a magasabbra szerelt ajtókilincsek. A modell megnevezése ekkor változott Hai 450 GTS-re. A különbsé kiemelésére az eredeti bemutatóautót később pirosra fényezték, és áthelyezték a kilincseit.
Monteverdi úr eredetileg 49 autó legyártását tervezte, de két legyártott példány után felfüggesztette a gyártást. Egyszerűen nem érkeztek megrendelések, valószínűleg a 27000 USA dolláros árnak betudhatóan. A megmaradt alkatrészekből Monteverdi két replikát készített az 1990-es években, melyek jelenleg a hivatalos múzeumban vannak.
Az eredeti prototípust 1971-ben adta el Monteverdi Karl Heinz Schuberth-nek, majd néhány árverésen vett részt az autó európában. 1980-ban Norbert McNamera aranyszínűre festette az autót, és áthajóztatta az USA-ba. Ekkor 300000 dollárért került Bruce Milner tulajdonába. Tíz évvel később visszaállították az 1970-es eredeti specifikációkat, így újra lila lett a karosszéria, fehér bőr belsővel és króm üvegekkel. Ebben a formájában jelent meg Pebble Beachen, ahol a látógatók megcsodűálhatták éles vonalait, gömbölyű farát.
2006-ban egy ismeretlen vásárlóhoz került, aki teljes restauráció mellett döntött. Újra visszaállították az eredeti színt, és többek között az eredeti lenti pozícióba kerültek vissza az ajtókilincsek. Ismét feltűnt Pebble Beach-en, ahol harmadik helyet szerzett kategóriájában néhány hibabejegyzéssel, mint például a bukólámpák nem megfelelő működése. 2010-ben 398000 dollárért adták el egy Bonhams Retrómobil Aukción. A négy Monteverdi Hai közül ez az egy 450 SS.
Vissza: Monteverdi
Friss topikok:
Mazda5 Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó