Koncepció
2025. Október 2. Csütörtök - Petra
Koncepció

Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Legyen turbófeltöltővel, vagy kompresszorral izmosítva egy autó motorja, a csomagtérfedélen biztosan ott díszeleg a büszke felirat: SUPERCHARGED, TURBO, ECOBOOST..... vagy valami hasonló marketing jellegű elnevezés. Legyen bármelyik, a lényeg ugyanaz, feltöltött motorú autóval van dolgunk. A vásárlók ma már...

Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
A új Mazda2-ben a Skyactive technológia egy teljesen új 1,5 liter hengerűrtartalmú dízeles erőforrással egészül ki. A motor teljesítménye 77 kW/105 LE, míg maximális nyomatéka 250 Nm 1500-2500 frsz. között. Ez egy kis lökettérfogatú, környezetbarát dízelmotor, amely lényegében a nagyobb, Skyactive-D 2,2...

Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
A mazda-auto fázisok bevezetésével lehetőséget adtunk az RX-8 tulajdonosoknak, hogy megszüntessék a wankel motor kenési rendszerének mechanikai hiányosságait, melyek a motor egyes részeinek idő előtti kopásához vezettek. Az olajnyomás "rendbetétele" viszont csak az esetleges várható problémák egyik...

Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
A sok fokozatban állítható lengéscsillapító és rugó készletek beállításához nyújthat segítséget alábbi cikkünk. Megírásához az amerikai NASCAR sorozat versenymérnökeinek tapasztalatait vettük alapul. Az oválpályás amerikai versenyszériában az autók mindig az óramutató járásával ellenkezően...

MOTOROLAJ 5-10.
Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor...

Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
A sorozatban gyártott bolygódugattyús,azaz wankel elvű Mazda motorokat már megismerhették korábbi írásainkban, 1RÉSZ , és 2RÉSZ. Természetesen nem minden ötlet, és kísérlet jutott el a szériagyártásig, de ez nem jelenti azt, hogy a prototípus fázisban maradt motorok ne lennének figyelemre érdemesek. Íme.

MAZDA TAKERI
Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...

Új Mazda5 technológiai részletek.
Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó