Koncepció
2025. Szeptember 3. Szerda - Hilda
Koncepció

Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Legyen turbófeltöltővel, vagy kompresszorral izmosítva egy autó motorja, a csomagtérfedélen biztosan ott díszeleg a büszke felirat: SUPERCHARGED, TURBO, ECOBOOST..... vagy valami hasonló marketing jellegű elnevezés. Legyen bármelyik, a lényeg ugyanaz, feltöltött motorú autóval van dolgunk. A vásárlók ma már...

Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
A új Mazda2-ben a Skyactive technológia egy teljesen új 1,5 liter hengerűrtartalmú dízeles erőforrással egészül ki. A motor teljesítménye 77 kW/105 LE, míg maximális nyomatéka 250 Nm 1500-2500 frsz. között. Ez egy kis lökettérfogatú, környezetbarát dízelmotor, amely lényegében a nagyobb, Skyactive-D 2,2...

Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
A mazda-auto fázisok bevezetésével lehetőséget adtunk az RX-8 tulajdonosoknak, hogy megszüntessék a wankel motor kenési rendszerének mechanikai hiányosságait, melyek a motor egyes részeinek idő előtti kopásához vezettek. Az olajnyomás "rendbetétele" viszont csak az esetleges várható problémák egyik...

Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
A sok fokozatban állítható lengéscsillapító és rugó készletek beállításához nyújthat segítséget alábbi cikkünk. Megírásához az amerikai NASCAR sorozat versenymérnökeinek tapasztalatait vettük alapul. Az oválpályás amerikai versenyszériában az autók mindig az óramutató járásával ellenkezően...

MOTOROLAJ 5-10.
Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor...

Mazda Skyactiv-G. A benzines.
A SKYACTIV-G a Mazda új generációs benzines motorjainak gyűjtőneve. A fokozott üzemanyag takarékosság érdekében a sorozatgyártású motorok között jelenleg ez rendelkezik a legmagasabb sűrítési viszony számmal. Ennek megvalósítása persze igen sok furfangos technikai megoldást...

Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
A sorozatban gyártott bolygódugattyús,azaz wankel elvű Mazda motorokat már megismerhették korábbi írásainkban, 1RÉSZ , és 2RÉSZ. Természetesen nem minden ötlet, és kísérlet jutott el a szériagyártásig, de ez nem jelenti azt, hogy a prototípus fázisban maradt motorok ne lennének figyelemre érdemesek. Íme.

MAZDA TAKERI
Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó