Mazda tuning
2025. Április 27. - Zita
Mazda tuning

Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Sokan álmodoznak olyan autóról melyet mindenki megcsodál, minek kevés ellenfele akad gyorsaságban, de még akik megtehetnék, azok közül is csak kevesen jutnak el az elhatározásig, hogy vásároljanak, vagy csináltassanak egy ilyen gépet. Dániel lehetőségei és vállalkozókedve szerencsésen...

Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
A Mazda3 MPS futóművének elemei a motor 260 lóerős teljesítményének megfelelően jóval feszesebb hangolásúak, mint a mezeibb Mazda3-asok alkatrészei. De az autóvezetők képességei nem egyformák, és egy autógyárnak mindig az arany középutat kell megtalálnia a lengéscsillapítók, rugók, hasmagasság tekintetében,...

Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
A Mazda 3 MPS, vagy ahogy az Atlanti óceán túlpartján nevezik Mazdaspeed3 a legtöbb tulajdonos kezében ritkán marad gyári állapotban. Annak ellenére így van ez, hogy a turbófeltöltős Hármas, 260 lóerős motorjának, és igényes hajtásláncának köszönhetően már szériaállapotában is rendkívül jó...

RX-8 harmadik fázis.
Korábbi, Mazda RX-8 tulajdonosok figyelmébe! című cikkünkben röviden bemutattuk három lépcsős, vagy fázisos megoldásunkat, mellyel gyári állapotához képest fokozhatjuk RX-8-asunk motorjának kenési, hűtési hatékonyságát, stabilitását. A három fázis mindegyike alkalmazható külön-külön is,...

Hideg levegő szívás.
Az autók gyári szívórendszerének megtervezésekor a mérnökök több más rendszerhez hasonlóan szintén kompromisszumot kötnek. A beszívott levegő által keltett zaj nem lehet hangos, hideg időben fel kell melegítenie a légáramot, és eső vagy hó sem kerülhet a szívócsőbe. Ezek a rendszerek jól működnek, de...

Mazda CX-7 Brembo fékkel.
..Nem, nem lehet azt mondani, hogy a Mazda CX-7 gyári szerelésű fékeinek teljesítményével bármiféle probléma lenne. Az azonban előfordulhat, hogy ha valaki rendszeresen kihasználja a 2,3 literes MZR DISI erőforrás 260 lóerős hatalmas teljesítményét, akkor bizony elfáradnak az első féktárcsák....

Mazda RX-8 műszer beépítés.
Sokak bánatára a legújabb autótípusokban már gyakran hűtővíz hőmérséklet mérőt sem találunk, nemhogy külön motorolaj hőmérséklet, vagy olajnyomás mérő órát. Persze nem mindenki fogadja el a modern világ által ránk kényszerített egyszerűsítést, ezért utólag kiegészítő műszereket szereltet az autójába.

Az első Mazda5 MPS.
Van a Mazdának egy igen erős turbós-benzines erőforrása, mely gyárilag a Mazda6 MPS, a Mazda3 MPS, illetve a CX-7 modellekben szolgál. Nálunk is felmerült már a kérdés, hogy beszerelhető-e ez a 260 lóerős motor mondjuk egy 1,8-as benzines Mazda6-ba? Részben erre a kérdésre is választ ad a következő...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó