Mazda tuning
2025. Június 14. Szombat - Vazul
Mazda tuning

Csúcstámadás. Mazda RX-8 turbó.
Sokan álmodoznak olyan autóról melyet mindenki megcsodál, minek kevés ellenfele akad gyorsaságban, de még akik megtehetnék, azok közül is csak kevesen jutnak el az elhatározásig, hogy vásároljanak, vagy csináltassanak egy ilyen gépet. Dániel lehetőségei és vállalkozókedve szerencsésen...

Mazda 3 MPS KW futómű tuning.
A Mazda3 MPS futóművének elemei a motor 260 lóerős teljesítményének megfelelően jóval feszesebb hangolásúak, mint a mezeibb Mazda3-asok alkatrészei. De az autóvezetők képességei nem egyformák, és egy autógyárnak mindig az arany középutat kell megtalálnia a lengéscsillapítók, rugók, hasmagasság tekintetében,...

Mazda 3 MPS a bőség zavarában.
A Mazda 3 MPS, vagy ahogy az Atlanti óceán túlpartján nevezik Mazdaspeed3 a legtöbb tulajdonos kezében ritkán marad gyári állapotban. Annak ellenére így van ez, hogy a turbófeltöltős Hármas, 260 lóerős motorjának, és igényes hajtásláncának köszönhetően már szériaállapotában is rendkívül jó...

RX-8 harmadik fázis.
Korábbi, Mazda RX-8 tulajdonosok figyelmébe! című cikkünkben röviden bemutattuk három lépcsős, vagy fázisos megoldásunkat, mellyel gyári állapotához képest fokozhatjuk RX-8-asunk motorjának kenési, hűtési hatékonyságát, stabilitását. A három fázis mindegyike alkalmazható külön-külön is,...

Hideg levegő szívás.
Az autók gyári szívórendszerének megtervezésekor a mérnökök több más rendszerhez hasonlóan szintén kompromisszumot kötnek. A beszívott levegő által keltett zaj nem lehet hangos, hideg időben fel kell melegítenie a légáramot, és eső vagy hó sem kerülhet a szívócsőbe. Ezek a rendszerek jól működnek, de...

Mazda CX-7 Brembo fékkel.
..Nem, nem lehet azt mondani, hogy a Mazda CX-7 gyári szerelésű fékeinek teljesítményével bármiféle probléma lenne. Az azonban előfordulhat, hogy ha valaki rendszeresen kihasználja a 2,3 literes MZR DISI erőforrás 260 lóerős hatalmas teljesítményét, akkor bizony elfáradnak az első féktárcsák....

Mazda RX-8 műszer beépítés.
Sokak bánatára a legújabb autótípusokban már gyakran hűtővíz hőmérséklet mérőt sem találunk, nemhogy külön motorolaj hőmérséklet, vagy olajnyomás mérő órát. Persze nem mindenki fogadja el a modern világ által ránk kényszerített egyszerűsítést, ezért utólag kiegészítő műszereket szereltet az autójába.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó