Mazda6

2024. Március 19. Kedd - József

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

szraplaw | 2023-03-13 10:38 Válasz erre

Sziasztok,

Van egy 2017es 2.5 benzines 6os Mazdám és szeretném megkérdezni,hogy automataváltóban érdemes-e olajat cseréltetni? A gyártó élettartamolajnak írja és a márkaszerviz sem cseréli! Ha érdemes akkor az átmosásos technológiával vagy a hagyományossal? köszönöm a válaszokat.

gfini73 | 2023-02-12 22:59 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

Abban kérem a segítséget, hogy a világítás kapcsolót off valamint auto állásba kapcsolva is, világít a tompított fényszóró éjjel-nappal, illetve, hogy az autó hol a P hol az N állásban indítható be, ja és a páciens egy 2008-as GH 2.0 benzin Mazda 6.
A választ előre is köszönöm!

Tomcsi198600 | 2020-10-11 21:48 Válasz erre

Tisztelt Mazdá 6 -autó!

Nemrégiben vásároltam egy 2003-as Mazda 6 Kombit.
Sajnos az előéletéről és így a szervizeléséről ezidáig nem sikerült megtudnom semmit.(futott kilométer,vezérlés gyere,stb...)
Alvázszám:JMZGY19R241137062

Köszönettel:Borza Tamás

Kocsisalex | 2020-08-16 11:07 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Érdeklődnék, az autóm szervíz múltjáról. A kérdésem az lenne, hogy valós-e a km állás, mely jelenleg 100.000, illetve mikor volt utoljára szervízben olajcsere és miket végeztek el rajta. Alvázszám: JMZGJ691821116234
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Kocsis Alex

Otto | 2020-07-30 21:58 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!
Nemregiben vasaroltam egy 1,8-as benzines ,2006-os evjarqtu Mazda 6-os ,Sedant.
Arra lettem figyelmes, hogy 1500-3000 es fordulatnal rangat a motor. Mi. Lehet a problema? Remelem nem nagy a baj

laca13 | 2019-11-02 21:49 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Tulajdonosai lettünk egy új Mazda6 Revolution Sedan modellnek. Kicsit meglepett, mikor a pótkerék helyett mindössze csak defektjavítót találtam, assistant ide-vagy oda, nekem nem tetszik. Az után nyomozok, hogy legalább egy mankó kerék betehető -e a pótkerék helyére, mivel úgy nézem a teljes értékű valószínűleg nem fér be. Kérem ha tudnak adjanak tanácsot, hogy milyen méretűt keressek és esetleg hogy hol.
Köszönettel,

Kiss László

pinterc | 2019-07-30 13:13 Válasz erre

Sziasztok! Autó vásárlás előtt vagyok, és nem tudom hogy mennyire rizikós megvenni egy 2008-as 6-ost 2,5-ös benzinessel... Az autóban sok kilométer van (soknak számít-e, nem tudom) egyébként makulátlan állapotban van, tehát elvileg olajszivárgás ilyesmi nincs a motortérben... (műszakivizsga előzmények alapján) ...az utolsó vizsga most volt egy hónapja, ott nem komoly problémaként tűntettek fel két porvédő gumit valahol a futóművön (nyilván ez csere) számszerűsítve az autóban 230.000 km
van. Azt szeretném kérdezni azoktól a kedves fórumtársaktól, akiknek van releváns tapasztalata, ismerete, ezzel a motorral, és típussal kapcsolatban, hogy érdemes-e foglalkozni egy ilyen autóval, vagy pedig felejtős? Mik az ismert típushibái ennek a motornak/ autónak? Szóval hogy lenne-e okom aggódni bármi miatt, ha úgy döntök; megveszem?

Köszönöm a segítséget, üdvözlettel Csaba!

Robber77 | 2019-05-22 23:09 Válasz erre

Üdv mindenki!
A segítségeteket szeretném kérni!adott egy 2012-es mazda 6 kombi 2.2-es 163 Le.A tegnapi napon villogni kezdett a DPF lámpa,s szerelő sem tudta lefuttatni rajta a regenerációt(20% nál megállt)Valakinek ötlete,hogy mit lehetne tenni a továbbiakban?olajszint nem emelkedik,nem nyom füstöt,nem csökkent a teljesítmény sem..egyébként 3 napja vásároltam az autót,s pont olajcsere lenne esedéjes..

Dvid12345 | 2019-05-17 06:17 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!
Érdeklődnék, hogy a Mazda 6 skyactiv 2,2 cd175 dízel motornal normalis e, hogy olykor beindítas utan magasabb az alapjarat. Korulbelul 20-30s utan visszaáll normalra. Autovasarlas előtt allok, több kocsit megneztem es tobbnel is tapasztaltam ezt.
Köszönöm előre a választ.

Robber77 | 2019-04-25 14:56 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!
Egy 2011.02 havi 2.2. diesel mazda 6 vásárlása előtt állok!egyenlőre annyit tudok,hogy Németországból származik az autó,de már magyar rendszámos..a problémám az lenne,hogy a kereskedés telefonon nem adja kiaz alvázszámot,csak személyesen tudnám,de nekem kicsit gyanús a 168000 km. Hogyan járjak el?előre is köszönöm!

Laszlo137 | 2019-04-06 21:17 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Néhány napja világítani kezdett a Check engine lámpa kiolvasáskor a P0401 és P0404-et írja. Kb 2-3 hete volt kettőstömegű és kuplung csere, ehez kivették a motort a kocsiból. Lehet köze valami köze ehez illetve mi lehet a megoldás?

vindav28 | 2019-04-06 06:58 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó

Nemrégiben vásároltam egy Mazda 6 ost és szeretnék információt kérni az elő életéről ill. hogy erre az autóra is vonatkozik e a légzsákkal kapcsolatos visszahívás.
évjárat:2003
alváz sz.:JMZGY19T231123127
A segítséget előre is köszönöm!

Apuka13 | 2019-03-22 06:08 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó. Autó vásárlás előtt állok.Az autó Ausztriai az autó.Szeretném tudni az előéletét.Kérem válaszát emailban.Alvázszám:JMZGH198201256800. -195-ezer km van benne.Óra szerint.-1.8 benzin.Válaszát előre is köszönöm.

zsoltcz | 2019-03-19 12:03 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto, vasarlas elott allok, egy gyonyoru mazda 6 az aldozat.
Megkerem amennyiben lehetseges egy szervoz tortenelmet tudnanak kuldeni e-mailben ? alvazszam- JMZGH14D601169246-

nagyek93 | 2018-10-15 12:59 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!

Új autó vásárlása előtt állok, és szeretném megtudni, hogy a Mazda tud-e kezdvezményt adni a 2018-as modell árából?

Attix | 2018-09-15 14:07 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Lefoglalóztam egy 2002es 2.3 Mazda 6-ot, érdeklődenék a szervizelőéletéről, valós kilométerfutás.

Alvázszám: JMZGG143231110080
Km: 124.000

Köszönöm előre is!

Silverline94 | 2018-09-06 20:18 Válasz erre

Kedves Mazda autó!

Álom betejlesítese előtt állok, hiszen egy mazda piros 6-os szeretnék vennék. De az álom betejesülése előtt szeretnék megbizonyosodni a szevíztörténetről, hogy nehogy rémálomba torkoljon.

Éppen ezért szeretném segítségét kérni, hogy megtudjam, hogy ténylegesen elvégezték e a szükséges szervizeléseket, valamit hogy 160ezer km után milyen további kötelező szervízelések szükségesek az egyes szervízelési alkalmakkor a további nyugodt autózáshoz. Az autó alvázszáma: MZGJ691821176395.

Előre is köszönöm a segítséget!

István

kariktm | 2018-09-01 20:51 Norbi 84 (2018-08-19 10:55 ) részére Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó
Segitenél abban szerviz törzénetét szeretném lekérni medig volt .km st dokumentum formátumban email cimemre esetleg el e tudnátok küldeni autom 6 os 2010es alv sz:JMZGHA4C601410150 köszönöm

Norbi 84 | 2018-08-19 10:55 Válasz erre

Üdvözlök mindenkit.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz,ugyanis van nekem egy 2012-es 2.2 diesel 180 lovas mazda 6 sport-om és kissé furcsa helyen olajfojásom van amit nem értek. Ha szemben állok az autóval, akkor bal oldalt a motortartó bak alól a váznyúlványon csordogál valahonnan az ( fekete ) olaj. Azért nem értem,hogy hogy kerül oda mert mindenhol máshol teljesen száraz a motor. Olajam sehonnan nem tűnt el, ezért is érthetetlen számomra mi is lehet az. Többször letöröltük és mindig vissza csurog, ugyhogy biztos nem melléöntés vagy ilyesmi.
A válaszokat előre is köszönöm.

bognarpeter0322 | 2018-08-11 13:55 Válasz erre

Jó napot!

Németországból behozott 2007/10 havi Mazda 6 1.8 benzin szgk vásárlását tervezem! A jármű alvázszáma: jmzgy198271474068. Számláló szerint 155000 km-t futott! Érdeklődnék a jármű futásteljesítménye, szerviz előélete és káreseményei után!

Köszönettel: Bognár Péter

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó