2024. Április 23. Kedd - Béla

2011.10.26.

Mazda hírek

Annyira tiszta dízel, hogy Japánban is lesz.

Mazda CX-5 dízel.

Forrás: Mazda

A Mazda eddig nem árusított dízel személygépkocsikat Japánban, mivel a hatályos kipufogógáz károsanyag normák teljesítéséhez szükséges technológia jelentősen megdrágította volna az autókat. Sőt tulajdonképpen eddig egyetlen autógyár sem árult dízelmotoros személyautót Japánban. A Mazda előremutató SKYACTIV-D technológiája változtat ezen a helyzeten.


Az első dízel személygépkocsi. 

 Az új Mazda SKYACTIV-D 2,2 literes dízelmotor annyira "tiszta", hogy drága kipufogógáz utánkezelő technológiai megoldások nélkül is teljesíti a szigorú japán kipufogógáz emissziós előírásokat. Az európában jelenleg is futó korszerű dízelmotoros típusok japánban nem használhatóak az ottani mérték szerint túl magas nitrogén-oxid kibocsájtásuk miatt, így a Mazda az első autógyár, aki a szigetország lakói számára is lehetővé teszi dízel személygépkocsik használatát.

Mazda CX-5 dízel. 

Önindítás.  

 A kínálatban hamarosan megjelenő városi terepjáró Mazda CX-5 lesz az első típus, melyet ezzel az új fejlesztésű motorral szerelnek fel. A szupertiszta üzemelés mellett a 2,2 SKYACTIV-D erőforrás a stop and go, leállító -indító automatikája terén is dízelmotorkban eddig nem látott megoldásokhoz folyamodik, hiszen a benzines (SKYACTIV-G) társához hasonlóan (szintén csak a Mazda kínál ilyet), gyakorlatilag az önindító használata nélkül képes beindítani a dízelmotort. Mindössze 0,4 másodperc kell a beinduláshoz, mely a dízel motorok között világrekordnak számít. A dízel esetében is a motor leállításánál gondosan pozícionált dugattyú helyzetben rejlik az újraindítás kulcsa, illetve a nagynyomású rendszerben leállítás után megőrzött üzemanyagnyomás teszi lehetővé a megfelelő befecskendezést. Az indítás szinte észrevehetetlen.

Mazda CX-5 dízel.

Nagy dobás lehet.

 A Mazda komoly hasznot remél abból, hogy első autógyárként dízel személyautót tud kínálni a helyi piacra, hiszen japánban olcsóbb a gázolaj, és bizonyára a benzinesekkel szembeni kisebb fogyasztás, illetve a legtöbb autósnak szokatlan nyomaték többlet a japán emberek érdeklődését is felketi majd. A fogadtatás megjósolhatatlan, így akár robbanásszerű eladás növekedést is hozhat a SKYACTIV-Diesel technológia a gyárnak.

Mazda CX-5 dízel.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó