2024. Március 29. Péntek - Gedeon

2011.05.18.

Mazda hírek

Világelső Mazda motor.

Mazda2

Forrás: Mazda

 A Mazda japánban bejelentette, hogy az 1,3 liter hengerűrtartalmú közvetlen benzin befecskendezéses SKYACTIV-G 1,3 lesz az első új generációs SKY motor, melyet szériagyártásban bevezetnek a piacra. A motor hivatalos bemutatkozása az Autóipari Tervezés Kiállításon lesz Tokióban 2011 május 18 és 20-a között.   


 Ezzel már egy dízel is működne.

 Az új 1,3-as motor a világ sorozatgyártású benzines motorjai között elsőként alkalmaz 14,0:1-es kompressziós viszonyt, mely lényegesen magasabb érték az eddig alkalmazottaknál. A magas kompresszió előnye különösen alacsony fordulatszám tartományban, nagy terhelés esetén érvényesül. Az üzemanyag-levegő keverék gyújtás előtti öngyulladásának megakadályozására számtalan különleges megoldás van a motorban, így a speciális dugattyú tető kiképzés, vagy multi nyílású befecskendezők a precízebb befecskendezés érdekében.  A magas kompressziós viszony miatt sűrítés közben annyira megnő a hengertöltet hőmérséklete, hogy öngyulladás következhetne be. Ezen alapul a dízel erőforrások működése. De ez most egy benzines.

Mazda SKYACTIV motorok.

Először mindig csak otthon.

 A Mazda tervei szerint már az idei év első felében bekerül az új erőforrás a Mazda2 motorterébe, igaz egyelőre csak a helyi, japán piacon. Mellesleg ez lesz az első olyan kiskategóriás japánban készülő gépkocsi, melybe 1,3 liter hengerűrtartalmú benzines motor kerül. A 150 új, Mazda által szabadalmaztatott megoldást tartalmazó SKY erőforrás, a hozzá csatlakoztatott fokozatmentes CVT váltóművel és SiSS indító-leállító automatikával 30km / literes fogyasztást produkált az új Mazda2-ben a japán mérési ciklusok alatt.

Mazda SKYACTIV motorok.

A 1298 cm3 -es motor 71,0 mm x 82,0 mm furatxlöket mérettel 84 lóerőt teljesít 5400-as percenkénti főtengely fodulatszámon, és 112 Nm maximális nyomatékot 4000-res fordulaton. A beszámoló további fontos információja, hogy a többi kísérleti stádiumban lévő SKY-ACTIV benzines erőforráshoz képest a Mazda2 1,3-asa hűtőtt kipufogógáz visszavezető szelepet is alkalmaz. TOVÁBBI SKY-ACTIV TECHNOLÓGIAI RÉSZLETEK ITT.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó