2017. November 22. Szerda - Cecília

2006.12.01.

Koncepció

MAZDA NAGARE.

MAZDA NAGARE.

A Mazda tervezőcsapata azután sem pihen babérjain, hogy szinte egy éven belül három új koncepcióautót is bemutattak a közelmúltban, mégpedig a Mazda Sassou, a Mazda Senku és a Mazda Kabura "személyében". A globális Mazda tervezőrészleg a jövő zoom-zoom modelljeinek előfutáraként, a felületek kifejezőképességének jegyében, Mazda Nagare néven mutatta be legújabb gyermekét.


 A NAGARE (ejtsd: na-ga-reh) a japán nyelvben a áramlást, illetve a mozgás megtestesítését jelenti. Az új főtervező Laurens van den Acker, csapatának azt a feladatot adta, hogy egy olyan autót tervezzenek amely újszerűen fejezi ki mozgó és álló helyzetében egyaránt a forma dinamikáját, és állandó lendületet sugall. A Mazda Nagare ezt sikerrel teljesítette és közben új irányvonalat adott a jövő Mazda típusainak megtervezéséhez.

A Mazda Nagare az említett új koncepcióautók közül az első, amely mind a négy nagy kiállításon, Los Angelesben, Detroitban, Genfben és Frakfurtban is be lesz mutatva. Az észak-amerikai Mazda tervezési igazgatója, Franz von Holzhausen volt az szinte MAZDA NAGAREteljesen amerikai tervezőcsapat vezetője, aki a következőket mondta:" Jó úton haladunk a Nagare -val. Az autóval megmutatjuk, hogy feltételezésünk szerint a Mazda formatervezés 2020-ban hol fog tartani. Eközben újradefíniáltuk az alapvető formai arányokat és szem előtt tartottuk, hogy ne vesszen el vezetés közben az azzal való érzelmi azonosulás. Növeltük a Mazdára jellemző vezetési lelkesedés szellemet a Nagare által.  A Mazda nem épít öncélú koncepcióautókat. Miközben néhány tanulmányunk nagyon távoli jövőbe mutató, azok sem tekinthetőek egyszerűen csak a fantáziánk szárnyalásának. Ezeknek az autóknak a megépítésével valójában demonstrálni akarjuk, amit a jövőben gyártani és eladni akarunk. A Mazda Nagare a felületek kifejezőképességét kívánja bemutatni kialakításával. A jelenlegi Mazda modellek is kiválóan kifejezik és rabul ejtik a mozgás szellemét, így célunk ebben mélyebbre ásni, melyet a már bemutatott Mazsa Sassou, Senku, és Kabura is jól mutat.

Holzhausen így folytatja: "Elkezdtünk a mozgás által kialakuló természeti képződmények, formák hatásainak tanulmányozását. Ilyen ahogy a homok formálódikMazda Nagare formák, a sivatagtól merítve az ötletet. a sivatagi szélben, vagy az óceánok fenekén a hullámok és a víz áramlásának hatására, illetve például ahogyan a láva folyik le a hegy oldalán. Ezek a természeti mozgások mély benyomásokként jelentkeznek agyunkban és ez az amit, reméljük sikeresen megjelenítettünk a Mazda Nagare felületi kifejezőképességével, nyelvével. Valamikor a tervezési munkák kezdetén nem lepődtünk meg, hogy életünk egyes más  tárgyaiban is hasonló formatervezési alapvető szándékokat fedeztünk fel. Találtunk erre példákat az építészetben, bútorokban, ruházatban és a művészetben is. A Nagare kétségtelenül bizonyítja bizalmunkat a Mazda jövőbeni új izgalmas vizuális nyelvezetének effajta meghatározásában. 

Mazda Nagare középen ülő sofőrrel.Mint minden Mazda termék, a Nagare is egy sportautó szellemét rejti magában. Az alakja sima és aerodinamikus, olyan amilyenek a jövő városi cirkálóját képzeljük. A Mazda Nagare kerekei messze ki vannak tolva a karosszéria sarkaiba, amely egyik záloga a gyors kormányreakcióknak és az agilis kezelhetőségnek. Egy csepp felesleges túlnyúlás sem lett "elpocsékolva". A kabinba dupla a megszokotthoz képest dupla hosszúságú felfelé nyíló ajtókon keresztül léphetünk be, melyek nyitás köben előre és fölfelé egyaránt elmozdulnak, a pillangók szárnyainak képét vetítve elénk. A vezető középen ül, mint egy együléses versenyautóban, az optimális kontrollálás és kilátás érdekében. A vezető a tetővonal legmagasabb pontja alatt ül, így elegendő a fejtér,Mazda Nagare. A pillangó kitárja szárnyait. komfortosan hátra döntött ülésvonallal. Az innovatív üléselrendezés Mazda specialitásnak is tekinthető, gondoljunk csak a Mazda RX-8 ügyes megoldására. A középső első ülés és a nyújtott oldalajtók a Mazda Nagare esetében is kényelmes beszállást biztosítanak a meglepően nagy beltérben elhelyezett hátsó ülésekre is. A Mazda felismerte, hogy egy ilyen haladó elképzeléshez, csakis a szintén jövőbemutató hajtáslánc illik. Így került a Mazda Nagare motorházteteje alá egy hidrogén hajtású wankel rendszerű erőforrás, amelyre talán utalni akartak a NagaRE elnevezéssel is. Ez az egyik jelenlegi leghaladóbb technikai elképzelés, már a jelenlegi Mazda RX-8 típusban is szolgál, igaz egyenlőre csak Japánban.    VI

Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:



Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó