Koncepció

2025. November 8. Szombat - Zsombor

Koncepció

2015.06.17.

0 komment
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?

Turbófeltöltő, vagy kompresszor?

  Legyen turbófeltöltővel, vagy kompresszorral izmosítva egy autó motorja, a csomagtérfedélen biztosan ott díszeleg a büszke felirat: SUPERCHARGED, TURBO, ECOBOOST..... vagy valami hasonló marketing jellegű elnevezés. Legyen bármelyik, a lényeg ugyanaz, feltöltött motorú autóval van dolgunk. A vásárlók ma már...

2015.04.29.

0 komment
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.

Mazda Skyactive-D 1,5 motor.

  A új Mazda2-ben a Skyactive technológia egy teljesen új 1,5 liter hengerűrtartalmú dízeles erőforrással egészül ki. A motor teljesítménye 77 kW/105 LE, míg maximális nyomatéka 250 Nm 1500-2500 frsz. között. Ez egy kis lökettérfogatú, környezetbarát dízelmotor, amely lényegében a nagyobb, Skyactive-D 2,2...

2014.03.06.

0 komment
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.

Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.

  A mazda-auto fázisok bevezetésével lehetőséget adtunk az RX-8 tulajdonosoknak, hogy megszüntessék a wankel motor kenési rendszerének mechanikai hiányosságait, melyek a motor egyes részeinek idő előtti kopásához vezettek. Az olajnyomás "rendbetétele" viszont csak az esetleges várható problémák egyik...

2013.09.19.

0 komment
Lengéscsillapítók, rugók hangolása. Haladóknak.

Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.

  A sok fokozatban állítható lengéscsillapító és rugó készletek beállításához nyújthat segítséget alábbi cikkünk. Megírásához az amerikai NASCAR sorozat versenymérnökeinek tapasztalatait vettük alapul. Az oválpályás amerikai versenyszériában az autók mindig az óramutató járásával ellenkezően...

2008.03.04.

509 komment
Motorolaj 5-10.

MOTOROLAJ 5-10.

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor...

2011.12.05.

0 komment
Mazda Takeri

MAZDA TAKERI

Gyakorlatilag négy ajtós sportkupé, és mint ilyen, a valamivel korábbi Mazda Shinari tanulmányautó sorozatgyártáshoz közelibb leszármazottja. A Takeri egyben az új Mazda formai irányzat, a KODO (mozgás lelke), és a SkyActiv takarékossági technológiák kikristályosodása. Legvégül pedig a Takeri - és ez...

2010.12.06.

0 komment
Új Mazda5 technológia.

Új Mazda5 technológiai részletek.

 Az új Mazda5 külsejét alapul véve azt gondolhatnánk, hogy a Mazda egyterűje teljes megújulás helyett inkább csak egy frissítésen esett keresztül. Való igaz, hogy a külső és belső méretek, illetve a karosszériaelemek arányai nem változtak, de a lemezek alatt annyira más az új Ötös, hogy valójában tekinthetjük második generációnak.

2006.11.14.

1 komment
Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.

Sorozatgyártású WANKEL rendszerű MAZDA erőforrások I.

Adott egy alternatív elképzelés, mely dollármilliókért szép lassan a legtöbb autógyár birtokába kerül. A szép kilátások után a lelkesedés és a fejlesztés mindenhol abbamarad, kivéve egyet. Talán mindenki kitalálta, hogy Felix Wankel találmányáról és a kitartó Mazdáról beszélünk. Cikkünk első részében a...




Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó