A legnagyobb Mazdában debütál a Skyactiv turbómotor

2018. Október 21. - Orsolya

2015.12.04.

Mazda hírek

A legnagyobb Mazdában debütál a Skyactiv turbómotor

Forrás: Autoblog

A Mazda egy új modellt és egy új motort mutatott be ma a Los Angeles-i Autókiállításon. A Skyactiv-G 2.5T, az első turbófeltöltéses Skyactiv-G benzinmotor az új Mazda CX-9-ben jelent meg, mely egy közepes méretű szabadidőautó, ami Észak-Amerika piacára lép jövő tavasszal.


A Skyactiv-G 2.5T a Mazda aktuálisan legerősebb motorja, 227 lóerővel és 420 Nm nyomatékkal (észak-amerikai verzió). A 2,5 literes benzinmotor turbófeltöltés nélküli változatát a nagyközönség már ismerheti a most futó Mazda6 és CX-5 modellekből. Az új, közvetlen befecskendezésű, turbós erőforrás még lineárisabb gyorsítást tesz lehetővé, különösen az alacsony és a közepes fordulatszám-tartományokban, reakciói gyorsak.

Az új motor része a Mazda dinamikus nyomású turbója, mely a világon az első, amely a turbina teljesítményét a kipufogógázok pulzálási szintjének változtatásával maximalizálja, a motor fordulatszámának függvényében. A lehűtött kipufogógáz-keringtető (EGR) rendszer eközben lehetővé teszi, hogy a motorban ideális maradjon a keverékarány, mindig a megfelelő oxigén mennyiség álljon rendelkezésre az égéshez – mindezt a motor teljesítményének széles tartományában.

A motort elsősorban az új CX-9-be, az észak-amerikai piacra szánták. A családbarát szabadidőautó nagyot lépett előre tágasságával és kényelmes, szép belső terével, amely 7 személy szállítására elegendő, 3 üléssorban. Külsejét ugyanúgy a díjnyertes „Kodo – A mozgás lelke” formanyelv jellemzi, mint a korábban bemutatott modellekét. Hozzájuk hasonlóan az új autó műszaki hátterét is a Skyactiv technológia biztosítja, amely a lendületes teljesítmény és az MX-5 által inspirált Jinba Ittai élmény kompromisszummentes kombinációja. Az új CX-9-et a gyár négykerék-hajtással és az i-ACTIVSENSE vezetői asszisztens és biztonsági rendszerekkel kínálja.

Az évi 50 ezer darabos gyártás 80%-át előreláthatólag Észak-Amerikában fogják értékesíteni, a modell forgalmazása ott jövő tavasszal indul. A modellt Európában nem vezetik be.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó