MOTOROLAJ 5-10.

2016. Szeptember 25. - Eufrozina

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

afogel | 2016-08-03 19:59 Válasz erre

T. Mazda-auto.hu,

van egy 2003-as Mazda6-osom, 2.0-s benzines motorral, 141 lovas. Jelenleg Mazda Dexilia Ultra 5w-30-as olajat kap már a második alkalommal. 10000-es csereperiódust tartok, az auótban 340e km van. Eszi az olajat, cca 1000km-en megeszik olyan 3dl-t. Ez normális? Érdemes lenne másik olajra váltani? Ha igen, milyenre?

Válaszát előre is köszönöm!
Attila

tokmány | 2016-05-25 16:05 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Tanácsát szeretném kérni!Mazda3 1,6 cd autómban olajcsere közeledik.Eddig mindig Mazda 5w 30-as olajat használtam,a km állás 150000.Kérdésem hogy maradhatok ennél a tipusnál,vagy már 10w-t használjak? Ön szerint melyiket ajánlja?
Köszönöm válaszát! Jani

tomi65 | 2016-01-15 20:15 Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr
Lada 1500 tulajdonos vagyok már kérdeztem Öntöl azóta is megelégedve használom a Mobil 1 new life 0-40-et számottevő olajfogyasztás nélkül. Most az lenne a kérdésem hogy a váltóba, ill. difibe tehetnék-e modernebb olajat? Jelenleg mobilube GX 80W-90 van benne, és szívesen kipróbálnám a mobilube 1 SHC 75W-90 es szintetikus olajat.Lehet-e kockázat nélkül? Ha nem akkor a hagyományos 80W-90-es motul olaj jobb-e mint a mobil 80W-90-es, mert árban jóval drágább.
Válaszát előre is köszönöm. Tamás

Révész | 2015-12-11 19:32 Válasz erre

Tisztelt szakértő!
Olyan kérdésem lenne hogy a volvo 2.4 dízel motorjába 5w 30-as acea b3/b4 es olaj került a5/b5 helyett próbáltam utána olvasni hogy mi lehet a különbség de csak annyit találtam hogy az elsőnek HTHS viszkozitása míg a másodiknak kisebb viszont azzal kisebb az üzemanyag fogyasztás engem viszont az érdekelne hogy a motor élettartama szempontjából melyik az optimálisabb?

Válaszát előre is köszönöm.

szegab | 2015-11-09 13:39 Válasz erre

T. Szakértő! Érdeklődéssel olvastam a cikket és a hozzászólásokat is. Én néhány napja jutottam hozzá egy 2006-os Mazda 6 Sport 2.0 TE benzines (147 LE) kombihoz. Jelenleg 124.000 km van az autóban. A német szervizkönyv alapján eddig javarészt 5w40-es olajat kapott. Néhány nap múlva vinném az autót olajcserére. Ön milyen olajat javasol bele? Mi lenne a legideálisabb? Érdemes lenne esetleg kipróbálni valamely 0W-s olajat vagy maradni kellene az 5w vagy netán a 10w olajnál?

vargaistvan | 2015-08-12 21:09 Tensinhan (2015-08-11 20:13 ) részére Válasz erre

Az első generációs Renesis gyári kenési rendszerének sajnos vannak hiányosságai. Ettől függetlenül célszerű 0w-s hidegoldali jelzésű teljesen szintetikus motorolajat használni, és legkésőbb 10000 km futás után cserélni. 30-as melegoldali jelzésű olaj tökéletes, ha a motor jó állapotban van. Persze ezt kívülről nehéz megállapítani. A kitalált, és általam tesztelt módosítással viszont egy kopottabb csapágyazású motorban is tökéletes a 0w-30-as.

Tensinhan | 2015-08-11 20:13 Válasz erre

Tisztelt szakértő!

Nemrég vásároltam egy Mazda Rx8-ast. 2004-es, gyári olajozási rendszerrel. Jelenleg egy 5w-40es olaj van benne. Milyen típusú olajat tudna ajánlani? Sokan az Idemitsut mondják, de ahány fórum annyi válasz.
Segítségét előre is köszönöm!

MazdaAuto | 2015-04-30 14:24 Ligi (2015-04-30 10:47 ) részére Válasz erre

A Motul Chrono 300V egy teljesen szintetikus, nagyszerű, 10w-40-es verseny motorolaj. Bár hétköznapi használatra is alkalmas, inkább kevesebb hidegindítással járó, hosszútávú használatra. Különösen télen lehet kevésbé hatékony, a hidegindítások során, pl. az "élesebb" vezértengely okozta nagyobb terhelésű kenési pontokon. Célszerű lenne olajhőmérsékletet mérni a motorban, hogyan alakulnak a legmagasabb értékek. Ugyanez az olajnyomásra is érvényes. Egy átépített motorhoz csak ez alapján lehet konkrétabb javaslatot adni. Az olajcsere periódusra is ez után kellene visszatérni. A bejáratásra sem egyszerű javaslatot adni. Az első 100 km-t a maximális fordulatszám harmadáig, majd utána folyamatosan emelni.

Ligi | 2015-04-30 10:47 Válasz erre

Tisztelt szakértő!
Adott egy 1998-as honda crx (del sol) 1.6 esi (d16y8), és most átalakítás elött áll: H profilos hajtókar, új főtengely, versenycsapágyazás, alacsony kompressziós dugattyúk, hengerfej felújítás, és turbós vezérműtengely, illetve egy t25 turbó kb. 1,5 bar nyomáson.(Meg persze felfüggesztés, kupplung stb, de mivel annak a motorhoz semmi köze, ezért nem részletezem) Milyen olaj és csereperiódus lenne szükséges városi használathoz( egy évben max 10-szer 1/4 mérföld)? A legtöbben a Motul Chrono 300V-t ajánlják 4000km-enként cserélve, illetve mennyi időt ajánl bejáratásra, és mekkora legyen a max. fordulat ebben az időben?

dojcsáklaci | 2015-01-29 11:27 Válasz erre

Tisztelt Szakértő úr! Daihatsu Charade 1992-s évjárat,1.3i-16V, 66Kw. Korához képest meglepően kevés kilométerrel,friss vétel. Érdeklődnék,hogy milyen olajat ajánl motorba-váltóba,valamint ha tudna segíteni a feltöltési mennyiségekkel is.Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2015-01-16 09:03 Bandee82 (2015-01-15 18:01 ) részére Válasz erre

Kedves András! 75w-80, vagy inkább 75w-90 a gyári előírás. A márkának kevésbé van jelentősége, nem ismert a gyári olaj márkája.

Bandee82 | 2015-01-15 18:01 Válasz erre

Tisztelt Olajszaki!
2010-es évjáratú Mazda 3, 1.6-os gépkocsimban szeretném elvégeztetni a váltóolaj cseréjét. A kézikönyv 75w80-as olajat ajánl, de nem tudom, hogy melyik típus lenne az igazi az autómba? Milyen típusú a gyári mazda váltó olaj?
Válaszát előre is köszönöm!
András

mazda-auto.hu | 2014-11-28 10:23 Robi50 (2014-11-25 20:01 ) részére Válasz erre

Az év elején, a Titanium széri megjelenése előtt pl. a Castrolnak volt A5-ös 0w-30-as motorolaja. Az említett Ford szabvány valóban ACEA A5-ös olajakra illeszthető inkább, mert az olaj üzemanyag takarékossági jellemzőt tekinti elsődlegesnek. Ez utóbbi különbség azonban nüansznyinak nevezhető ha egy pl. C3-as 0w-30-ast hasonlítunk össze, egy a wss-m2c913-c előírásnak megfelelő CF-es 5w-30-assal. A C2, vagy C3-as csökkentett hamutartalmat jelent, mely viszont a C1-es olajokkal szemben nem jelent olyan összetétel különbséget egy CF-hez képest, mely összeférhetetlenséget jelent, azaz károsíthatná a motort. A koromszűrőnek viszont inkább előnyös, hogy az esetlegesen elégetett motorolajból kevesebb hamu keletkezik. A Ford szabvány viszkozitási jelzést is takar (5w-30), valószínűleg ez az elsődleges oka, hogy nem is lesz ilyen szabvánnyal 0w-30-as. Mi előnyösen alkalmazzuk a Castrol Edge Professional 0w-30 Titanium-ot az említett 1,6 D gépkocsikban.

Robi50 | 2014-11-25 20:01 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó
Nagy meglepetéssel olvastam a Motorolaj 1-4 és 5-10 alapján feltett kérdésekre adott válaszokat.
Megerősítést kérnék:
Ford Focus 1.6 TDCI (115 LE) autóval járok. Az ajánlott olaj Ford-ajánlása a wss-m2c913-c (ami ma már persze xxxx913-d lehet), szabványa ACEA A5/B5, SAE 5w-30.
Van(nak) ilyen motorral szerelt Mazda(k) is.
A kérdésekre adott válasz alapján, főleg most tél-időben, előnnyel használható az 5w-30 helyett 0w-30. De, mivel 0w-30 nincs A5/B5-ben, elfogadott (sőt !!) a C2, esetleg C3 (a HTHS viszkozitás alapján talán inkább a C2?)
Jól értettem, tehát lehet akár a Castrol Magnatec 5w-30 A5 helyett, akár Castrol, Mobil, Motul, Fuchs, ..., .... 0w-30 C2-nek megfelelő olaj?
Nem "bántja" valahol máshol ez a vasat? A DPF-nek jobb alacsonyabb SAPS (illetve ennek háttér-oka) nem "hiányzik" valamilyen más szempont alapján?
Garanciát nem befolyásolja, hogy a szigorú ajánlásként megkövetelt 5w-30 A5/B5 nem teljesül (túl azon, hogy persze így a wss-m2c913-c vagy d sem)?

mazda-auto.hu | 2014-11-24 09:41 luki7 (2014-10-25 10:38 ) részére Válasz erre

Kedves László! A DOT 5 fékfolyadékok szilikon bázisúak, szemben a DOT3-DOT4 glykol-éter bázisával. A DOT5 elsősorban olyan követelményekhez lett kifejlesztve, ami megköveteli a kisebb víz abszorpciós képességet, mint például a hadsereg járművei. Így kisebb a karbantartási igény. A DOT 5,1 a DOT 5 nem szilikon bázisú megfelelője, de ugyanúgy kevesebb párát vesz fel, a DOT 3-4-hez képest.

mazda-auto.hu | 2014-11-24 09:21 kvzo (2014-11-23 20:20 ) részére Válasz erre

Kedves Zoli! A legtöbb 0w-30-as motorolaj teljesíti, illetve túlteljesíti a különböző Ford szabványokat, amit le is lehet ellenőrizni.

kvzo | 2014-11-23 20:20 Válasz erre

Tisztelt Szakértő !

2004-es Ford Transit 2.0 DI autómban szeretnék olajat cserélni.
A gyári 5w-30 as helyett 0w-30 esetleg 0w-40 olajra gondoltam, bár nem eszi az olajat egyáltalán. 190 000 km van benne. (elméletileg ! )
Kérdésem az lenne, hogy a speciális ford szabványnak megfelelnek a modern 0-ás olajok vagy erre nagyon oda kell figyelni ?
Köszönettel: Zoli

luki7 | 2014-10-25 10:38 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Lenne egy kérdésem fékfolyadék ügyben:
'99-es Honda Civicemben (nem ABS-es) évek óta DOT 5,1 fékfolyadékot használok, mivel úgy tudtam hogy az a legjobb. Kb. kétévente le szoktam cserélni.
Nemrég viszont azt olvastam valami amerikai oldalon hogy a DOT 5,1-et gyakrabban kell cserélni, mert nagyobb a víz-abszorbciós képessége a DOT 4-nél.
Az általam használt Valvoline DOT 5,1 dobozán pedig ennek az ellenkezőjét írja.
Mi az igazság? Van-e előnye annak hogy DOT 5,1-et használok?
Köszönöm. Üdv: L.László

mazda-auto.hu | 2014-08-29 12:20 tokioszabi (2014-08-21 16:29 ) részére Válasz erre

Kedves Szabolcs! A kezelési könyvben is benne vannak a javasolt kenőanyagok. Motorolaj esetén mi 0w-30-ast alkalmazunk, ACEA A3/B3 szabvánnyal, a fékfolyadék DOT4, a hajtóműolaj 75w-90 GL4-GL5.

tokioszabi | 2014-08-21 16:29 Válasz erre

Tisztel Szakértő!
Önhöz fordulok segítségért, vettem egy mazda 3-ast 2009-es, BK, 1.6 benzin(Z6,77KW motor) van benne, 104.000 km-ben van. Az esedékes olajcsere 120.000km-t ír elő a motron. A gondom az, hogy nem tudom milyen olajat vegyek a motorba, melyik a legjobb választás, milyen volt benne. Mikor vettem az autót ők hivatkoztak, hogy elektronikusan kezelik a szerviz könyvet és nem nyomtatták ki.. Fontos lenne tudnom milyen motor, fék, váltó olajok szükségesek..
Maradok Tisztelettel: Szabolcs

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó