MOTOROLAJ 5-10.

2017. Szeptember 22. Péntek - Móric

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

DobosHunor | 2012-02-29 15:13 mazda-auto.hu (2012-02-29 12:00 ) részére Válasz erre

Jó rendben. Nagyon szépen köszönöm a válaszát. Akkor Mobil 1 vagy Castroll lesz belőle.
Üdv Hunor

mazda-auto.hu | 2012-02-29 12:00 DobosHunor (2012-02-29 05:24 ) részére Válasz erre

Ezek a termékek általában már mind igen magas színvonalúak, hiszen a gyártás technológiát részben a 0w-s hidegoldali jelzés meghatározza. Nekünk Mobil-1 0w-40, Castrol 0w-40, és Agip 0w-40-el vannak tapasztalataink (jó), de ezek közül az Agip/Eni már nem gyárt 0w-40-es olajat, így a másik kettőt használjuk.

mazda-auto.hu | 2012-02-29 11:44 Csicsári András (2012-02-27 22:25 ) részére Válasz erre

Kedves András! Az ACEA A1/A5 motorolajokra jellemző csökkentett HTHS, tehát az átlagos üzemi hőmérsékleteknél jóval magasabb hőmérsékleten mért viszkozitás semmiképpen nem azt jelenti, hogy ezek az olajok nehezebben képeznek filmet. Ez azt jelenti, hogy 150C fok környékén 3,5-ös (mPA*s) érték alatti de minimu 2,9 a viszkozitási értékük, míg az A3-as 3,5 feletti valamivel. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy az amerikai API ilyen szempontból nem tesz különbséget az olajok között, csak az európai ACEA. A legtöbb autógyártói olaj előírásban úgy ahogy Ön is írja, szintén nincs szigorúan megkötve az A1/A3/A5 minősítés. Például az említett Castrol Edge családon belül is van A5-ös 0w-30, és A3-as 0w-30-as termék. Az API szerint "egyszerűen" csak mindkettő SN. Az ACEA szerint viszont az egyik üzemanyag takarékosabb, mert 150C fokon átlépi az előbb említett küszöböt. A gyakorlatban viszont ezen két olaj között igen kevés mérhető fogyasztási különbség van. Véleményem szerint nem okoz problémát, ha ebben az autóban A3-as olajat fog használni, és az olajfogyasztás miatt érdemes kipróbálni egy 0w-40-es terméket, hiszen a tömítetlenségi problémák általában az olajok leghígabb állapotában jelentkeznek, így ha a melegoldali jelzést emeljük, kiderül, hogy segít-e a vastagabb olaj csökkenteni a veszteségeket? A hideg indítás utáni olajáramlás megítélésében elsősorban az olaj hidegoldali viszk. jelzése segít, nem az ACEA. Így ha 0w-s olajat választ, helyesen jár el, ebből a szempontból is. A fekete iszap képződés ellen legjobban az időben elvégzett olajcsere, illetve jó minőségű olajok használata segít. Tempósan használt motorban, hamarabb kell olajat cserélni, az egyébként is általában túl hosszú gyári periódusoknál.

DobosHunor | 2012-02-29 05:24 mazda-auto.hu (2012-02-28 14:36 ) részére Válasz erre

Tiszelt Szakértő!
Nagyon szépen köszönöm a válaszát. Esetleg mi az a típus amit ajánlana az olajból?
Köszönöm Hunor!

mazda-auto.hu | 2012-02-28 14:36 DobosHunor (2012-02-25 20:56 ) részére Válasz erre

Kedves Hunor! Részben megismételhetem egy napokban írt válaszomat: Mivel én részben "hivatalból" nem fogadhatom a rész megoldásokat, így soha nem a megfelelőt, hanem a legjobbat ajánlom, még ha a különbségek a használati körülmények miatt esetleg nem is nagyok a kevésbé jó, és a legjobb között. Ezért azt írom, mérési adatok nélkül 0w-40. A 10w-40 is használható, de egy 0w-40-es mindenképpen jobban teljesít...Azért mert egy autó már nem fiatal, még megérdemli a jobb olajat!

Csicsári András | 2012-02-27 22:25 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Volvo V50 2.4i, 2005.02-es évjáratú (motorszám B5244S3639391, motorkód B5244S4, 2435 ccm, 5 henger, szívó, benzines) autómba való olajról ellentétes információim vannak, segítséget kérek. Ebbe az évjáratba a gyári gépkönyv ACEA A1 olajat ajánl (konkrétan: ILSAC GF-2, including ACEA A1, API SJ, SJ/CF and SJ/Energy Conserving). Tudtommal az A5 minden tekintetben megfelelően helyettesíti az A1-et. A későbbi évjáratú, de azonos motorral szerelt modelltől a gépkönyv ugyanezen motorba A3-as olajat ajánl, illetve megemlíti, hogy "kedvezőtlen körülmények" esetén inkább A5. A motor változatlan maradt. Szegényes tudásom odáig terjed a HTHS viszkozitással kapcsolatban, hogy az A5 olaj HTHS viszkozitása alacsonyabb, nehezebben képez filmet a felületeken ezért csak olyan motorokban alkalmazható, amik erre vannak tervezve. Tehát, adott egy 120e km-t futott motor, életének első 5 évében autópályáztak vele és ismeretlen (mármint A3/A5) olaj került bele (nekem a márkaszerviz a gépkönyv ajánlása ellenére A3-as olajat adott volna bele). Két éve, 5 évesen megvásároltam az autót, jellemzően rövid távra használom. A legrosszabb esetekben akár épp hogy bemelegszik az olaj (mondjuk 15 perces út - a víz elég hamar meleg, az olaj nyilván később). A megvásárlás után "tisztítottam" 2-3 gyors (pár hónap) olajcserével és azóta Castrol SLX (most már Edge) Professional A5 0W-30 olajat töltök bele. Több kérdésem is lenne.

Érdekelne, hogy a fenti kondíciók ismeretében megfelelőnek tartja-e az olajat? Hogy lehet az, hogy egy motorba A3 és A5 olaj is mehet? Mennyiben viselkedne másképp A3 olajjal? Többet fogyasztana üzemanyagból / kevesebbet olajból / kevésbé kopna (főleg a hidegindításoknál lenne érdekes) / kevésbé lenne terhelhető, stb. Mi az "értelme" az A5 olajoknak? Miért jobb az, hogy vékonyabb (vagy nehezebben) képeznek filmet? Vagy ez a hátrány és van cserébe más előny?

Más. Jelentős az olajfogyasztásom (3-4dl/1000km). Mondjuk ha már meleg a motor, akkor nem finomkodom a gázpedállal. Ez normális? Nem folyik sehol. Kopott lenne már a motor? Ön megnézetne valamit?

Hallottam még, hogy a Volvo motorok érzékenyebbek a fekete iszap képződésre. Ez egy olajcserénél "ürül"? Hogyan lehet megtudni, hogy van-e és hogyan lehet tőle megszabadulni? Már ha van értelme.

Köszönettel, András

DobosHunor | 2012-02-25 20:56 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődnék, hogy egy Opel Corsa B, 1994-es, C12NZ (45lóerő) motorkódú autóba milyen fajta, vizkozitású olajat ajánl? Városi autónak használom részben. Esetleg annyi, hogy most lesz tömíttés szett csere, és mivel le lesz szedve a hengerfej ezért síkoltatok is majd belőle. Nem tudom számít-e ez a infó valamit, de gonoltam leírom.
Várom válaszát.
Köszönöm Hunor!

Syrakusa | 2012-02-23 13:47 mazda-auto.hu (2012-02-23 12:29 ) részére Válasz erre

Elösszőr is köszönöm a válaszát!
Én úgy tudom ha 10.000 kmként cserélem az megfelelő/ha egy éven belül megvan/...Vagy tévednék?Esetleg konkrét márkát tudna ajánlani?
Még egyszer Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-02-23 12:29 Syrakusa (2012-02-23 07:21 ) részére Válasz erre

Mivel én részben "hivatalból" nem fogadhatom a rész megoldásokat, így soha nem a megfelelőt, hanem a legjobbat ajánlom, még ha a különbségek a használati körülmények miatt esetleg nem is nagyok a kevésbé jó, és a legjobb között. Ezért azt írom, mérési adatok nélkül 0w-40. A 10w-40 is használható, de egy 0w-40-es mindenképpen jobban teljesít...és mivel még ez egy nem a mai kor színvonalán álló benzin/levegő keverék és égés szabályzású autó (ettől még nem rossz! ), így az említett viszonylag gyakori olajcsere nem csak előnyös, hanem szükséges is.

mazda-auto.hu | 2012-02-23 12:22 Tamás (2012-02-22 21:01 ) részére Válasz erre

Kedves Tamás! Mit mondhatok mást, gratulálok a motor jó állapotához! A kérdésre pedig azt tudom válaszolni, hogy egy olyan 3000km-3500km/1 liternél már biztosan elgondolkoznék rajta, ha tudnám, hogy semmi rendkívüli dolog (pl. túlmelegedés) nem történt az autóval, tehát betudhatjuk a természetes kopásnak. Ha történt, akkor inkább a végére járnék mi károsodott?

Syrakusa | 2012-02-23 07:21 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Egy 1992 - es Ford Escortba/1400ccm/milyen olajat javasolna 0W-30 0w-40 10W-40 vagy esetleg vmi mást?Az autóval kb 6-7000 km-t mentem az olajcsere óta de a nivón nem lehet észrevenni,hogy fogyott volna belőle.....Az autót főként mindennapi kis távolságokra használom/egyszerre kb 25 km/,ritkán kb havonta 1* - 3* megyek hosszabb útra Vele de az is maximum egyhuzamban kb 100 km.....Válaszát előre is köszönöm!

Tamás | 2012-02-22 21:01 Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr! Pedig igaz az olajfogyasztás, mert nálam 7000km ment az autó,és 0,5liter öntöttem hozzá,hogy a nivópálcán ugyanott legyen.Most volt nálam az első olajcsere, biztosan most fogom majd meglátni.Egyébként én ezt is sokallom, mert a Lada szinte egyáltalán nem fogyaszt olajat. Egyébként Ön szerint mekkora olajfogyasztásnál kell majd átállni a 0w-40-es olajra? Tisztelettel Tamás.

mazda-auto.hu | 2012-02-22 12:02 Tamás (2012-02-22 09:09 ) részére Válasz erre

Kedves Tamás! Műszaki szempontból közelítve a dolgot szinte már gyanús, ha egy autó 1000km-en nem fogyaszt el 1 dl motorolajat, ennyi "tömítetlenség" gyakorlatilag elkerülhetetlen, még új motorban (vagy ott még inkább) is. Már az SL is nagyon magas színvonalat képvisel, emiatt nem hiszem, hogy aggódnia kellene, de ha mégis, akkor például ehhez a termékhez hasonló viszkozitású 0w-30-as a Castrol Edge Prof C3 0w-30, mely már API SN minősítésű. A Mobil-1 0w-30 valamivel vékonyabb magas hőmérsékleten.

mazda-auto.hu | 2012-02-22 11:47 Bergsmann Attila (2012-02-21 19:59 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Ha nem forszírozzuk a kenési hatékonyságot a végletekig, és egyszerűsíteni szeretné az olajvásárlást, az említett három autó esetében egy 0w-40-es a legjobb választás, és lényegesen jobb, mint a korábban használt motorolaj. Ha esetleg Svájc alacsonyabb átlaghőmérsékletű területén tartózkodnak, akkor a 0w-40-hez képest valamivel jobb hatásfokú kenést (hűtés, kopás védelem, hajtási energiaigény, lerakódások) biztosít egy megfelelő 0w-30-as akár mindhárom autóban, de ez már nagyságrendekkel kisebb különbség, mint a 10w-40-ről 0w-40-esre váltás. A Mazdákra (van több tapasztalatom vs. Volvo) általában még ilyen futásteljesítménynél sem jellemző az olajfogyasztás 30-as olajakat használva, főleg ha az egy teljesen szintetikus 0w-30, de ebbe is teljesen megfelelő egy 0w-40-es.

Tamás | 2012-02-22 09:09 mazda-auto.hu (2012-02-20 13:35 ) részére Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr!
Elöször is köszönöm válaszát.Még az lenne a kérdés, hogy a 0w-30 Aral olaj csak SL, míg a Mobil1 0w-40 new life SM? Így is jobb a 0w-30? Az autó olajfogyasztása egyébként kb. 1dl 1000km-en,és főleg nyáron van használva hosszabb vidéki (autópálya) utakon,télen ritkábban,és rövid utakon.Válaszát előre is köszönöm.Tisztelettel. Tamás

Bergsmann Attila | 2012-02-21 19:59 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Szeretném mindhárom autónkba a jelenleg használt Castrol Magnatec 10w-40-es motorolajat szintetikusra cserélni. Abban kérném tanácsát, milyen viszkozitású olajakat ajánl. Az autókat Svájcban használjuk, így alkalmanként előfordulnak hegyvidéki útvonalak is.
Autó1: 1997-es Mazda 323F 1.8 16v, 167‘000km-el. A használati utasítás – hőmérséklettől függően – 5w-30, 10w-30-as olajakat javasol, így gondolom, hogy a jelenleg alkalmazott kenőanyag már eleve nem jó az autónak. Megkockáztathatom a 0w-30-as szintetikus olajat, vagy ennél a futásteljesítménynél már érdemesebb a 0w-40-et használni?
Autó2: 1994-es Volvo 960 3.0 24v, 156’000km-el. Ennél az autónál a könyv szerint használható olajak – természetesen itt is hőmérséklettől függően, az 5w-30 –tól (30C fokig) a 10w-40-es tartományba esnek. Itt egy 0w-40-es viszkozitású olajra gondoltam.
Autó3: 1989-es Volvo 740 Tic 103’000km-el. Ezt az autót csak száraz, jó időben használom, az évi futásteljesítmény eleve kevesebb, mint a másik kettőé. Itt is a 0w-40-es olajra gondoltam, esetleg a turbó miatt érdemesebb a 0w-30-as olajat megpróbálni?
Mindhárom autó mélygarázsban áll télen, nyáron, ha ez számít valamit.
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-02-20 13:35 Tamás (2012-02-19 11:35 ) részére Válasz erre

Kedves Tamás! 1.Amennyiben a 0w-30-as Aral nem fogy számottevően még nyáron sem, tehát nem "eszi" a motor, akkor valójában semmi nem indokolja a vastagabb olajra váltást. 2. Van tudomásom olyan Lada Niváról, mely 300000km van túl 0w-40-es olajat használva. Ez csak egy példa, de az 5w-re váltásnak nincs kockázata ebben a motorban sem.

Tamás | 2012-02-19 11:35 Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr

Két kérdésem lenne. Az első Ön melyik olajat tenné egy w211 E200k-ba (2006-os 184Le) Aral str.G 0w-30 új kora óta ez van benne ( kárpát u. ), vagy Mobil 1 new life 0w-40. A második kérdésem Lada 1500, 30 éves 170000km eddigi olaj Shell 10-40, olajfogyasztás nincs! Ártana-e az 5w-40 shell, az autó általában rövid városi útakon van használva.

Tisztelettel Tamás

mazda-auto.hu | 2012-02-06 10:28 Lukácsi László (2012-02-04 15:39 ) részére Válasz erre

Kedves László! A hűtőfolyadékot a gyári ajánlások alapján is érdemes 2-3 évente lecserélni, ha már nem a gyári, esetleg "longlife 10-12 év" folyadék van a rendszerben. A HOAT, és OAT fagyállók is a hosszabb élettartam érdekében kerültek bevezetésre, de az áruk, illetve a gyakoribb csere előnyei miatt is célszerűbb egy alumínium motorokhoz is ajánlott etilén-glikol bázisú fagyállót használni. Általában a mai korszerű folyadékok mind azok. Az olcsóbb 690-750Ft/Liter árú folyadékok is.

mazda-auto.hu | 2012-02-06 09:40 laca (2012-02-03 11:00 ) részére Válasz erre

A C2,C3-as 0w-30-as új Castrol Edge-nek többek között van API SN minősítése is, mely egyértelműen jelzi a benzines alkalmazhatóságot. Ráadásul a magas hőmérsékleti viszkozitása megfelel a korábban használt A3/B3/B4 típuséval. Tehát az új 0w-30-as Castrol olajok közül ez felel meg leginkább a korábban használtnak.

előző ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó