2019. Július 17. Szerda - Endre, Elek

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sipi | 2019-01-16 15:51

Üdv, szeretnék tanácsot kérni, megoldást találni a problémánkra. Van egy 6 éves BL-es Mazda 3 a családban és az ablakmosóval van gond. Egyszerűen nem spriccel elég magasra, csak a szélvédő aljától mintegy 15-20 cm-re. A lapátok innen nem tudják felhordani a vizet a szélvédőre, így szinte szárazon törlik azt.

Cserélték a szórófejeket és az ablakmosó motort is, többször is, de eredménytelenül. A műanyagcsövek, csatlakozók nem eresztenek, nem szivárognak, hogy a nyomás lecsökkenjen. Egyszerűen nem spriccelnek a szórófejek elég magasra. Sajnos ezek már nem állíthatóak, fix konstrukciók.

Azt szeretném megtudni, mit lehet tenni a megoldás érdekében, illetve lehet-e másik szórófejet kapni, amelyik magasabbra spriccel?

Köszönöm a segítséget. 

Tóth Ferenc | 2018-12-15 15:15

Ha a MAZDA3 hátsó lápájában a kis piros kidudorodáson lyukat olvaszt az izzó,akkor a következő az oka. Az égő lazán van a foglaltba helyezve és a melegedése a fölötte lévő műanyagot kiégeti.

Tóth Ferenc | 2018-12-15 15:08

Ha a MAZDA3 hátsó lámbabúrájában lévő kis piros dudort kiolvasztja az égő,akkor az az oka,hogy a folalatban laza volt a kontakt és az felhevülvén a fölötte lévő részt kilyukasztotta..( Én is így jártam..)

Tóth Ferenc | 2018-12-15 15:07

Ha a MAZDA3 hátsó lámbabúrájában lévő kis piros dudort kiolvasztja az égő,akkor az az oka,hogy a folalatban laza volt a kontakt és az felhevülvén a fölötte lévő részt kilyukasztotta..( Én is így jártam..)

emil46 | 2018-11-19 14:40

hali most vettem egy mazda 6 2003 89 kw ,vezérmücsere és szürök lettek cserélve ,de sajnos hidege leál és remeg a motor mi az oka.

david81 | 2018-11-09 09:17

Sziasztok olyan kérdésem lenne cx7 vásárlása előtt állok,hogy lehet lekérdezni a szerviztörténetét.Előre is köszönöm a választ.

Geza1985 | 2018-09-24 10:48

Tisztelt Szakértő!

2007-es, 1.8 benzines Mazda 6-om van, amit ez év januárjában vettem. Jelenleg 188e km van benne. A vásárlást követő olajcsere után most szeretnék 11e km után lassan olajat cserélni. Eneos 5w30 olajat használok.

A fentebb írt peiódus alatt az olajfogyasztásom 1.8 - 2 liter lett. Napi ingázásra használom az autót főként kb. 30km távolságon (iskola időszakban nem ritka a 20 perces dugó). Plusz havonta 1-2 500km-es autópálya.

Érdeklődni szeretnék, hogy a fenti olaj fogyaztás miatt aggódnom kellene-e, vagy a leírt felhasználási körülmények figyelembe vételével normálisnak mondható – mint ahogy a kézikönyv szerint elvileg az is lehetne. „Vastagabb“ olajat nem szeretnék használni, ha még nem indokolt. Olajat az autó alatt nem látok. Esetleg kilátásba kell helyezni a közeljövőben egy gyűrű cserét?

Válaszát előre is köszönöm!

 

Norbica | 2018-09-12 16:11

Sziasztok! 

Tisztelt Szakértő!

Következő lenne a problémám: 2.0DiTD Mazda Premacy indul rendesen szépen, kb 30-40 km után menet közben megáll, izzítás jelző villog. Izzítás le-rá majd beindul ismét, de pár másodperc-perc után ismét leáll. Kb 10-25 perc pihenés után már megy rendesen a következő 30-40 km-en. 

Izzítórelé, B5B4 relé, egr szelep rendben. Az adagoló fordulatszám jeladójának a csatiját mikor lehúztam otthon járó motornál próbaképpen ugyan ezt produkálta: autó leállt, izzításjelző villogott. Kicseréltem azóta próba alatt van. 

Kérdés: okozhatta ez a leállást vagy mélyebben kell keresni? (Az autó azóta nem állt le.)

Norbica | 2018-09-12 16:03 Smok311 részére

Szia! 3 dolgo javaslok megnézni:

-B5B4 üzemanyagpumpa vezérlő relé

-Izzítrelé

-És az adagoló fordulatszám jeladó.

f.attila | 2018-09-02 22:04 Hoyoke részére

Szia, 

 

Nekem ugyanez volt a baj. 11e Ft-ért kaptam új sofwert egy márka kereskedésben. Másfél év alatt nem jött elő. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó