2017. November 21. Kedd - Olivér

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Norbica | 2017-02-22 20:04

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy adott Mazda Premacy gyári autóhifi nélkül, sima autó rádió van benne. Szeretnék beleszerelni egy kormányvezérlőt. Ez kivitelezhető vagy csak autóhifivel működik?! Ha működik sima rádióval is  esetleg a kormányon megtalálom-e a gyári csatlakozóját a vezérlőnek vagy azt fel kell húzni valahogy a rádiótól?! Ha meg van a gyári csatlakozó azt hol találom meg?

Előre is köszönöm! 

BluElite | 2017-02-22 08:14 Tomi0723 részére

Szia!

Én is kíváncsi vagyok a szakértő válaszára, azonban engedd meg hogy a  saját tapasztalataimat megosszam: nekem kb 4-5 éve van ilyen autóm, motorikusan semmi lényeges baja nem volt. Megbízható, hidegben is indul, olajat nálam nem fogyaszt (bár jelenleg valahol valami tömítés tönmkrement és ott szivárog, de ezt nem sorolnám az olyan motorikus problémák közé, mint amire gondolsz).

A turbóval sem volt soha gondom, mindössze egy turbó csövet cseréltem még miután megvettem a gépet.

Ha megkapja az olajcserét tízezrenként, és vigyázol rá, illetve országút-autópálya után hagyod járni egy kicsit alapjáraton, nagy baja nem lesz.

Amit inkább jól nézz meg az a karosszéria. Ha már beleharapott az oxigén, akkor arra lehet költeni. Küszöbök, hátsó sárvédő ívek, doblemez a hátsó kerekeknél, ilyesmi. Én túl vagyok rajta. Most van egy szép és megbízható autóm, ami keveset fogyaszt. Egyetlen gond van, sajnos muszáj lesz eladnom, mert bővül a család, és három gyerek mellé kicsi lesz. (a hátsó ülés…. kombi révén a csomagtérbe minden elfér.)

Az új tulaj majd jól jár vele: megkímélt jószág, új akksival, 2 éves első lengéscsillapítókkal, felújított hátsó fékekkel, jó klímával, téli-nyári gumikkal, kis fogyasztással, dokumentált és igazolt minőségi karosszéria javítással.

Sajnálom is :(

Tisztelettel: BluElite

Tomi0723 | 2017-02-22 00:51

Sziasztok. Erdeklodni szeretnek hogy mennyire lehet befurdeni a 626 os 2.0 ditd dizel motorral. Soha nem volt meg dizelem. Kockazatos a dolog mennyire megbizhato ez a motor, illetve milyen hatulutoi vannak? Koszonom szepen elore is a valaszt

mazda-auto.hu2 | 2017-02-21 13:50 Misike részére

Az első szériásoknál ez valóban így van.

Misike | 2017-02-19 13:41

Üdv! Hozzáértők segítségét kérném! Az elfogadott ha egy Mazdán a jobb oldali oldalüvegek feliratai  minden azon az oldali ablakon fordítva olvashatók (csak belülről)? Bal oldalon viszont végig kivülről olvashatók.  Magyarán olyan,mint ha két bal oldala lenne az autónak.

Lehet,hogy a jobb oldal törött volt? Egyáltalán át lehet rakni egyik oldali oldalüveget a másik oldalra,csak fordítva? Gondolom ha nem íves,akkor működik a dolog.

 

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 15:15 lemmy71 részére

Kellene egy forgalmi és személyi másolat, és ha rögzítve van elküldöm.

Nincs előírt lánccsere, csak ellenőrizni szoktuk.

Él az akció, és a vízszivattyút nem kell cserélni, a hosszbordás szíjnak pedig hivatalosan 100.000-ként van a csereperiódusa. Ha mégis cserélni kell, akkor az durván plusz tízezer forint.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:45

Nem gyakori, de lehet turbó hiba, és a turbón keresztül visszajutó olaj tökéletlen égése miatt, a DPF is sokkal hamarabb eltömődhet.

A turbó egyébként felújítható.

Az indítás utáni fehér füst a szelepszár szimeringek hibájára utal.

Az, hogy az olajszint nem csökken nem jelent semmit, mert valószínűleg a gyakori regenerálások miatt felszaporodik benne a gázolaj, emiatt ráadásul a kenés se megfelelő. Mindenképppen rendbe kellene tenni az autót, mielőtt esetleg a motor is károsodna.

mazda-auto.hu2 | 2017-02-16 14:25 BluElite részére

Autó nélkül nem lehet segíteni, mert a csepegő olajat a menetszél mindenhova széthordja, így azt ajánljuk, hogy le kell mosatni a motort, és utána megkeresni a folyást.

lemmy71 | 2017-02-16 02:47

Tisztelt szakértő! (mazda-autó.hu2)

A 2.3 MPS DISI -nek  mennyi kilométernél javasolt a vezérműlánc cseréje ?  Erre az címre (garai@mazda-auto.hu) küldök adatokat alvázszámot akkor megtudná nekem nézni az autó előéletét, egy holland mazda6 mps –ről lenne szó.

És még egy kérdésem lenne, van egy 2003-s  hatos 2.0.cdte. létezik még a vezérműszíj csere akció és mit takar (alkatrészek + munkadíj) mert a régebbi írásban nem láttam az akcióban a vízszivattyú cseréjét és a hosszbordás szíjról sincs szó.

Köszönöm!

lemmy71 | 2017-02-12 16:00 SokadikZsolt részére

Az nem biztos hogy tönkre ment a turbód, ha az ember ésszel használja az autót és megad mindent neki ami kell akkor nem nagyon szokott meghibásodni a mazdák turbója. Az egyik ismerősömnek már 600 ezer van a 2.0 diesel 136le. hatosában és még nem nyúltak a turbóhoz. Tavaly a nejem hatosában  az egyik injektor tűzkarika éget át, először én is az egr –e gyanakodtam de nem. A tünetek indításnál egy nagy szürkés füst pamacs, menetközben már nem füstölt. A cooler cső olajos volt és amikor leszedtem a cooler hűtőt abban is állt az olaj. Járómotornál leveszed az olajbeöntő sapkát és hallani fogod hogy beledolgozik a henger az olajtérbe (erőteljes szürkésfehér kartergáz). A tűzkarika cseréje megoldotta a problémámat, persze alaposan átkellet takarítanom a cooler csöveket és a hűtőt.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó