Mazda 3

2018. Július 17. Kedd - Endre, Elek

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

borbaseszter | 2018-06-20 16:53 Válasz erre

Kedves mazda-auto!
Adott egy 2004-es Mazda3-as, 1.6 benzines. Az utóbbi időben a szellőztető ventilátor működése hektikussá vált. Pl. lefulladást követően nem működik, de akadt olyan eset is, hogy indítás után sem működött. Próbálkoztunk autóvillamosságissal, de akkor épp működött, és elhajtott minket, hogy menjünk vissza, ha tönkremegy. Természetesen még aznap újfent nem működött. Mi lehet a probléma? Esetleg relé gondja lehet? Amikor működik semmiféle rendellenes hangot nem hallat. Köszönjük a segítséget!

Gabeszka84 | 2018-05-28 19:11 Válasz erre

Üdvözlöm Önöket. Egy évvel ezelőtt vásároltam egy 2006 os évjáratu használt 1,6 os diesel motor meghajtásu 3 as mazdát. Az autót amikor jol működik nagyon kedvelem de sajnos egyre több problémám akad vele. Gyújtáskor csúnyán füstöl. Az 1 év alatt cseréltünk Egr szelepet, egettunk részecske szűrőt. 2 hónappal ezelőtt a turbó is feladta, és most újra megtörtént. Az ùj turbot is haza vágta. A szervizbe nem találják a füst okát de gyanitom, hogy onnan indul a probléma. Izzogyertyák voltak cserélve. Ha Önöknek bármilyen ötletük van, hogy hol kereshetnénk a problémát megkérem segítsenek. Tisztelettel

rybak | 2018-05-24 11:32 Válasz erre

Kedves Fórumozók!
Most vásároltam egy 2011-es évjáratú Mazda 3 Sport TX Plus 2.0i autót, külföldről behozott.
Magyar nyelvű használati útmutatót / kézikönyvet keresek de nem találok sehol, csak angol nyelvűt.
Kérlek segítsetek!
Köszönöm előre is!
Kérlek segít

Doors72 | 2018-05-13 09:42 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Mazda3 1.6 benzines 2010-es évjárat 95000 km-rel, autó,olajcseréje kapcsán szeretnék tanácsot kérni,hogy Önök milyen olajat ajánlanának.Az utolsó csere alkalmával Liqui Moly Top Tec 4200 5w-30-cal volt a csere.Köszönettel

Atosz | 2018-04-28 20:50 Válasz erre

Tisztelt címzett
Szeretném megkérdezni,hogy hogyan kell a mazda 3 1.6 cd110 diesel üzemű 2007-es első generációs autóba olajcsere után a motorvezerlő elektronikát alaphelyzetbe állítani? Üdvözlettel Fazekas Attila

Doors72 | 2018-04-23 19:20 mazda-auto.hu2 (2018-04-23 15:41 ) részére Válasz erre

Értem,köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2018-04-23 15:41 Doors72 (2018-04-23 14:11 ) részére Válasz erre

Én is csak a forgalomba helyezését látom, ami 2010. 05. 20. Egyébként 2010-es autó, lehet még EURO 4.

Doors72 | 2018-04-23 14:11 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Egy 2010/5 Mazda3 1.6 tx plus JMZBL14Z201143022 autóról kérdezném,hogy ha jól gondolom a gyártási éve is 2010,nem csak a forgalomba helyezése,ennek ellenére lehetséges,hogy nem euro5 hanem csak euro4-es a környezetvédelmi besorolása,mert a forgalmijában a v9 kódnál 9-es szerepel? Köszönettel

mazda-auto.hu2 | 2018-04-17 13:34 thinkdeep (2018-03-29 11:24 ) részére Válasz erre

Meg kellene mérni először a generátort, hogy jó-e a töltés. Több hiba is okozhatja, feszültség szabályzó, generátor, szíj stb. A pontos hibameghatározáshoz az autó is kell.

thinkdeep | 2018-03-29 11:24 Válasz erre

Tisztelt Cím!

Mi lehet az oka annak, ha 130-as tempónál fel-felvillan az akkufeszültség lámpa, sebesség csökkentésével elmúlott.

Hosszbordás+görgők?

Köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-03-22 08:08 energy1982 (2018-03-21 22:00 ) részére Válasz erre

Csak a tulajdonosnak adhatjuk ki az autó előéletét, de az a kártörténetét nem tartalmazza, csak az elvégzett karbantartásokat.
Ezt el tudom küldeni, ha kapok egy névreírt forgalmit, és személyi másolatot a garai@mazda-auto.hu címre.

energy1982 | 2018-03-21 22:00 Válasz erre

Tisztelt Címzett

A km óra állása illetve kártörténete érdekelne az alábbi alvázszámú járműnek.
JMZBK14Z281716151

Köszönöm

Doors72 | 2018-03-21 18:51 Válasz erre

Tisztelt Mazdások!

Van e vkinek arról infója,hogy használt mazda vásárlás előtt,hol és mennyiért lehet egy állapotfelmérést,bevizsgálást kérni,Vecsés környékén? Köszönettel

BorsanyiRobert | 2018-03-20 16:46 Válasz erre

Köszönöm a gyors választ!
Borsányi Róbert

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 12:32 Doors72 (2018-03-18 20:17 ) részére Válasz erre

Németországban helyezték forgalomba 2010. 05. 20-án. Az utolsó szervizbejegyzése 2013.05.27-én volt, addig durván 14 ezer kilométert ment évente az autó. A káreseteket nem rögzítik a rendszerben.

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 11:01 BorsanyiRobert (2018-03-17 13:11 ) részére Válasz erre

Az autó végig szervizelt, és a kilométer is rendben van. A károkat nem rögzíti a rendszer

Doors72 | 2018-03-18 20:17 Válasz erre

Tisztel Mazda Autó!

Alvázszám alapján érdeklődnék,az alábbi autóról.Hol helyezték forgalomba,reális e a 95000 km-es óraállás,járt e rendszeresen szervízbe,esetleges káreseteiről?

2010/5 Mazda3 1.6 tx plus JMZBL14Z201143022

kÖSZÖNETTEL

BorsanyiRobert | 2018-03-17 13:11 BorsanyiRobert (2018-03-16 20:12 ) részére Válasz erre

óraállás: 109577*

BorsanyiRobert | 2018-03-16 20:12 Válasz erre

Tisztelt Mazda!

Szeretnék vásárolni egy 2009/8-as évjáratú Mazda 3 sedan típusú gépjárművet. Az autó külföldről behozott. A kereskedő egy nyomtatott német szervízkönyvet mutatott nekem. Érdeklődni szeretnék, hogy a jelenlegi kilóméteróra állás tükrözheti-e a valóságot, vagy nagy eséllyel manipulálták azt. Esetleges károk?
Alvázszám: JMZBL12Z201134173
Jelenlegi óraállás: 1095577

Köszönettel,
Borsányi Róbert

maniax.92 | 2018-03-12 21:14 Válasz erre

Sziasztok!

Szeretnék egy benzines Mazda 3-as autót vásárolni, 2010 utánit viszont nem tudok dönteni a motort illetően. 1.6 vagy 2.0? Átlagos felhasználásra lenne az autó de néha azért autópáyáznék is vele. Fenntartásban van különbség a kettő motor között (szervíz, futómű, van olyan alkatrész ami drágább a 2 literes motorba mint az 1.6-os ba?)?

Köszönöm a válaszaitokat!

Üdvözlettel,
Gábor

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó