Mazda 3

2017. December 16. Szombat - Etelka

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

m78 | 2017-10-28 12:36 Válasz erre

T szakértők!
Mazda 1.6 CD TE típushoz kérném véleményüket, hozzászólásaikat. A jelenség, h az autó indításkor - jellemzően hideg reggeleken - többször is leáll. Olaj, olajszűrő csere volt - nem segített. Ami érdekes, h az izzítás-visszajelzés nem világít, noha kellene? Illetve, nem tudom fontos lehet-e, de az első hasonló jelenség előtt volt egy generátor szerviz.
Kérhetem tanácsukat, milyen irányba kellene elindulni? Köszönöm!

Gabinho86 | 2017-10-25 09:07 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó!
Olyan kérdésem lenne h 2007 bk kocsim van.van e valamilyen trükk amivel be tudom állítani hogy mutassa az átlagfogyasztást meg h mennyi kilómétert tudok még menni.tanítható e a fejegység vagy valami plusz kütyü kell e hozzá. OBD csatlakozóról olvastam hogy jólehet

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:15 laci50 (2017-09-15 19:14 ) részére Válasz erre

Kellene egy névre írt forgalmi, és személyi másolat a garai@mazda-auto.hu címre.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:13 MANE (2017-09-22 22:01 ) részére Válasz erre

A kapcsolóra gondolnánk így elsőre, de erre autó nélkül nehéz bármit is mondani.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:12 Teacher (2017-09-24 23:02 ) részére Válasz erre

Nem jó az alvázszám, nem ismeri fel a rendszer.

Teacher | 2017-09-24 23:02 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt:
JMZBK14J281720336

Az autó Ausztriából származik, és ha lehetséges, akkor le szeretném informálni, hogy valós-e a kilométer állás, valamint van-e kártörténete.

Köszönettel,
Gábor

MANE | 2017-09-22 22:01 Válasz erre

Tisztelt cim !
2006-os,benzines,1,6 TE Mazda 3-os van.A problemam;az automata legkondin nem mukodik a homerseglet szabajzo>Hiaba forgatom a gombot a homerseglet nem valtozik a kijelzon.Segitseguket elore is koszonom.Tisztelettel

laci50 | 2017-09-15 19:14 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó!
Amennyiben lehetséges, szeretném megtudni a JMZBK14Z261332342 alvázszámú,2006-ban Németországban forgalomba helyezett 1,6-os Mazda 3 előéletét.
köszönettel Heidinger László

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:47 horger88 (2017-08-31 11:08 ) részére Válasz erre

Nincs benne több kilométer, és végigszervizelt az autó. Az viszont nagy baj, ha 3,5 liter olajat lehetett utána tölteni, mert majdnem annyi a teljes felöntés. Sajnos elég esélyes, hogy a motor, elsősorban a hajtókar csapágy nem kapott elég kenést, és károsodott. Az olajfogyás nem normális, ha hosszabb állás után sincs indításnál füst, feltehetően leragadhatott egy olajlehúzó gyűrű.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:38 ziol86 (2017-08-30 10:55 ) részére Válasz erre

240.000 km-nél ellenőrizni szoktuk a láncot.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:36 madesign83 (2017-08-29 18:33 ) részére Válasz erre

Látni és hallani kellene. Okozhatja egy meglazult bilincs is, ha eddig nem lehetett hallani.

horger88 | 2017-08-31 11:08 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2 hónapja vásároltam kereskedőtől egy Ausztriából behozott 2008-as évjáratú 1.4-es Mazda3-t. 125000 km van benne, ha hinni lehet a kilóméterórának. Pár napja kivillant az olajszintnyomást jelző lámpa a műszerfalon. Ma bevittem szervízbe és 3,5 liter lett utána töltve. Vásárlás előtt átnézettem, rendben találtak mindent, utána pedig átesett szervízen, olaj és szűrőcserével. Vásárlás óta 4000 km-t mentem vele, főleg autópályán. Efelől szeretnék érdeklődni, hogy ez az olajfogyasztás mennyire normális. Gondolom semennyire. Nem csepeg, nem füstöl. Ha lehetséges szeretném leinformáltatni hogy valós-e a kilométer állás, és hogy mennyire volt korábban szervízelve. A kereskedő adott róla egy papírt, de ezek után kissé elbizonytalanodtam. A szervízben azt mondták, hogy lehet, hogy jóval több van benne és azért fogyaszt ennyit.

Az alábbi alvázszámú Mazda 3-asról szeretném az információkat:
JMZBK14J281658513
A forgalmi másolatát el kell küldenem?

Köszönöm előre is a segítséget!




ziol86 | 2017-08-30 10:55 ziol86 (2017-08-30 10:53 ) részére Válasz erre

Bocsi én voltam a vak!
- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?
- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

ziol86 | 2017-08-30 10:53 Válasz erre

Sziasztok!

2006-os 1.6-os benzines Madza3 sednánba tudom, hogy láncos a motorvezérlés, de csak a dízel csereperiódusát találtam meg ami 10 év / 240.000 km.
Benzinesnél mikor kell ellenőrizni és mikor kell lecserélni?

Válaszokat előre is köszönöm!

madesign83 | 2017-08-29 18:33 Válasz erre

Sziasztok! 2004-es 1.6 benzinesemnél, motorleállítás után a motorhoz közel hajolva szívó vagy fújó hang hallatszik pár másodpercig. Ez normális? Amúgy nincs baja a gépnek, alapjárata is egyenletes. 1.6-os benzines tulajok esetleg megfigyelnétek ezt a jelenséget?

Atosz | 2017-08-13 16:16 gargyak (2017-06-26 20:57 ) részére Válasz erre

Üdv.a probléma nem a vezérműcsere miatt következett be.Hanem az egyik érzékelő hibásodott meg benne,ami az üzemanyagot vezérli,ezt kellett kicserélni első manőverben,és mivel egyszer túl magas üzemanyagot fecskendezett be a motorba,másodszor meg semmit,ezért füstöl,majd leállt,és a részecskeszűrőt is ki kellett takarítani meg az egr szelepet is,és újra kellett progamozni a részecskeszűrő tisztitási ciklusát mivel az is rosszul volt beállítva.Szerencsére nem volt nagy összeg,azóta mintha új lenne a kocsi,és semmi gond nincsen vele:)

gargyak | 2017-06-26 20:57 Atosz (2017-04-25 05:08 ) részére Válasz erre

Üdv Atosz és Mazda-auto.hu illet Kedves Fórumtársak!

Ugyanebben a problémával küzdök amit leirtál....nálam is vezérműszij csere volt, a motor beindult 2-3 másodpercre majd leállt azóta nem indul. Megkérdezhetem mi oldotta meg a problémát? Bármilyen segitséget szivesen fogadok.

Atosz | 2017-04-25 05:08 Válasz erre

Üdv!Van egy mazda3 2006-os évjáratú 1.6 109 lóerős autóm.Véletlenül a motor fordulatszáma meghaladta a percenkénti 4800-as fordulatszámot,kb olyan 5200-ig pörgött üzemmeleg motornál 2-es fokozatban,akkor egy kis kerepelő hangot adott ki magából a magas tartományban,füstölt jó feketén,majd leállt,nem indult be azonnal,csak kb olyan 1 perc indítás után,de akkor már a motor kicsit egyenetlenül járt,elindultam vele,mentem olyan 1km-t majd 3500 fordulatig pörgettem,utána leállt és többet nem indult be,csak mintha beakart volna,kérdés,hogy ennyitől már a motor megadta volna magát?Kijött a szerelőm,mert ez közvetlen vezérlés meg olajcsere után történt.Nem tudta megállapítani mi a baj,azt mondta olyan mintha üzemanyagot nem kapna a motor,azért nem indul.Ma mondják meg mi lehet a baj.De én félek.

hodiattila94 | 2017-04-07 10:18 Válasz erre

Az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt:
JMZBLA4A601245820

Az autó Németországból származik, de ha lehetséges akkor le szeretném informálni, hogy valós-e a kilométer állás valamint van-e kártörténete.

Köszönettel,
Attila

jucckat | 2017-03-09 08:45 bollie (2016-12-19 15:34 ) részére Válasz erre

Szia, a piros autó, benne kulcsra sikerült választ találnod?

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó