Mazda 3

2018. Május 20. - Bernát, Felícia

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

Doors72 | 2018-05-13 09:42 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Mazda3 1.6 benzines 2010-es évjárat 95000 km-rel, autó,olajcseréje kapcsán szeretnék tanácsot kérni,hogy Önök milyen olajat ajánlanának.Az utolsó csere alkalmával Liqui Moly Top Tec 4200 5w-30-cal volt a csere.Köszönettel

Atosz | 2018-04-28 20:50 Válasz erre

Tisztelt címzett
Szeretném megkérdezni,hogy hogyan kell a mazda 3 1.6 cd110 diesel üzemű 2007-es első generációs autóba olajcsere után a motorvezerlő elektronikát alaphelyzetbe állítani? Üdvözlettel Fazekas Attila

Doors72 | 2018-04-23 19:20 mazda-auto.hu2 (2018-04-23 15:41 ) részére Válasz erre

Értem,köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2018-04-23 15:41 Doors72 (2018-04-23 14:11 ) részére Válasz erre

Én is csak a forgalomba helyezését látom, ami 2010. 05. 20. Egyébként 2010-es autó, lehet még EURO 4.

Doors72 | 2018-04-23 14:11 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Egy 2010/5 Mazda3 1.6 tx plus JMZBL14Z201143022 autóról kérdezném,hogy ha jól gondolom a gyártási éve is 2010,nem csak a forgalomba helyezése,ennek ellenére lehetséges,hogy nem euro5 hanem csak euro4-es a környezetvédelmi besorolása,mert a forgalmijában a v9 kódnál 9-es szerepel? Köszönettel

mazda-auto.hu2 | 2018-04-17 13:34 thinkdeep (2018-03-29 11:24 ) részére Válasz erre

Meg kellene mérni először a generátort, hogy jó-e a töltés. Több hiba is okozhatja, feszültség szabályzó, generátor, szíj stb. A pontos hibameghatározáshoz az autó is kell.

thinkdeep | 2018-03-29 11:24 Válasz erre

Tisztelt Cím!

Mi lehet az oka annak, ha 130-as tempónál fel-felvillan az akkufeszültség lámpa, sebesség csökkentésével elmúlott.

Hosszbordás+görgők?

Köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-03-22 08:08 energy1982 (2018-03-21 22:00 ) részére Válasz erre

Csak a tulajdonosnak adhatjuk ki az autó előéletét, de az a kártörténetét nem tartalmazza, csak az elvégzett karbantartásokat.
Ezt el tudom küldeni, ha kapok egy névreírt forgalmit, és személyi másolatot a garai@mazda-auto.hu címre.

energy1982 | 2018-03-21 22:00 Válasz erre

Tisztelt Címzett

A km óra állása illetve kártörténete érdekelne az alábbi alvázszámú járműnek.
JMZBK14Z281716151

Köszönöm

Doors72 | 2018-03-21 18:51 Válasz erre

Tisztelt Mazdások!

Van e vkinek arról infója,hogy használt mazda vásárlás előtt,hol és mennyiért lehet egy állapotfelmérést,bevizsgálást kérni,Vecsés környékén? Köszönettel

BorsanyiRobert | 2018-03-20 16:46 Válasz erre

Köszönöm a gyors választ!
Borsányi Róbert

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 12:32 Doors72 (2018-03-18 20:17 ) részére Válasz erre

Németországban helyezték forgalomba 2010. 05. 20-án. Az utolsó szervizbejegyzése 2013.05.27-én volt, addig durván 14 ezer kilométert ment évente az autó. A káreseteket nem rögzítik a rendszerben.

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 11:01 BorsanyiRobert (2018-03-17 13:11 ) részére Válasz erre

Az autó végig szervizelt, és a kilométer is rendben van. A károkat nem rögzíti a rendszer

Doors72 | 2018-03-18 20:17 Válasz erre

Tisztel Mazda Autó!

Alvázszám alapján érdeklődnék,az alábbi autóról.Hol helyezték forgalomba,reális e a 95000 km-es óraállás,járt e rendszeresen szervízbe,esetleges káreseteiről?

2010/5 Mazda3 1.6 tx plus JMZBL14Z201143022

kÖSZÖNETTEL

BorsanyiRobert | 2018-03-17 13:11 BorsanyiRobert (2018-03-16 20:12 ) részére Válasz erre

óraállás: 109577*

BorsanyiRobert | 2018-03-16 20:12 Válasz erre

Tisztelt Mazda!

Szeretnék vásárolni egy 2009/8-as évjáratú Mazda 3 sedan típusú gépjárművet. Az autó külföldről behozott. A kereskedő egy nyomtatott német szervízkönyvet mutatott nekem. Érdeklődni szeretnék, hogy a jelenlegi kilóméteróra állás tükrözheti-e a valóságot, vagy nagy eséllyel manipulálták azt. Esetleges károk?
Alvázszám: JMZBL12Z201134173
Jelenlegi óraállás: 1095577

Köszönettel,
Borsányi Róbert

maniax.92 | 2018-03-12 21:14 Válasz erre

Sziasztok!

Szeretnék egy benzines Mazda 3-as autót vásárolni, 2010 utánit viszont nem tudok dönteni a motort illetően. 1.6 vagy 2.0? Átlagos felhasználásra lenne az autó de néha azért autópáyáznék is vele. Fenntartásban van különbség a kettő motor között (szervíz, futómű, van olyan alkatrész ami drágább a 2 literes motorba mint az 1.6-os ba?)?

Köszönöm a válaszaitokat!

Üdvözlettel,
Gábor

mazda-auto.hu2 | 2018-02-22 07:41 tamassmn (2018-02-21 08:54 ) részére Válasz erre

Műszerész általában megtudja javítani, ha nem, akkor cserélni kell a panelt.

tamassmn | 2018-02-21 08:54 Válasz erre

Sziasztok!

Mazda 3 1.4 TE 2005-ös Hatchbackem van. Az autóban 190000 km van. A napokban azt vettem észre, hogy nem reagál a hőmérséklet állító tekerő mozgatására az autó. Magyarán, akár 20-30-szor is körbe kell tekerjem, hogy kb 0,5°C változást lássak a beállított hőmérsékletben. Emellett ugyan ez a helyzet a ventillátor sebességét állító gombbal is, alig reagál az állításokra. Ha a klímát bekapcsolom, akkor azért az esetek jelentős észében egyáltalán beindul a ventillátor. Van, hogy csak jóval indulás után, menet közben kacsol be a ventillátor. mi lehet a gond? Van service manualom, gondoltam szétszedem és befújom a csatlakozókat kontakt sprayvel. Esetleg lehet valahol oxidáció? Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a gond és neki álljak-e?

Köszönettel: Tamás

energy1982 | 2018-02-15 09:48 mazda-auto.hu2 (2018-02-15 08:05 ) részére Válasz erre

Tisztelt címzett!!

Akkor milyen lehetőségeim vannak leendő második tulajként lekérnem az autó előéletét, hogy elégedett Mazda vásárló legyek?
Ha jól értem akkor csak zsákba macskát vehetek?
Tehát a digitális szervizkönyvnek nem sok értelme lenne? Ha a jelenlegi tulaj ismerheti csak azokat a tényeket amit amugy is tud és nyilván a német tulajtól ezeket az infrmációkat már nem kaphatom meg.
Köszönöm

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó