Mazda 3

2018. Szeptember 19. Szerda - Vilhelmina

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

mazda-auto.hu2 | 2016-01-08 15:35 T30f1L (2016-01-08 10:36 ) részére Válasz erre

Kérnék egy e-mail címet a garai@mazda-auto.hu címre, és küldök egy listát.

T30f1L | 2016-01-08 10:36 Válasz erre

Tisztelt fórumos közönség!

Információra van szükségem azon a téren, hogy a Mazda 3 1.6 benzines sedanokat 2005-2006 időszakban milyen felszereltségi szintekkel árulták és ezek milyen jelöléseket kaptak. Hirdetésekben láttam TE és Plusline jelöléseket és pontosan jó lenne tudni, milyen konfigurációkat jelentenek ezek. Most szeretnék vásárolni és két jelöltem van, a fent jelzett két jelöléssel.
Előre is köszönöm!

Sándor Ferenc | 2015-12-14 12:35 Válasz erre

Mazda 3 1.6 dízelt szeretnék venni 2004-2007 évjáratra gondoltam, mire figyeljek a vásárlás során,mit kell fokozottan ellenőriznem ahhoz hogy ne járjak pórul?

sisger | 2015-09-14 20:51 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Szeretnék egy TYCO V23134-B52-X464 C215 vagy ehhez hasonló típusú relét vásárolni. 2006os mazda 3asomban a szellőzés olykor 3-4 perccel később indul csak be. Olvastam hogy a relé cseréje megoldhatja ezt a problémát.
Önökön keresztül tudok ilyet vásárolni? Milyen áron kapható? Valóban ez lehet a megoldás a problémámra? Köszönettel!

kolegergo | 2015-06-04 10:23 Válasz erre

Üdv szeretnék infót kérni a következő alvázszámú mazda 3 1.6tx kocsimról. JMZBK12Z261309482 Szerviztörténet érdekelne illetve hogy milyen visszahívásokra volt szükség és hogy megjelent e. Köszönöm!

djbobo | 2015-03-23 18:53 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Szeretném megkérdezni, hogy az utastér belső hőmérsékletét mérő szonda melletti ventillátornak mi a típus azonosítója, mennyibe kerül honnan lehet rendelni? Úgy tapasztalom, hogy túlságosan zajos a csapágya.
(fan motor of the cabin temperature sensor)
Köszönöm a válaszokat!

andrastibor | 2015-03-06 07:07 Válasz erre

Tisztelt mazda 3! Én azt szeretném meg tudni hogy a JMZBK14Y261352867 es alvázszámú autón volt e vezérműszett cserélve, és ha még nem akkor szerintetek hány km-nél kell cserélni? Elöre is köszönöm szépen válaszotok! Üdv4

Flaco | 2015-02-07 14:59 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

Autó vásárlás elött állok és az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt: JMZBK12Z241128628

Köszönettel: Tamás

dg77 | 2015-01-19 19:34 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

Az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt: JMZBK12Z 2817009952 (szerviz, javítások, km futás stb.).
Köszönettel:

Gábor

Zsófi | 2015-01-04 10:10 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó. Zafirámat le szeretném cserélni mazda 3, vagy 6 dieselre. Melyiket ajánlják önök? Férjemmel voltunk többet is megnézni. egyik helyen mondták hogy a vázszám alapján önök le tudják ellenőrizni hogy voltak e szervizelve.
Szépen megkérném nézzék meg!
JZMGG14T201246736
JMZBK146261360592
Köszönöm előre is! S melyiket válasszam a kettő közül?

szabi0624 | 2014-11-28 22:35 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó. Hu!
Olyan kérdéseim lennének, hogy 2005 évjáratu Mazda 3 kocsiknál van már részecskeszűrő? Illetve a másik kérdésem hogy vezérműszij csere mikor ajánlott 1,6 dízel-ed nél?

Szajó | 2014-11-04 19:39 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre

Szia andrastibor! Nekem is ez a problémám. Neked sikerült megoldani ha igen segíts légyszíves. Köszönöm

ungyi | 2014-10-10 13:15 Válasz erre

PÉTERNEK!!
Szia Péter! Ha még Kanadában élsz, írj nekem egy okét, szeretnék kérni tőled valamit!!
Köszönöm!!!

mazda-auto.hu | 2014-08-08 10:13 pokahontas (2014-08-08 08:27 ) részére Válasz erre

Az ehhez az autóhoz tartozó említett gyári cső bruttó: 54223,-Ft. Tőlünk rendelhető, a varga@mazda-auto.hu email címen

pokahontas | 2014-08-08 08:27 Válasz erre

2010 évjáratú 1.6 benzines Mazda 3 engedi a klímagázt a klímahűtőnél lévő vékonyabb cső csatlakozásánál. Úgy néz ki, hogy a csövet megette az oxid és nem tömít az O gyűrű. Ez a cső nálunk 81 ezer forint (gondolom belülről aranyozott), de ebay-en is találtam rajz alapján ugyanilyet 27 ezerért. A probléma az, hogy az USA-ban nem ismerik az európai autók alkatrész kódjait és nem tudják megmondani, hogy a BBN5-61-46X USA Mazda kódú alkatrész illeszkedik-e a Z6834115 motorkódú és JMZBL12Z201156269 alvázszámú európai autóba. Szerintem igen de szeretnék segítséget kérni, hátha a Mazdánál van valami adatbázis ahol ezt meg lehetne nézni.
Köszönettel,

dianabol | 2014-06-28 19:58 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Kedves Héring! Nekem ma lett meg a hiba. :) A hamutartó világítás volt a ludas. Valamiért zárlatot csinált a kiégett izzó és ezért a sípolás! Ki kell cserélni és annyi a hangnak!

Invi | 2014-06-01 18:15 Válasz erre

Tisztelt Mazda és olvasók!

Nemrég került birtokomba egy 2005-ös, 109 LE dízel Mazda 3 sport. Az autó túl van nagyszervízen, semmi különöset nem találtak benne. Múltkor lettem figyelmes arra, hogy autópályán haladva előfordul, hogy hiába gyorsulnék, a turbó "nem indul be". Hiába váltok vissza, pörög fel a fordulatszám, akkor se. Aztán haladva egyszercsak beindul, és begyorsul, mintha semmi se történt volna.

Röviden: 1x húz a motor, 1x pedig várakozni kell 20-30 mp-et mire "felébred".
Mi lehet az oka?

Várom tisztelt válaszukat.

mazda-auto.hu | 2014-04-15 14:33 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre

Sokat segítene egy valós idejű diagnosztika, bár ez a Mazda modell a legnehezebben diagnosztizálható. Könnyen lehet, hogy csak egy érintkezési hiba okozza időszakosan a teljes nyomásvesztés állapotot.

andrastibor | 2014-04-10 18:01 Válasz erre

Tiszlet Mazda!
Nekem Mazda 3 (2006 feb) 109 Le 1.6 dizelem van.Kezdet dadogni a motor utána meg állt de ujra indult madj melegen megállt és be se indult,hidegen pedig indult. el vittem diagnosztikára és nyomás szabályzó magas hőfok hibát adot . El vitem a diagnosztikát egy szervizbe és a hiba kód alapján ki cserélték a szelepet.ment is jól 1 hétig 300km utána egyból meg állt. Vissza vittem a szervizbe és azt monták be álltak a porlasztok és ki cserélték gyárira mind a négyt és ki tisztitoták az üzem anyag rendszert és a tankot is.Megint ment egy hetet 400 km és kezdet dadogni és megállt. Önnö szerint mi lehet a problémája? Vagy mi a tapasztalatjuk az ilyen eseteknél? Várom válaszát és elöre is köszönöm

goert | 2014-04-07 12:34 Válasz erre

Tisztelt fórumozók!

Tapasztaltot szeretnék gyűjteni a 2003-2008-ig gyárott 3-as Mazdákról, azon belül is az 1.6-os CD110 109 lórerős dízel típusról. Mennyire megbízható ez a több márkánál is beépített motor? Mik a tipikus meghibásodási pontok? Mire érdemes figyelni egy 6 éves 100ezer km alatti használt példány esetén vásárlás előtt.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó