Mazda 3

2017. Október 21. Szombat - Orsolya

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

Péter | 2012-12-14 10:25 Válasz erre

4 hónapja vagyok tulajdonosa a 155 Le mazda 3 skyactive-nak. Tapasztalatom kissé negatív a kocsi fogasztását illetően. Minden más, amivel reklámozzák, a valóságnak megfelel, hatalmas a vezetési élménye. Mindenek előtt leírom, hogy Kanadában élek, és itt kb 1 éve elérhető a modell. Felszereltsége a tesztben említett, navi nélküli, 155 Le, 2.0l, és már a BMW-től lopott futó és kormányművel. Jómagam nem voltam Mazda rajongó, megfogó volt a külseje a kocsinak, de sohasem gondoltam volna, hogy egyszer tulajdonos leszek. Hyundai veloster volt a kiszemelt áldozat, majd kézőbb a családiasabb autózás jegyében az Elantra lett tesztvezetve (azt hiszem otthon ez a modell nem kapható, de nem akarom linkelni). Egy rővid de tartalmas próba után azzal a lendülettel átmentem a Mazdához is, hogy kipróbáljam az ő sedanjukat is, és meggyőzzem magam a Hyundai javára. Nem úgy sült el, ahogy terveztem. Egy autópályás teszt vezetés után a lehajtón a kisérőm noszogatására egy 70 es tempoval kezdtem bele a kanyarba, majd 95 re gyorsítottam fel anélkül, hogy az autó az ívről lecsúszott volna 1 cm-t is. Hihetetlen a kanyar stabilítása, emlékeztet a régi G astrámra Raceland futóművel és performance gumival. Az élmény leírhatattlan, csak azoknak mondom, akik hétköznapi kocsival esetleg a mecseki kanyarokban ellenfelet keresnek - ne tegyék, ha egy skyactive-al találkoznak maguk előtt, mert nem jönnek ki nyertesen a csatából. Szóval a reklámozott dolgok igazak, a 6 sebességes autómata nagyon szépen fokozatmentesen és intenzíven dolgozik, mintha 1 sebesség lenne csak. A motorháztetőt felnyitva kissé nyers a motorhang, de nem úgy járunk vele... A fogyasztás.... hát igen, elértünk a témához, ami igen is az eladott skyactive-oknak a számát erőteljesen befolyásolhatja majd. A gyári 4.9 7.2 sedan, és 5.1-7.3 hatch vagy 5 ajtús sajnos nem igaz. Nekem az 5 ajtós verzió van, és az első kilométereknél valóban 4 személlyel 5 l körüli fogyasztást sikerült kihozni. Sajnálatos viszont, hogy azóta a városban használva ahol 30-50-60-70-80-100 as határok vannak( a százas a várost átszelő autóút), és itt a város A-B pontja között akár 90km-t is meg tudsz tenni... Szóval az autó fogyasztása 9 L körül állt meg, ami lényegesen magasabb, mint a gyári adat, de még a sima 5 sebességes verziótól is több. Majd jött a hideg zuhany, amikor 10.8 at tankoltam bele, és 700 km autóúton (120 tempomat) 8.2 lett. Elvittem a szervizbe, ahol egy 78km-es teszten autóúton 5.5L fogyasztással elzavartak. Nem fogadtam el a teszt eredményt, és egy szját tesztbe kezdtem, egy másik 30km*t futott skyactive sedan társaságában a fenekemben nagypapás tempoval, 50-60-80 as tempoval, ahol azonos kúton, ugyanannál a töltőnél 1 koppanásig nyomva 6 L lett a sedan, és 7.5 a csapott. Hozzáteszem, rosszabb a légellenállási tényezője a csapottnak, na de ennyivel? Másnap visszavittem egy 4 napos tesztre, 88 km alatt 11.5!!!!!!!! L lett hivatalasan jegyzőkönyvezve. Csak városban ment vele a szerviz dolgozója, 4x hidegindítás, -10 és -20 között, de ez itt normális, és a mi tesztünk is hóesésben araszolva, megállva, 3x hidegen indítva, ülésfűtés világítás stb folyt. Ott tartották a kocsimat 2 napra, ami alatt egy technikus minden hibalehetőséget kivizsgált kezdve a tank esetleges lyukasságátől, a gyertyáig, a motor és váltó softveréig mindenre kiterjedően, mindezt 6 óra alatt. Meglepetés volt, de a Mazda Kanada kiadott egy hivatalos teszt leírást, miszerint 70 km-en, 50 km/h ra lassan gyorsítva, majd 90 el folyamatosan tempomat nélkül, és 1 klikkig tankolva ugyanazon az állomáson. Itt 87 az oktán szám a simának, erre vannak beállítva, és 91 és 93 Shell-el nyomtam a 8.2 es országutat, ami itt a prémium és az 1$ os literenkétihez képest 0.35 el többet kérnek érte.( ne számoljatok utána tudom... :( ) . Szóval megvolt a teszt, és 5.7 es átlagot hozott ki, melyel lezártnak tekintették a reklamációmat. A baj ott van, hogy 1 nappal korábban én tankoltam 2 klikkig a kocsit, majd a 1,5 km -re lévő szalonból visszamntek 1 klikkig tankolni :), és ezután csinálták pályán 90 el a fogyasztást. Ellentmondás szerintem a 11.56 szemben az 5.7 es el, csak nekem tűnik ez a duplájának? A második hivatalos tesztnél leragasztottam a tanksapkát és lefotóztam, én tankoltam meg, majd a teszt végén szintén én tankoltam. Jegyzőkönyv mindenről... Ma kaptam vissza kocsim a harmadik teszt után, de holnap eldől, hogy telekürtölöm-e az itteni web-et skyactive ellenes hozzászólásokkal, vagy részt vehetek egy hivatalos teszten a szalon szerviz vezetőjével, amiért fizetnem kell az úráját, ami 130$, és magyar származású, de nem akar magyarul beszélni... Bocs, ez már személyes és más témát érint. Összefoglalva, a Mazda 3 Skyactive nagyszerű autó, angyon összerakták, hatalmas élmény a vezetése, és sok autóhoz tudom hasonlítani, ez tényleg flash. Ha az otthoni benzin árakat nézem, egy toyota hybrid jobb alternatíva lehet a gazdaságoz autózásért. Két barátom is álltalam Skyactivra lett rábeszélve, nekik is jóval magasabb a fogyasztási érték, mint a gyári adat, de szerencsére nem ekkora az anomália. Csak az vegyen skyactive-ot, aki a vezetési élmény oltárán feláldozza a fogyasztási értékeket. Ha kérdésetek van Skyactive-al kapcsolatban, válaszolok ahogy időm engedi.

ungyi | 2012-07-18 21:05 Válasz erre

A 26 éves 323-as sedan mazdám kifogástalan 210.000 km után,remélem a 3-as is megközelíti.A szervíz vezetője szerint sohasem csin álnak a 323-nál jobbat.

aqwer | 2011-11-10 17:42 Válasz erre

Legjobb auto a vilagon.

Marika | 2011-10-18 21:19 Válasz erre

Köszöntök mindenkit, aki ezt a fórumot olvassa!
Nekünk ez a második mazdánk, eddig én is elégedett voltam, míg egy hete a mazda3-unk megadta magát, pedig 3 éves. Én úgy gondolom, hogy ilyen fiatal autónak nem lenne szabad megállnia! De sajnos nem tudják mi a baja, melegen teljesen leáll a motor. Remélem minél hamarabb meg tudják javítani, mert nagyon szükségünk lenne az autóra.

Kecskésné Hava Éva | 2011-07-04 08:35 Válasz erre

Elégedett vagyok én is a Mazda3.mal. egyenlőre még ismerkedünk vele 3 hetes 2011-es évjáratú megjárta már Balatont és megyen mint a csík:-))

Hidegkúti Lajos | 2011-06-21 18:40 Válasz erre

mért nem lehet normális helyre rakni a pollenszűröt

mazda-auto.hu | 2011-05-09 15:29 Zöld Veronika (2011-04-10 15:30 ) részére Válasz erre

Ezeknek az autóknak már digitális szervizkönyve van, ami azt jelenti, hogy bármelyik európai Mazda szervizben, szalonban meg tudják az adni az autó eddigi szerviz "történetét" az autó alvázszáma alapján.

Zöld Veronika | 2011-04-10 15:30 Válasz erre

Üdvözlet kedves Mindenkinek!
Már több új Mazdánk volt (323-as 2 db, 3-as sedan 1 db, 5-ös 1 db) és most, mivel a férjem elhunyt kicseréltem az 5-öst egy 3 éves Mazda3 sportra. Tudom, hogy a kocsi eleje egy téli árokba csúszás miatt cserélve lett. Ami nagyon érdekel, hogy a szervízkönyv miért üres, semmit nem látni az autó előző tulajdonosnál eltöltött idejébeni történesekről. Nem lehet tudni mik zajlottak a szervizelések alatt, nincs rögzítve a sérülés javítása sem,
normális ez így?

kovács zoltán | 2007-12-20 01:09 Poór Szabolcs (2007-12-08 18:34 ) részére Válasz erre

mazda 3 fogyasztására csak annyit mondanék, hogy nem roszabb mint a vw bora,ford focus és peugeot 206 fogyasztása.ezek valos adatok mert családban van s hetente vezetem öket több száz kmeket vezetve.ha roszabb is lenne a fogyasztása,nézd azt,hogy egy megbizható autot vezetsz.én a mazdám mellet 2 német és egy francia autot vezetek s mondegyikkel sok bajom kadt már

kovács zoltán | 2007-12-20 01:02 Válasz erre

ÉN KIMONDOTTAN ELÉGEDETT VAGYOK A MAZDA 3MAL.110 000 KM ALATT SEMMI BAJOM NEM VOLT VELE NEM UGY MINT A BÁTYÁM AUTOJÁVAL MELYBEN TÖBB BAJ IS KJELETTKEZETT 80 000 KM UTÁN.AKÁR CSAK APÁM AUTOJÁBAN UGY SZINTÉN JÓVAL 100 000 KM ELÖTT.LEGUJABB AUTOM IS BIZTOS MAZDA LESZ.

Poór Szabolcs | 2007-12-08 18:34 Válasz erre

Tisztelt Cím!
Van egy 12000km-t futott új Mazda 3-om.Sajnos a fogyasztásával elégedetlen vagyok.A márkától és az autótól kedvezőbb adatokat vártam.A szreviz egy diagnosztikai ellenőrzés után azt mondta nincs hibája.Amennyiben van lehetőség kérem keressenek meg ebben az ügyben, mert így van egy elégedetlen vevőjük.
Üdvözlettel:Poór Szabolcs 20-2683936

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó