Mazda 3

2017. December 16. Szombat - Etelka

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

szabi0624 | 2014-11-28 22:35 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó. Hu!
Olyan kérdéseim lennének, hogy 2005 évjáratu Mazda 3 kocsiknál van már részecskeszűrő? Illetve a másik kérdésem hogy vezérműszij csere mikor ajánlott 1,6 dízel-ed nél?

Szajó | 2014-11-04 19:39 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre

Szia andrastibor! Nekem is ez a problémám. Neked sikerült megoldani ha igen segíts légyszíves. Köszönöm

ungyi | 2014-10-10 13:15 Válasz erre

PÉTERNEK!!
Szia Péter! Ha még Kanadában élsz, írj nekem egy okét, szeretnék kérni tőled valamit!!
Köszönöm!!!

mazda-auto.hu | 2014-08-08 10:13 pokahontas (2014-08-08 08:27 ) részére Válasz erre

Az ehhez az autóhoz tartozó említett gyári cső bruttó: 54223,-Ft. Tőlünk rendelhető, a varga@mazda-auto.hu email címen

pokahontas | 2014-08-08 08:27 Válasz erre

2010 évjáratú 1.6 benzines Mazda 3 engedi a klímagázt a klímahűtőnél lévő vékonyabb cső csatlakozásánál. Úgy néz ki, hogy a csövet megette az oxid és nem tömít az O gyűrű. Ez a cső nálunk 81 ezer forint (gondolom belülről aranyozott), de ebay-en is találtam rajz alapján ugyanilyet 27 ezerért. A probléma az, hogy az USA-ban nem ismerik az európai autók alkatrész kódjait és nem tudják megmondani, hogy a BBN5-61-46X USA Mazda kódú alkatrész illeszkedik-e a Z6834115 motorkódú és JMZBL12Z201156269 alvázszámú európai autóba. Szerintem igen de szeretnék segítséget kérni, hátha a Mazdánál van valami adatbázis ahol ezt meg lehetne nézni.
Köszönettel,

dianabol | 2014-06-28 19:58 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Kedves Héring! Nekem ma lett meg a hiba. :) A hamutartó világítás volt a ludas. Valamiért zárlatot csinált a kiégett izzó és ezért a sípolás! Ki kell cserélni és annyi a hangnak!

Invi | 2014-06-01 18:15 Válasz erre

Tisztelt Mazda és olvasók!

Nemrég került birtokomba egy 2005-ös, 109 LE dízel Mazda 3 sport. Az autó túl van nagyszervízen, semmi különöset nem találtak benne. Múltkor lettem figyelmes arra, hogy autópályán haladva előfordul, hogy hiába gyorsulnék, a turbó "nem indul be". Hiába váltok vissza, pörög fel a fordulatszám, akkor se. Aztán haladva egyszercsak beindul, és begyorsul, mintha semmi se történt volna.

Röviden: 1x húz a motor, 1x pedig várakozni kell 20-30 mp-et mire "felébred".
Mi lehet az oka?

Várom tisztelt válaszukat.

mazda-auto.hu | 2014-04-15 14:33 andrastibor (2014-04-10 18:01 ) részére Válasz erre

Sokat segítene egy valós idejű diagnosztika, bár ez a Mazda modell a legnehezebben diagnosztizálható. Könnyen lehet, hogy csak egy érintkezési hiba okozza időszakosan a teljes nyomásvesztés állapotot.

andrastibor | 2014-04-10 18:01 Válasz erre

Tiszlet Mazda!
Nekem Mazda 3 (2006 feb) 109 Le 1.6 dizelem van.Kezdet dadogni a motor utána meg állt de ujra indult madj melegen megállt és be se indult,hidegen pedig indult. el vittem diagnosztikára és nyomás szabályzó magas hőfok hibát adot . El vitem a diagnosztikát egy szervizbe és a hiba kód alapján ki cserélték a szelepet.ment is jól 1 hétig 300km utána egyból meg állt. Vissza vittem a szervizbe és azt monták be álltak a porlasztok és ki cserélték gyárira mind a négyt és ki tisztitoták az üzem anyag rendszert és a tankot is.Megint ment egy hetet 400 km és kezdet dadogni és megállt. Önnö szerint mi lehet a problémája? Vagy mi a tapasztalatjuk az ilyen eseteknél? Várom válaszát és elöre is köszönöm

goert | 2014-04-07 12:34 Válasz erre

Tisztelt fórumozók!

Tapasztaltot szeretnék gyűjteni a 2003-2008-ig gyárott 3-as Mazdákról, azon belül is az 1.6-os CD110 109 lórerős dízel típusról. Mennyire megbízható ez a több márkánál is beépített motor? Mik a tipikus meghibásodási pontok? Mire érdemes figyelni egy 6 éves 100ezer km alatti használt példány esetén vásárlás előtt.

MazdaAuto | 2014-04-04 12:15 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Valószínűleg a fedélzeti elektronikáért felelős központtal függ össze a probléma. Talán csak érintkezési hiba.

Héring | 2013-11-13 16:18 kmarton78 (2013-11-10 20:00 ) részére Válasz erre

Tisztelt Kmarton!
köszönöm a tippet, megvizsgáljuk!

kmarton78 | 2013-11-10 20:00 Héring (2013-11-06 16:41 ) részére Válasz erre

Tisztelt Héring!
Kesztyűtartó világítás ég? Elméletileg összefüggésben van a villogással!

Üdv:kmarton78

Héring | 2013-11-06 16:41 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autö.hu! A mi 1,6-os diesel mazdánk műszerfala a leállítás után igen gyors villogásba kezd. Ha a bal első ajtót kinyitjuk, akkor erős hangon sípol is.Menet közben az autó megfelelően működik. Két autóvillamossági műszerész is kereste a jelenség okát, hiába! Önnek van ötlete?

Gyula3 | 2013-07-28 11:17 Válasz erre

Sziasztok,

van-e valakinek a 2004-es 2.0i motoros GTA 3-hoz magyar nyelvű könyv? Elektronikus, vagy papír alapon is érdekelne. Egy konkrét dolgot keresek, de eddig még nem találtam meg rá a megoldást: hogyan lehet távolabbra állíttani a világítást?

Előre is köszönöm:

ungyi | 2013-05-11 14:02 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre

Zoltán, mi volt az oka, hogy a veszprémi szervízbe vitték az autót és nem a győri vagy a szfv-ba? Én biztosan vissza vittem volna a másik kettőbe! Üdv.!

Fülöp Zoltán | 2013-03-19 11:48 Széll Péter (2013-03-10 12:33 ) részére Válasz erre

Szia Széll Péter! Mitértesz azon, hogy: "A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem."? Garanciás javítás volt?

mazda-auto.hu | 2013-03-11 08:28 doros71 (2013-03-10 06:39 ) részére Válasz erre

Elképzelhető például, hogy az egyik kábelköteg ki van dörzsölődve a motortérben.

Széll Péter | 2013-03-10 12:37 Zöld Veronika (2011-04-10 15:30 ) részére Válasz erre

Szia !
kb.2 éve saját rendszerükben rögzítik.Előzmény szakszervízben lekérdezhető (ha ott javították) !

Széll Péter | 2013-03-10 12:33 Fülöp Zoltán (2013-03-04 19:47 ) részére Válasz erre

Szia !2004.12.havi 1.4 CE sem van .Ugyan ilyen hibajelenségem volt (kb.80 000 km-nél).Mazdánál Egerben szelepek cseréje és dugattyúk gyűrűk cseréjével megoldódott a probléma !De hogy nekem 4lolajat hova nyelt el,arra választ nem kaptam.A javítás az olaj és olajszűrő árába került nekem.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó