Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.

2017. December 16. Szombat - Etelka

Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.

Forrás: ECO-TAK

  A ECO-TAK üzemanyag katalizátor szerzői jogvédelem alatt álló magyar találmány. Szervizünk egyre több autóban teszteli már a készüléket, mely jelentősen növeli a motor hengereiben összesűrített üzemanyag/levegő égési hatásfokát. Ennek következtében nő a motor teljesítménye, csökken a fogyasztás, és kevesebb szilárd égéstermék keletkezik, mely tisztább motort, és környezetet eredményez. A gázolaj, és benzin esetében is alkalmazható ECO-TAK különösen előnyös lehet koromszűrős (DPF) gépkocsikban, vagy például a belső lerakódásokra érzékenyebb wankel elvű motorokban. Előbbiekben a városi használat okozta szűrő eltömődések száma is csökken. Koromszűrő nélkül dízel, illetve egyéb benzines motorokban is kézzelfogható előnyökkel jár a berendezés használata. Érdemes kipróbálni!


 Hol, mennyiért?

 

 A készüléket békéscsabai szervizünkben - Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108. - szereljük be, melyet minden autó esetében fényképekkel, emissziós mérési eredményekkel dokumentálunk. Ennek költsége bruttóECO-TAK 49900,-Ft. A visszavásárlási garancia 30 napig érvényes. Saját tapasztalataink, illetve a fejlesztő cég nagyszámú vásárlói visszajelzése alapján  (ITT) minden esetben érezhető a készülék működése.

Bejelentkezés: 06-66-430-585, expanzio@mazda-auto.hu

 

Tudjon meg többet az ECO-TAK-ról!

 

A terméket egy háromtagú feltalálói csoport fejlesztette ki több mint 3 év kísérletsorozat végeredményeként. A feltalálók célul tűzték ki a belső égésű motoroknál meglévő füstgáz káros anyag tartalmának csökkentését. Szerte a világon mérnökök sokasága dolgozik e probléma megoldásán. A legtöbb esetben az elégetett üzemanyag gázainak átalakításával (utóégetésével) próbálnak eredményt elérni. Az ECO-TAK fejlesztői az égés előfeltételeinek egyikével, az éghető anyaggal kapcsolatban kezdtek átfogó vizsgálódásba. A belső égésű motorok szénhidrogén alapú üzemanyaggal működnek. Az üzemanyag szerkezetének módosításában láttak gyakorlati előnyt biztosító megoldást.

 

Hogyan működik?

 

Kísérleti úton sikerült kimutatni, hogy a szerves molekulák, így a szénhidrogének is érzékenyek a diamágnességre, és a hatások bizonyos ideig fennmaradnak a mágneses mező megszűnése után is.
A mágneses mezőmódosulást kiváltó hatás bizonyos szénláncok esetében fokozottabban jelentkezik. Elsősorban az üzemanyagokban nagy mennyiségben jelen lévő vegyületekről (benzol, toluol, xilol), illetve N-oktánokról van szó. Ezek a molekulák laposak és egyetlen szénatom gyűrűből állnak, amelynek szénatomjai a gyűrűn kívül elhelyezkedő hidrogénatomokat kötnek meg. Vegyük a benzol esetét, amelynek képlete C6H6.
A mágneses mező hatásának kitett benzol molekulában a gyűrűt alkotó szénatomokból elektronok szabadulnak fel, és az elektronok mozgása a gyűrűben nem elhanyagolható mértékű elektromos áramot generál. Ezáltal LORENZ – elvnek megfelelően elektromos erőhatás lép fel, amely ellentétes a hidrogénatomokat a szénatomokhoz kötő erővel.
A normális hőhatás és a mechanikai mozgás következtében a molekulák ütköznek, és a hidrogénatomok könnyen kiszakadnak a fő molekulákból, elveszítve periférikus elektronjukat, amely a gyűrűben kering tovább. Így tehát pozitív hidrogén ion keletkezik.
Az ion működésnek ezt az általános módosulását nevezik pozitív ionizációnak.
Ha a folyamat tovább tart, a szénatomok is felszabadulnak. Ha azonban a mágneses mező hatása megszűnik, ezek a pozitív ionok hajlamosak arra, hogy fokozatosan, gyorsuló ütemben visszakapcsolódjanak a szénhidrogén molekulákhoz, miközben az üzemanyag az égéstér felé halad. Ezért tehát a pozitív ionizációt a lehető leghosszabb ideig fenn kell tartani, hogy megakadályozzuk az ionok újrakötődését a kínálkozó molekulákhoz. Vagyis arról van szó, hogy olyan reziduális energiát kell előállítani, amely elegendő ahhoz, hogy legyőzze a molekulákban maradt többi hidrogénatom taszítóerejét, annak érdekében, hogy lassuljon az újra összekapcsolódás, és ily módon a mágneses mező által keltett szétválási folyamat fennmaradjon egészen az égéstérben bekövetkező robbanásig.

 

Az ECO – TAK működésének köszönhetően tehát az égéstérbe kerülő üzemanyag jelentős számú hidrogén – iont tartalmaz.

  

A diamagnetikus hatások módosítják az égés során lezajló normál kémiai folyamatot, mivel a nagyobb számban jelen levő pozitív hidrogén ionok hajlamosak könnyebben összekapcsolódni a szabad oxigén ionokkal.

 

Ez az összekapcsolódás vizet (H2O) eredményez, és csökkenti a széndioxid (CO2) és a nitrogéndioxid (NO2) képződését.

 

Így az az oxigénmennyiség, amelyből egyébként ezek az oxidok keletkeznének, a hidrogénnel egyesül és a vízképződést növeli, ezzel egyúttal csökkenti a szén és a nitrogén oxidok (főleg a CO2) kibocsátását. Így kevesebb energia megy el ezeknek a nagyobb vegyértékű oxidoknak a keletkezésére az égés tehát hatékonyabban megy végbe.
A fölös hidrogén ionok igyekeznek újrakapcsolódni. Erre akkor van lehetőségük, ha égéstérben lerakódott szénrészecskékkel (korommal) találkoznak. A hatékonyabb égés magasabb üzemhőmérséklettel jár, ami a szénrészecskék egy részének a bomlását okozza. Ezáltal képessé válnak arra, hogy újraegyesüljenek a hidrogénnel, és növeljék a robbanás erejét. Így a szénlerakodás fokozatosan eltűnik. Ennek következtében javul a hővezetés és a folyadékáramlás, a motorteljesítmény jobban megközelíteni a gyártó által megadott eredeti jellemzőket.

 
Kísérleteikhez felhasználták több neves tudós kutatásának eredményét:
 
-    1946-ben Standford Egyetemen dolgozó Félix Block és a Harvard Egyetemen dolgozó Edward Purcell publikálta (a Physics Review-ban) a nukleáris kétpólusú impulzusok létezésére vonatkozó felfedezéseik egy részét.1952-ben a nukleáris mágneses rezonanciáról fogytatott kutatásaikért Nobel-díjat kaptak.
-    1971-ben Dr. Raymond Damadian felfedezte, hogy a hidrogént tartalmazó anyagok más visszhangot generálnak, mint a többi anyag. 1974-ben ebből a felfedezésből született a nukleáris mágneses rezonancia segítségével történő képalkotás találmánya.
 
 
A termék működésének hatékonyságát nagyszámban elvégzett füst emisszió mérés bizonyítja!
ECO-TAK üzemanyag-katalizátorral felszerelt motoroknál a következő jelenségeket tapasztaltuk:
 
Benzinüzemű motorok esetén:Környezetvédelem.
·       a szénmonoxid (CO) 75%-kal
·       a szénhidrogén (HC) 80%-kal,
 
Diesel-üzemű motorok esetén:
·       a füstölés (k) 88%-kal csökkent.
 
A motor állapotától és konstrukciójától függően általában:
 
·       a motorok hatékonysága 8-16%-kal növelhető
·       a fajlagos üzemanyag felhasználás akár 20%-kal csökkenthető

 

Számos nemzetközi elismerést szerzett a termék:
·       Brüsszelben és Genfben a Találmányi Szalonon,
·       Pekingben a Találmányi Világkiállításon.
 
Egy a berendezést használó (Mazda RX-8) ügyfelünk véleménye:

 

Nemrég érkeztünk vissza, kényelmes 120-125-ös tempót tartva. A magyar Tescós Shellből 12.7-et, MOL benzinből 11.01-et fogyasztott, a német Esso-ból viszont 10.6-ban állt meg, ez amúgy személyes új rekord amióta fent van a szárny. Mindent összevetve kb átlag 1 literrel eszik most így kevesebbet, nem büdös annyira a kipufogó és ami nekem a legfontosabb: egyszer sem jött be a katalizátor "hibája" miatt a Check Engine lámpa, tehát tisztább a gáz, tuti jól működik ez a kis kütyü. (Nélküle 11.7 volt a német Aral benzinből a fogyasztás, most meg ugye bő egy literrel kevesebb). 520km-t mentem egy tankkal, ennyit még sosem sikerült, de szerintem meglesz az 550 ideális körülmények között.

Ossza meg!

Vissza: Akciók
címkék:

Kommentek

MANE | 2016-02-27 19:05 Válasz erre

A motor emisszios besorolasat /peldaul.Euro3-bol .4-est/hivatalosan is elismerik?Idoben meddig tart a beszereles?Vannak Mazda 3-ra vonatkozo eredmenyuk is?/ugyfelvelemeny?

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó