2018. Április 23. Hétfő - Béla

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vaszics | 2018-04-02 22:55

Üdv . Végre kicsereltettem a kuplungom , LUK kuplung szett került bele múlt héten , viszont csere után észre vettem hogyha meleg a motor akkor ráz kicsit , az egész kasztnit , pl mikor állok a piros előtt és érzem hogy az egész kocsi rázkodik , mintha dieseles lenne és valamelyik motortarto bak lenne rossz vagy nem tudom , esetleg valakinek valami ötlet ?  Szerintem vissza viszem megnézetni . Amúgy az új kuplung jól üzemel :)  Mazda 3 . 1.6 benzin

vazikulum | 2018-04-01 11:53

Tisztelt Mazda-autó!

2006-os Mazda 3 1.6 benzines autómon kicseréltettem a hátsó szilenteket.Közben kiderült hogy mindkét rugó törött volt,így azok is ki lettek cserélve.A próbaút során a nyikorgó hangok megszűntek viszont nagyobb huppanóknál erős koppanós,felütős hang jelentkezett jobb hátulról.Ezután ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók és a jobb hátsó toronyszilent(azthiszem így hívják) is, de a felütős hang megmaradt.Kérdésem, hogy mi okozhatja ezt a kellemetlen hangot?A hátsó stabilizátor nem lett kicserélve.Ez okozhat ilyen hangot? A szerelőm szerint lehet hogy a rugók keményebbek mint a gyári.

Válaszukat előre is köszönöm.

Rozsav | 2018-03-31 20:44

Tisztelt Mazda-autó!

2006-os benzines (BK)  1,6 Z6 motorkódú Mazda 3-ban lehetséges, hogy nincs cserélhető benzinszűrő? Ha van, akkor hol lelem?smiley

Köszi a választ, üdv: Attila

mazda-auto.hu2 | 2018-03-27 14:12 Marcsi210 részére

Kellene az autó, hogy bármit is mondani lehessen, mert elméletileg csak akkor sipol, ha rajta hagytam a világítást.

Marcsi210 | 2018-03-24 10:53

Tisztelt Szakértő!

A következő problémában szeretném a segítségét kérni.

2007 évjáratú Mazda 3 típusú gépkocsinál az alábbi hibát tapasztaltam:

Az autó leállításánál az ajtó nyitásnál sípoló hangot ad úgy, hogy minden le van kapcsolva és a kulcs is ki van véve. Természetesen mikor az ajtót becsukom ez a sípoló hang megszűnik.

Lehet ezzel valamit kezdeni?

Köszönöm a segítségét

mazda-auto.hu2 | 2018-03-20 13:56 zoleee79 részére

A gázpedál szenzor hibájára gondolnánk, de ezt nyilván hallani kellene.

zoleee79 | 2018-03-17 14:03

Tisztelt Szakértő!

A problémám a következő: Ha rárakom a gyújtást búgó-zúgó hang hallatszik a motortérből,mintha egy trafó mellett állnék,néha még kattog is mintha kapcsolgatna. Felnyitott motorháztetőnél hangosan hallani,a motor elejétől,tetejétől jön a hang.Természetesen járó motornál nem hallani. Mi okozhatja ezt? Egyébként jól működik az autó,semmilyen problémát nem okoz. 2010. 1.6 benzin.  Köszönöm

gargyak | 2018-03-06 16:40 battery részére

Kedves Pál!

Olvastam a hozzászolásodat,mivel nekem is ilyen motorral szerelt Hármasom van, a következőket nézném meg a saját tapasztalataim alapján: a szivósort és az egr-csövet kellenne levenni és azt nagyon alaposan kitisztitani valamint a hengerfejben lévő szívó csatornákat. Mivel ez a motor híres a kormolódási hajlamáról valószínűsíthető, hogy a korom általi fokozatos eltömödés miatt a szívosorban lelassult az áramlás miatt könnyebben lecsapódik az olajgőz is, zsíros fekete “trutymót” képezve a szívójáratokban és a hengerfejben egyaránt. Valószínűsithetően Nálad is ez okozza a torpanásokat, mivel nem kap megfelelően levegőt a motor, az egr szelep bizonytalansága miatt hol többet, hol kevesbbet kap a motor. Remélem segít a javaslatom

battery | 2018-03-06 10:32

Kedves fórum tagok!

Van egy Mazda 3 1.6 diesel (PSA konszern) 2008-as autónk (175.000 km). Két éve van nálunk vásárlás után elkezdett az alapjárat néha ingadozni, és apró torpanások voltak néha. Hosszas keresgélés, rengeteg diagnosztizálás után az EGR szelepet találtuk bizonytalannak elsőnek kitisztítottam (Valeo szelep) ami a hiba megszűnését hozta. Elmentünk vele síelni (kb 1000 m tengerszint feletti magasság Donovaly) a hazafelé úton már elég komoly torpanásokat, rángatásokat produkált 1800-2000 es fordulaton. Újabb hibakeresés következett ami ismét az EGR hez vezetett  ekkor vásároltunk egy Engitech márkájú újat ami 3-4000km után megadta magát. Ekkor alaposan megvizsgáltuk a két szelepet: 

- A Valeo szelepnek a "szabályzó elektromos része volt akadós"   

-Az Engintechnek a mechanika része szorult meg, számomra is érthetetlen módon.

Sajnos ekkor jött az ötlet, hogy a családi kasszának megspórolva a kettőből csinálok egyet. Nem is volt semmi gond kb 1év 10-15.000km hibamentesen. 3-4 hete újból(elővigyázatosságból) kitakarítottam az öszvér alkatrészt eléggé tele volt korommal, az autó ismét simább lett. 

MAJD múlt szombaton ismét elmentünk Donovalyba, és a haza felé vezető úton az autó nagyon durvákat rángatott 1800-as fordulat környékén.

Újabb diagolás következett és ismét az EGR-t dobta hibának.(P042F, P0412).

Az autó bemelegedés után használhatatlan volt.

Levettem a szelepet, nem volt jelentős korom, átmozgattam az EGR "Mozgató motorkát". Mentem az autóval MOST jó, de meddig.

 

Tudom vennem kell egy új EGR-t, de a kérdésem az lenne mi okozza azt hogy ilyen hamar tönkre megy illetve milyen összefüggés van a magassággal?

 

Kell a motorban egyéb alkatrészt tisztítani?

 

Azt is olvastam hogy kell állítani az EGR-nek nyitási, zárási értéket?

 

Lehet nem elég csak a szelepet tisztítgatnom, mert a környezetében valami még kokszosabb ami aztán nagyon hamar vissza köpi?

 

Mikor a párom rendszeresen bejárt vele napi 60-70km oda vissza ezek a hibák nem voltak. Sajnos tudom nem a rövidtávra vannak kitalálva ez az autó, próbálunk is rá odafigyelni és rendszeres hosszú utakat betervezni, DE például a részecskeszűrő regenerálását sem jelzi "sehogy" (vagy csak mi nem tudjuk) az egyik szerelő azt mondta megemeli az alapjáratot, és bekapcsol a ventilátor.

Erre mi mindig odafigyelünk, de csak a ventilátort szoktuk észlelni hogy bekapcsol olyankor megyünk plussz 10-15 km-t folyamatos tempóval.  

 

Elnézést,hogy a levelem ilyen hosszúra sikerült, de meg akartam minden részletet osztani. 

Sajnos nem vagyok autószerelő, viszont nagyon érdekel a téma.

 

Előre is köszönöm válaszát.

 

Tisztelettel: Bátori Pál

mazda-auto.hu | 2018-03-02 12:53 Mazdásjóska részére

Igaza van a szerelőnek, a mi tapasztalatunk szerint is csak a gyári lambdaszondával lesz hibamentes az autó. A gyári alkatrész 54538.- Ft + Áfa, csak rendelésre van, 3-5 munkanap.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó