2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Mazdásjóska | 2017-07-12 16:09 Pet részére

Hello!

Lomha gézreakció jelensége nálam hibakódnál:
Szituáció
Mikor elindulsz a lámpánál gázadáskor lassan jut el az agyáig hogy gyorsítani kellene továbbá lomha gyorsulás jellemzi. Főként 2000 alatt produkálja. Megkaptam már azt, hogy egy ilyen motortól mit vár az ember. Sehol nem tudom megértettni hogy ha rendben van minden akkor teljesen másképp reagálja le az autó ezt a szitut. Sőt! Volt egy EGR takarítás (nem ultrahangos) ősszel akkor 2 hétig ment az autó ahogy elő volt írva! Se hibakód se lustaság.. Mielőtt bedobta volna a hibakódot már előtt éreztem hogy na ba**g megint be fogja dobni és be is dobta! 
Fals levegő: 2 doboz féktisztítóm ment rá az ellenőrzésre de sehol nincs fals. Legalább is az elérhető helyeken ahova tudtam bemásztam telefújtam sehol semmi. Legalább tiszta lett a blokk :D

Tanácstalanság van! 

Ui: A szomszédomban van egy mezei autószerelő ismerősöm. Beszélgettünk megint rádugta a gépét. Meleg motorral, indítás után a 2 es lambdaszonda 0.000V on állt alapjáraton :D Nagy gázra felment 0.005V ig. Zsír új Denso szonda közel 40 ezer ft értékben ilyet produkál. Valami tutira nem okés ennél az autónál. Az új (nem univerzális) szonda egyszer jól mér egyszer mintha nem is lenne..

Valami zavarja a szakik szerint. Légtömegmérés diagnál teljesen jó értékeket hoz.

Mazdás szakiknak: Az előző hsz.-ben feltett kérdésem a frissítési információkról még mindig érvényes! :)

  

Pet | 2017-07-12 15:45 Mazdásjóska részére

Szia!

Azt megkérdezhetem, hogy a lomha gázreakció mit jelent? Rendesen gyorsul az autó, csak megkésve reagál a gázadára vagy a gyorsulás sincs rendben? A rendellenes működés és a hiakód egy időben jelentkezett? Nekem 2007 BK 1.4 van, hasonlót tapasztalok (egyre lomhább gyorsulás főleg magasabb fordulatszámokon), de hibakód vagy egyéb rendellenes dologot nem vettem észre (mármint nem világít hibalámpa a műszerfalon, kiolvasva nem volt). A fals szívást/kipufogást alaposan megnézték? Köszönöm

Mazdásjóska | 2017-07-11 22:42 lehozsoci részére

Köszönöm a hozzászólásod! Amit írtál, hogy akkusaru le fékpedál kitámaszt számtalanszor megtörtént. Maximum 100 km és bedobja a hibát. A bosch alaposan végignézte az autót (katalizátort nem cseréltek elírtad :) csak átnézték hogy nem e zörög csörög lyukas stb.) Mivel minden ilyen adatot átnéztek 2x is így csak erre tudok hagyatkozni. Ami a friss szoftververziót illeti azért írtam alvázszámot hogy esetleg a mazdás szakik meg tudják e állípítani hogy esetleg az évjárat után van e updated verzió vagy sem. 
Valós hibával állunk szemben de még megoldás nem született rá.
Hatalmas szenzáció lenne ha meglenne az ok! :) Több bk-s márkatárs is szenved benne országszerte és épp megoldás egyik tulajnál sem született. Helyi márkaszervíz a hiba hallatán elzavar.. Valami okosság tényleg jó lenne ez ügyben.

tutyika1983 | 2017-07-11 16:06

Tisztelt Mazda autó.hu!

Van egy Mazda 3 2004 1.6 tx sport benzines gépkocsim.

Segítségüket szeretném kérni a következökhöz. kb fél éve kezdödött első hideg indításkor enye halk szelep hang? Ami kb 100 m után meg is szünt. Sajnos mára már egyre hangosabb és még régebben csak ez első hidegindításkor jelentkezett mára már minden indításkor jelentkezik egyre hangosabb és tovább tart de megszűnik. Ilyenkor ha üresbe teszem az autót és gázt adok nem hallatszik csak sebességbe menet közben. Tehát alapjáraton üresbe csendes gyönyörű hangja van. Válaszukat előre is köszönöm! 

Tisztelettel: Szabó Béla

lehozsoci | 2017-07-10 12:20 Mazdásjóska részére

Szia Jóska

 

Elfelejtettem… Hogy tudná e valaki megmondani hogy van szoftver frissítés a kocsidhoz annélkül hogy tudná milyen verzión fut e most. a másik..

Üdv

lehozsoci | 2017-07-10 12:17 Mazdásjóska részére

Kedves Jóska

A P2096 hibakód az gyári specifikus,tehát a MAZDA használja. Én csodálkozom, hogy a BOSCH kicserél katalizátort és O2 szenzort annélkül hogy megállapították volna hogy hibát ráadásul ezek nem olcsó dolgok! Az élő adat kiolvasásánál a rövid és hosszútávú benzin levegő keverék adat olvasható...meg is mutatja hogy valóban szegény e a keverék vagy nem, a BOSCH ezt megnézte? A benzines Mazdáknál volt gond ezzel a hibakóddal de nem a BK es hanem a BL es és MPS, valamint a CX 7 es modeleknél ahol valóban szoftveres megoldás volt...Azt javaslom hogy vedd le a akku sarut, utána támszadd ki a fékpedált legalább 5-10 percig. Ez törölni fogja a KEEP ALIVE MEMORY-t, magyarul tanult értéket és a hibakód nem fog visszajöni kb 6 hónapig. Röviden ennyi….

Üdv

Zsocibá

Deakjoci83 | 2017-07-09 20:31

Tisztelt Mazda-Autó.hu!

Tanácsot szeretnék kérni önöktől.

Mazda3 2004 1,6 diesel klímája nem indul el! Ac gomb megnyomásakor zöld gomb világít de semmi sem történik! Gyári Mazdás hibakódolvasóval egyetlen hibaüzenet van:P0483 Ventillátor teljesítmény Klíma gomb megnyomásakor ventillátor nem indul. Kézzel könnyen forgatható.  A csatlakozónál kimérve még meg van a 12v. Elromolhatott a ventillátor? Vagy a ventillátor vezérlő modul? Emiatt nem indulhat el a klíma?

Köszönettel:Deák József

Mazdásjóska | 2017-07-07 13:10 mazda-auto.hu részére

A szonda nem univerzális volt, pont ezért nem mentünk bele az olcsóbb kategóriába. A szonda tipusa DENSO (DOX-0332). 

Mi okozhatja ezt a hibát ha minden adat stimmel a gyárival?

Továbbá érdeklődnék, hogy elérhető friss szoftververzió elérhető e az ECU-hoz?

Illetve érdekelne az ára egy ilyen műveletnek.

Tipus: Mazda3 2004 1.6 benzin sedan

Alvázszám: JMZBK12Z241114651

Köszönöm a válaszukat előre is!

SM13 | 2017-07-06 13:53 mazda-auto.hu részére

Igen, köszönöm, de ezt még előtte írtam. :)

mazda-auto.hu | 2017-07-06 12:20 SM13 részére

Tegnapi privát e-mailt megkapta a benko@mazda-auto.hu címről ?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó