Mazda6

2014. Október 22. Szerda - Előd

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu | 2014-10-14 12:15 IvRobi (2014-10-06 16:54 ) részére Válasz erre

A gyújtáskapcsolónak mindenképpen azonosítania kell a kulcsot indítás közben, így nem oldható meg. Illetve csak úgy oldható meg, hogy jóval kevésbé lesz lopásbiztos az autó.

mazda-auto.hu | 2014-10-14 12:12 csepla (2014-10-13 13:28 ) részére Válasz erre

A szivargyújtót konzollal együtt kiemelve ellenőrizni kell a tápellátását.

csepla | 2014-10-13 13:28 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto!

Egy 2004-es Mazda 6-os kombim van. A minap használni szerettem volna a szivargyújtót telefon töltésére, nem működött (előtte igen). Azt szeretném megkérdezni, hogy hol lehet a hiba. Tudomásom szerint két biztosítéka van, egyik a sofőr bal lábánál (15A), a másik a motortérben (40). Mindkettő szemrevételezéssel jónak tűnik. Van-e más lehetőség? Hol lehet még legvalószínűbb a hiba?

Köszönöm

IvRobi | 2014-10-06 16:54 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto.hu!

Az iránt érdeklődnék hogy létezik e olyan szerkezet amivel távvezérléssel tudom beindítani az autómat. 2006 évi Mazda 6 CD 2.0 TE gépkocsiba kellene.

Üdv.,
Ivánfi Róbert

mazda-auto.hu | 2014-09-30 08:57 urobi (2014-09-28 08:11 ) részére Válasz erre

4361,-Ft, és 39500,-Ft.

urobi | 2014-09-28 08:11 Válasz erre

Üdv Mazda-autó!

Kérhetnék két cikkszámra árat ?
GJ6-R61-C95
G26A-28-500A

Köszönöm

mazda-auto.hu | 2014-09-12 12:31 Nyuli Krisztián (2014-09-10 18:26 ) részére Válasz erre

Diagnosztizálni kell, hogy pl. az izzítás rendszer rendben van-e, vagy a korábbi füstölés a sok lerakódás által nem okozott-e maradandó kompressziós hiányosságot.
Persze lehet, hogy a felújítás nem sikerült jól

mazda-auto.hu | 2014-09-12 12:29 Vincent (2014-09-10 12:30 ) részére Válasz erre

Nem jó a cikkszám. Mit vezérel ez a szelep?

Nyuli Krisztián | 2014-09-10 18:26 Válasz erre

Szép napot kívánok! Kérdésem lenne, 2000m3 diesel 136le mada 6 autom van ,porlasztókat felújítottak ,befüstölt ! Felújitás előtt szépen indult ,most gondolkodik csak hidegen ,előtte ilyen nem volt mi lehet az oka?választ köszönöm!

Vincent | 2014-09-10 12:30 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

Keresek egy vákumszelepet száma: K5T46592
Érdekelne az új ára, illetve, hogy hol lehetne bontottan beszerezni, mert eddig sajnos nem tudtam.
Az autóm: 2004 2.0 Dízel 100kw; motorkód RF5C

A választ előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2014-09-08 11:48 urobi (2014-09-07 22:33 ) részére Válasz erre

Általában elég pontosak a kijelzett adatok, de ehhez rendszeresen "nullázni" kell az átlagfogyasztás értéket.

urobi | 2014-09-07 22:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó ! Mint friss Mazda tulajdonos szeretnèk èrdeklődni, hogy tapasztalatok alapjàn mennyire lehet hinni a fedèlzeti szàmitógèp àltal előre vetitett megtehető kilomèterszàm pontossàgànak? A tankolàsra figyelmeztető làmpa màr vilàgitott, de mèg 130 megtehető km-t igèrt. Egyàltalàn mennyi üzemanyag marad mèg a làmpa jelzèsekor? Az autó Mazda 6 1.8 2004. Köszönöm a vàlaszt.

mazda-auto.hu | 2014-08-08 10:19 Csabi85 (2014-08-08 08:06 ) részére Válasz erre

Nem értem miért, de ez a kérdés újra és újra felmerül. A Ford motor vezérlése láncos szerkezetű, míg a Mazda CD-CDH 2,0 mindig szíjas volt. Még ha a hengertömb alapöntvénye akár lehet közös tervezési eredetú, a hengerfej, a segédberendezések, üzemanyag ellátás is különbözik.

Csabi85 | 2014-08-08 08:06 Válasz erre

Kedves Mazda-auto! Igaz a pletyka hogy ford motort raktak a mazda 6 első szériáiba?
Ha igen mikortól raktak japán motort a és hogy tudom laikus ként megkülönböztetni, esetleg még hirdetés alapján is. Köszönet.

KoKoGy | 2014-07-18 23:09 mazda-auto.hu (2014-07-17 14:22 ) részére Válasz erre

Elég volt csak teljesen hátra tolni, hogy kicsit kényelmesebben lehessen hozzáférni.
Különösebb rongálódás nélkül kb. 10 perc alatt sikerült levenni.
A bal oldalát (belülröl nézve), és az alját a 3 csavar eltávolítása után könnyen le lehetett pattintani, majd az ablakot leengedve, a bal oldalánál fogva felfelé, az ablakon kiemelve "lejött" a kárpit! A patentok pont úgy vannak kialakítva, hogy egy kivételével mind kibújt a patentfülből, viszont a magashangsugárzó, és a tükör elektromos csatlakozójának a tertófüle visszafelé meghajolva akadt, de nem tört el, így visszahelyezhető a helyére.
A zár mehanikus része "kopott" szét, még várom bele az újat, ha megjön, lesz egy új ajtóm! :) (Na meg egy eladó központizár motorom a bal első ajtóba, mert a gyári rendelés kompletten jön!)

mazda-auto.hu | 2014-07-17 14:22 KoKoGy (2014-07-13 12:48 ) részére Válasz erre

Ki kell szerelni a vezetőülést, úgy valamivel jobb az ajtóburkolatot levenni.

KoKoGy | 2014-07-13 12:48 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Olyan problémám akadt a DRÁGA Mazda6-ommal, hogy a vezető felöli (bal első) ajtó csukva, bezárva maradt, ill. nem nyithazó még kulccsal sem!
Megoldható különösebb roncsolás nélkül a nyitása?
Az ajtókárpit valamennyire lejön, de persze nulla a hozzáférés!
Szervíz orvolni tudja esetleg, vgy házilag megoldás?
Minden érdekelne, mert elég kellemetlen bemászni jobbról!
A flexet már odakészítettem!

mazda-auto.hu | 2014-06-26 14:55 UCCSO89 (2014-06-22 15:37 ) részére Válasz erre

Kedves Roland! Egy ilyen hibán "átesett" motort is meg lehet javtani úgy, hogy a végeredmény egy hosszú távon is megbízható motor legyen. Nekünk már nem egyszer sikerült is, de más szerelőket nem tudunk, és nem is akarunk minősíteni.

mazda-auto.hu | 2014-06-26 14:52 bodobacs75 (2014-06-15 18:42 ) részére Válasz erre

Alvázszám információ ügyben az expanzio@mazda-auto.hu-ra kellene elküldeni a kérést.

mazda-auto.hu | 2014-06-26 14:52 kuglof17 (2014-06-14 10:41 ) részére Válasz erre

Alvázszám információ ügyben az expanzio@mazda-auto.hu-ra kellene elküldeni a kérést.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó