Mazda6

2015. Március 5. Csütörtök - Adorján

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

kecso | 2015-02-12 20:16 mazda-auto.hu (2015-02-11 11:33 ) részére Válasz erre

Tisztel Mazda autó!
Köszönöm a választ,nem régen lett cserélve lambda szonda ez befolyásolhatja a fogyasztást?

mazda-auto.hu | 2015-02-11 11:35 nbarna76 (2015-02-10 16:02 ) részére Válasz erre

Igen, rendelhető. Kiviteltől függően kb. 80000,-Ft.

mazda-auto.hu | 2015-02-11 11:33 kecso (2015-02-08 18:57 ) részére Válasz erre

Talán valamivel lehetne kevesebb, de ilyen kisebb eltéréseknél a fogyasztási adatok megítélése nagyon sok körülménytől függ.

nbarna76 | 2015-02-10 16:02 Válasz erre

Tisztelt Mazda !
2006-os diesel Mazda 6-om van és keyless go indítási rendszerrel, olyan kérdésem van, hogy 1 drb távirányítót kaptam vele és lehet-e hozzá még rendelni ha igen kb mennyibe kerül?

kecso | 2015-02-08 18:57 Válasz erre

Tisztelt Mazda auto!
Van egy Mazda 6 kombim 2.0 es diesel 140 le,azt szeretném kérdezni,hogy a fogyasztása vegyes használatban 7.5-8 liter normális? Én egy kicsit sokallom!

kecso | 2015-02-04 19:39 Válasz erre

T.Mazda autó.
Van egy Mazda 6 kombim 2008 12. ik havi 2.0 diesel nagyon szeretjük ,csak szerintem sok a fogyasztása vegyes használatban 7,5-8 liter

mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:34 erdeitms81 (2015-01-12 19:26 ) részére Válasz erre

Lehet az is, de üzemanyag ellátási probléma is.

erdeitms81 | 2015-01-12 19:26 niko2281 (2015-01-12 11:52 ) részére Válasz erre

Sziasztok egy problémám lenne a Mazdámmal
2005-ös 2 l diesel mazda 6 CD TE
az lenne a probléma, hogy néha fogja magát és elmegy belőle az összes nyomaték menet közben, ha visszaváltok akkor javul a helyzet valamit, de egy pár perc után visszajön minden ereje. Mi lehet a probléma? Talán a turbó?

niko2281 | 2015-01-12 11:52 Válasz erre

Tisztelt mazda-auto

A napokban kisebb kattogásokra lettem figyelmes kuplung kinyomásával elhallgat de üresben ismét elö jön a hang pici rezgés lehet érezni kettöstömegü lendkerékre gondolok meddig lehet még elmenni vele kb mert most külföldön vagyok vele kibír még 1500km. Mik a tapasztalatok esedékes lesz csere kuplunggal együtt érdemes cserélni kérnék egy ár ajánlatot javításra elöre is köszönöm.

grederes | 2015-01-11 10:32 Válasz erre

T. Mazda Autó!
A minap izzót cseréltem a bal első tompítottban H-1-est, és találtam a fedél alatt két vékony fekete vezetéket csatlakozókkal, amik illettek egymásba de nem voltak összedugva. Nem mertem csatlakoztatni. Mi lehet ez? A másik oldalon is megnéztem, ott nem volt ilyen vezeték. A vezető felőli ülés fűtés nem működik, mi szokott a probléma lenni? Segítségét előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2015-01-05 14:02 grederes (2015-01-05 07:34 ) részére Válasz erre

Természetesen van. Megfelelő méretű imbusz kulccsal lehet állítani, a motorháztető felnyitása után.

mazda-auto.hu | 2015-01-05 13:55 grederes (2015-01-05 07:34 ) részére Válasz erre

Lehet például mennyiség szabályzó szelep hiba.

UCCSO89 | 2015-01-05 12:40 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

Nekem is hasonló problémám van a tompított fényszóróval mint az előttem kérdezővel. Nagyon közelre hord és nagyon halvány a fénye. Esetleg feljebb állítás vagy erősebb izzó csere lehetséges? Ha igen, pontosan milyen izzót tegyek bele?

grederes | 2015-01-05 07:34 Válasz erre

T. Mazda Autó
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e mód a tompított fényszóró feljebb állítására, mert nagyon közelre hord. Előre is kösz.

Tamás71 | 2014-12-29 19:22 Válasz erre

Tiszteltt Mazda-autó A kérdésem a következő 2004 es mazda6 diesel 100kw .Hidegen leejti a fordulatot és leál mi a probléma?

mazda-auto.hu | 2014-12-11 10:16 UCCSO89 (2014-12-07 13:22 ) részére Válasz erre

Kedves Roland!

A leírtak alapján valószínűleg áramkör szakadási probléma van a kijelzőben, melyet egy elektroműszerész általában sikerrel meg tud javítani.

UCCSO89 | 2014-12-07 13:22 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto!

Van egy 2004as mazda6 autóm amit imádok!
Van vele egy olyan problémám, hogy a központi csík kijelzőn hidegben csak a rádió állomás jelenik meg. Miután befűtötte az autó az utasteret és eltelt legalább 20-30 perc hirtelen visszajön minden. A klíma kijelző része és a fedélzeti része is. Általában a középkonzolon, a cd alatt lévő hátsó ablak fűtés és a külső-belső keringetés gombok nyomkodásával jön vissza a kijelző. Ekkor villannak fel ezeknek a visszajelző gombjai is. A kijelző nem pixelhibás, mivel meleg hatására az visszajön. Van ötlete ennek a hibának a megoldására vagy cseréljem ki a "csík" lcd kijelzőt? Nem tudom az megoldja e a problémát. Autóelektronikai szerelők és fórumok is azt mondták hogy típushiba, cseréljem a kijelzőt. Az Önök tapasztalatai mit mondanak?

Köszönöm előre is a segítséget!

Nagy Roland

mazda-auto.hu | 2014-12-05 08:55 IvRobi (2014-12-03 19:01 ) részére Válasz erre

Igen. Kb. 210000,-Ft a kiegészítő berendezés ára, de évjárat alapján már nem biztos, hogy Webasto, hanem már Eberspacher kályha van az autóban.

IvRobi | 2014-12-03 19:01 mazda-auto.hu (2014-10-14 12:15 ) részére Válasz erre

Értem. És olyan dolog lehetséges hogy az autót nem indítaná el ez a távvezérlő hanem csak a vebasto vízmelegítőt?

mazda-auto.hu | 2014-11-03 10:01 AlbertoGrande (2014-10-29 22:52 ) részére Válasz erre

A Mazda6 2002-2007-es generációjához már nem rendelhető ez a készlet.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó