Mazda6

2018. Augusztus 17. Péntek - Jácint

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

bognarpeter0322 | 2018-08-11 13:55 Válasz erre

Jó napot!

Németországból behozott 2007/10 havi Mazda 6 1.8 benzin szgk vásárlását tervezem! A jármű alvázszáma: jmzgy198271474068. Számláló szerint 155000 km-t futott! Érdeklődnék a jármű futásteljesítménye, szerviz előélete és káreseményei után!

Köszönettel: Bognár Péter

sasatila | 2018-08-06 21:39 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Egy 2007-es Mazda-6 2.0 cdh sport gt tulajdonosa vagyok.Az utóbbi időben olyan jelenséggel találkozom az autónál, hogy menet közben 2000-es fordulatnál a motor "letilt". Gázpedálra nem reagál. Ha visszaveszem a fordulatot 2000 alá, a motor működik, s tudok vele közlekedni. Ez mindegyik sebességfokozatra igaz.Majd amilyen váratlanul bekövetkezik a jelenség, ugyanolyan váratlanul megszűnik, a motor felpörög, s mintha mi sem történt volna rendben tudok közlekedni az autóval. Teljes a bizonytalanság érzésem, mert nem tudom, hogy melyik pillanatban következik be újra, s kerülhetek esetleg ez miatt bizonytalan helyzetbe.
Ön szerint mi lehet a probléma? Válaszát előre is köszönöm.

lacitibi | 2018-07-13 19:21 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Vettem egy Mazda 6-ost szeretnék információt kérni (Hollandiából származik), valós-e a megadott (154000) km adatok, és rendeszeres szervizelték-e
Évjárat: 2014/03
Alvázszám : JMZGJ691651162921
Köszönöm.

Niko | 2018-07-04 11:21 Válasz erre

Tisztelt Mazda - autó!

Mazda 6 autót szeretnék vásárolni. Az autó előéletéről szeretnék érdeklődni ( futott km, törés, stb....)
Évjárat : 2013
Automata
Alvázszám: JMZGJ622821117932

Köszönettel : Kószó Nikolett

Robika300 | 2018-06-12 06:26 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó! Érdeklődnék,a kormány szervó olaj majdnem fekete,sosem volt cserélve szerintem. Milyen olaj kell bele és mennyi. Házilag le tudom cserélni?
Köszönöm előre is!
2003. évj. 2.0 Dízel 136 LE

kozmate | 2018-06-06 20:27 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

2011/10-es Mazda 6-ot vásárolnék meg. Az eladó 139000 km-t adott meg, ez reális? Alvázszám: JMZGHA4B601418577
Esetleg az látszik-e, hogy verzérműszíjcsere megvolt?
Köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-06-06 10:48 gdea (2018-05-01 10:31 ) részére Válasz erre

Nincs rögzítve a DSR rendszerben.

mazda-auto.hu2 | 2018-06-06 10:46 gyuri.d (2018-05-26 20:14 ) részére Válasz erre

Nincs rögzítve az autó a DSR rendszerben.

mazda-auto.hu2 | 2018-06-06 10:44 jabec (2018-05-28 23:24 ) részére Válasz erre

Valós a kilométer.

mazda-auto.hu2 | 2018-06-06 10:43 Captain. (2018-06-01 11:30 ) részére Válasz erre

Nem jó az alvázszám, mert nem ismeri fel a rendszer, de a megadott kilométer is kellene ahhoz, hogy megmondhassuk valós vagy nem.

Captain. | 2018-06-01 11:30 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!

Vásárlás előtt állok. Németországból behozott Mazda 6-osról szeretnék információt kérni, valós-e a megadott km adatok, és rendszeresen szervízelték-e:

Évj: 2006/06
alv.sz. JMZ6614F771662767

Segítségét előre is köszönöm!

jabec | 2018-05-28 23:24 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Németországból behozott Mazda6 vásárlás előtt állok, tulajdonképpen már megegyeztünk.
Az autóról szeretnék információt kapni.
A velem közölt adatok:
Évjárat : 2017/05
Alvázszám : JMZGL696601524312
Km : 16804
Nagyon köszönöm a segítségét!
Jabec

gyuri.d | 2018-05-26 20:14 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Vettünk egy Mazda 6-ost szeretnék információt kérni (Hollandiából származik), valós-e a megadott (223 165) km adatok, és rendeszeres szervizelték-e, esetleg mit lehet róla tudni?
Évjárat: 2002.06.14.
JMZGG128231102401
Köszönöm szépen.

gdea | 2018-05-01 10:31 Válasz erre

Üdvözletem!
A következő Mazda 6 2.0 CDH autót néztem, 314.000 Km-el:
Alvázszám: JMZGY19R201198237
Ha lehet, érdekelne egy szervíztörténet, illetve információk.
Köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-04-17 10:34 Zoli1992 (2018-04-13 10:10 ) részére Válasz erre

Nincs rögzítve a DSR rendszerben. Németországban helyezték forgalomba 2005.06.30-án, és az első 4 évben átlagosan 21.000 km-t ment évente.

HajduA | 2018-04-16 08:42 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!

2011-es 6-os Mazdámhoz (Ferdehátú, 2.0 Benzin) vettem egy alufelni szettet a nyári gumiknak. Sajnos elbizonytalanodtam, hogy jó lesz-e a felni az autóra az ET szám miatt. A vásárolt felnik eredetileg 2007-es Mazda 3-ra valók: 6.5J 16 ET52.5 #BK9965616560. 205/60R16-os gumik mennének rá, viszont a jelenlegi felnim a téli gumikkal a következő: KBA 47173, ami, ha minden igaz ET 45-ös. A több mint 7 mm-es ET különbség elfogadható a tipusnál?

Válaszát előre is köszönöm!

Ákos

Zoli1992 | 2018-04-13 10:10 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Vásárlás előtt vagyok és egy Mazda 6-osról szeretnék infót kérni, hogy valósak-e a km adatok, rendszeresen szervízelték-e, volt-e törve,javítva
Évjárat : 2005/12
Alvázszám : JMZGG14R201268190
Km : 245374
Segítségüket előre is köszönöm!
Zoltán

mazda-auto.hu2 | 2018-04-12 22:22 eszizoli (2018-04-11 21:02 ) részére Válasz erre

Végig szervizelt az autó, és reális a kilométer. Semmilyen garanciális meghibásodása nem volt, az esetleges sérüléseket nem látni a rendszerben.

eszizoli | 2018-04-11 21:02 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Vásárlás előtt állok, ezért egy Mazda 6-osról szeretnék információt kérni:
Mazda 6 kombi 2.0 benzin 2010/3, német, JMZGHA9E601403568, 119.000 km
Meg tudná mondani, hogy reális ez a km, volt-e valamilyen komolyabb meghibásodása, vagy sérülése?
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2018-03-27 22:08 HajduA (2018-03-23 07:22 ) részére Válasz erre

Mindkét autó rendben van, a szervizek és a kilométer is.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó