Mazda6

2014. Április 18. Péntek - Andrea

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt jelenti,hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra utal, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul.

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu | 2014-04-14 14:14 Pedro44 (2014-04-14 10:27 ) részére Válasz erre

A már DPF szűrős Mazda6 -hoz átlagosan 4,5 liter motorolaj kell szűrőcserével együtt.

Pedro44 | 2014-04-14 10:27 Válasz erre

tisztelt mazda szerviz! nemrég vettem egy 2006os évjáratú 2.0 cdh te mazda6ost. hány liter olaj kell az olajcseréhez? köszönöm a válaszukat!

miksa01 | 2014-03-25 12:38 Válasz erre

Tiszetel mazda-auto.hu!

Autóvásárlás előtt állok és a két kiszemelt jelöltemnek szeretném lekérdezni a szervizes előéletét:

alvázszám: JMZGHA9B601439041 gyártási év: 2010

alvázszám:JMZGHA9B601465092 gyártási év:2011

Segítségüket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: miksa01

pinteristvanzsolt | 2014-03-22 17:21 Válasz erre

Kedves Mazda-autó.hu! Szeretném tudni,hogy ha az üzemanyag szintjelző alatt az "E" kontrollámpa világítani kezd,ezután még hány km-re elegendő üzemanyag van még a tankban? (dízel 2,0). Az autóemelő hiányzik a kocsiból ,hogyan (melyik ponton) és milyen típusú emelővel lehet emelni defekt esetén? Előre is köszönöm a választ!

mazda-auto.hu | 2014-03-18 08:28 zolio (2014-03-15 19:43 ) részére Válasz erre

Minden Mazda6-ban széria az ABS, és EBD. Mivel osztrák származású az autó, ezért a felszereltség változhat a magyar piacra szántakhoz képest. Nálunk a 120 lóerősökben ebben az időszakban nem volt ESP (DSC). A bal térdnél kell lennie egy DSC gombnak a műszerfalon, ha van benne.
Egy utolsó adat szerint 2010.10 hóban 159000 km volt az autóban.

zolio | 2014-03-15 19:43 Válasz erre

Kedves mazda-auto.hu!
Szeretnék vásárolni egy használt Mazda 6 2.0 cd-te autót, 2004. 09-es évjáratú. Sajnos nincs a tulajdonosnak "gépkönyve" és az általa feladott hirdetésben szerepel a felszereltségek között: ABS, ESP, és EBD/EBV. Az lenne a kérdésem, hogy ezt hogyan tudnám leellenőrizni, hogy valóban benne vannak-e ezek? Esetleg az alvázszám alapján tudna nekem segíteni? JMZGY19T201174423
Nagyon szépen köszönöm!

Hunika2008 | 2014-03-13 22:08 mazda-auto.hu (2014-03-07 11:40 ) részére Válasz erre

Kedves Mazda-auto! Köszönöm szépen a segítséged! Még egy tanácsot szeretnék kérni tőled: Ráckeve környékén ( akár Budapest is lehet) melyik Mazda szervízhez lehet bizalommal fordulni ( szakmai szempontokra gondolok elsősorban ) ami az olajcsere utáni PDF regenerálás számláló nullázását illeti. Köszönöm szépen még egyszer az eddigi segítslged.
Üdvözlettel: Halász Csaba

mazda-auto.hu | 2014-03-12 08:53 mazda-auto.hu (2014-03-12 08:51 ) részére Válasz erre

Postaköltséggel együtt kb.4800,-Ft-ért tudunk küldeni kezelési könyvet.

mazda-auto.hu | 2014-03-12 08:51 pinteristvanzsolt (2014-03-08 20:01 ) részére Válasz erre

Ki kell olvastatni, hogy a hibakód konkrétan melyik elemére utal a légzsák rendszernek. A korábbi tulajdonos nem feltétlenül tudhatott a hátsó fék hibájáról, így nem minősülhet rejtett hibának.

pinteristvanzsolt | 2014-03-08 20:01 Válasz erre

T. Szervizelő munkatárs!
Kb. 5 mp-es időközönként elalszik az airbeg visszajelző a műszerfalon vagy folyamatosan világít. Feltételezem nem működik az airbeg funkció. Hogyan lehetne ezt javítani vagy a hibát áthidalni, hogy a működési funkció helyre álljon? Mégis mibe kerülhet ez anyagilag? Valamint rejtett hibának minősül-e a műszaki vizsga utáni 8 nappal a hátsó fékek teljes elhasználódása, ha ezt a hibalehetőséget fel sem tételeztem a 2 nappal ezelötti autóvásárláskor és eladó minden rendben van jelszóval eladta nekem az autót? A hibát szakszervíz állapította meg és folyamatban van a javításí. A szerviz ut6án érdemes-e még átvizsgáltatni az autot? Board kompjutere és az óra beállítása számomra nem tudott feladat. Mazda 6-os kombiról van szó.Szervízkönyve nem magyar.
Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2014-03-07 11:40 Hunika2008 (2014-03-06 16:01 ) részére Válasz erre

Email-ben küldtem a választ.

Hunika2008 | 2014-03-06 16:01 Válasz erre

Kedves mazda-auto.hu!
Lenne egy igen nagy kérésem: meg tudnák nézni az általam vásárolt Mazda 6-os gépkocsi szervizes előéletét ?
Alvázszám:JMZGY19R671425391. Az autó gyártási éve : 2006.
Előre is köszönöm a segítséget

Üdvözlettel : Halász Csaba

jocek71 | 2014-01-30 08:36 mazda-auto.hu (2014-01-30 07:46 ) részére Válasz erre

Köszönöm szépen! Amikor megvettem megkaptam a lekért digitális szervizkönyvet,csak egy kicsit bizalmatlan voltam. Ennyi km van benne kell vezérlést cserélnem?

mazda-auto.hu | 2014-01-30 07:46 jocek71 (2014-01-29 12:57 ) részére Válasz erre

2009-től van digitális szerviznyilvántartása az autónak. 2009.03.31., 52576 km., 2011.03.31. 61793 km, 2013.03.27. 72539 km. Ausztria, Wels.

jocek71 | 2014-01-29 12:57 Válasz erre

Most vettem egy 2003 évjáratú 122-lovas 2000-diesel Mazda 6-ot. Az után érdeklödnék,hogy letudnám kérdezni az előéletét. Alvázszáma JMZGG14T231145977.
Előre is köszönöm válaszukat : Ferenczi József

memo | 2013-11-10 23:20 Válasz erre

Üdv!
2004-es Mazda 6 1.8
Hideg indításnál kicsit lassabban indul, illetve 1-es 2-esben finom gázadásnál dadog a motor, nagyobb gázfröccsnél nem érezni... Ha meleg a motor vagy csak pár órát állt pöc röff minden.
Mi lehet az oka?

mazda-auto.hu | 2013-10-14 10:56 Gyula166 (2013-10-14 08:52 ) részére Válasz erre

Mivel az autó 2007-es, ezért kellene, hogy legyen digitális szervizkönyv nyilvántartása. Ez azt jelenti, hogy alvázszám alapján meg tudjuk nézni a korábbi szervizelési "történetét". varga@mazda-auto.hu

Gyula166 | 2013-10-14 08:52 Válasz erre

Tisztelt szerviz! Vásárolnék egy 2007-es mazda 6-ost ami olasz papírokkal rendelkezik eddig 180e km van a kocsiban dízeles, mit kéne megnézzek, mire kell odafigyelni egy ilyen autó vásárlásakor? sajnos szerviz könyvel nem rendelkezik így nem tudok utána nézni hogy milyen problémái voltak eddig . az utastér jó állapotban van, vigyáztak rá .

jakuszoli | 2013-08-07 17:18 Válasz erre

Sziasztok!

2006os mazda 6-hoz keresek vezetőoldali külső kilincset,amiben benne van
a gumiborítású központi zár nyitó gomb. Akár bontott vagy új is érdekel.
Köszi

tofi | 2013-07-26 11:39 Válasz erre

Tisztelet szervíz!

Szeretnék én is a mazda tulajdonosok táborába tartozni, és egy kedves "mazdás" ismerősömtől kaptam meg az Önök elérhetőségét. Tudnának-e nekem segíteni abban, hogy egy 2003 Mazda 6 1.8 TE benzines autónak ilyen idősen milyen általános problémái lehetnek, esetleg típushíbák? Illetve alvázszám alapján (
jmzgy198241128792) merre járhatott szervízben és mit cseréltek rajta.

Tisztelettel: tofi

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó