Mazda6

2017. Február 22. Szerda - Gerzson

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

gery719 | 2017-01-29 19:16 Válasz erre

szia vetem egy 2004 es mazda 6 2 éve edig semi baja nemn volt karban volt tartva de vagy 2 hete este hazajőtem vele és azota nem indulbe csak teker igaz hogy reggelre -20 volt de hijába beviszem meleg hejre semi fujtam neki féktisztitot akor be indul de csak adig jár mig az bene van hijába hivtam hozá szerelőt és rátete a gépet de hiba nincs benne mi lehet vele?

mazda-auto.hu2 | 2017-01-10 13:49 GyPeti (2017-01-07 12:33 ) részére Válasz erre

Kellene egy forgalmi és személyi másolat a garai@mazda-auto.hu címre, és elküldöm az anyagát.

Peti 01 | 2017-01-08 12:52 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!
Kérném a segítségeteket külföldről behozott Mazda 6 Kombi autómmal kapcsolatban.
Hol és hogyan lehetne megtudni az általam vásárolt gépjármű alvázszáma alapján az esetlegesen hivatalosan elvégzett javításokat és egyéb kortörténetet az autóról.
Az alvázszámok :
JMZGY19R671429110

előre is köszönöm !

GyPeti | 2017-01-07 12:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

Szeretnék némi információt az alábbi alvázszámú Mazda 6 kombi-ról:
JMZGY19F671478967
Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu2 | 2017-01-03 12:47 kos19880409 (2016-12-28 14:26 ) részére Válasz erre

Több oka is lehet, rossz minőségű betétek, vagy tárcsák, véletlenül a tárcsa mögött maradt szennyeződés, pl. rozsda, nagyobb tócsán áthajtani felmelegedett tárcsákkal stb.

kos19880409 | 2016-12-28 14:26 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!

Egy olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy van egy mazda 6 2.0 sport diesel autóm 150 000 km-el és fékezéskor erős remegést érzek előlről, ha a kézifékkel fékezek akkor semmi és minél alacsonyabb sebességgel megyek annál kevésbé érződik, ha erősen fékezek akkor se lehet annyira érezni ... a "satu" fékezésnél meg semmit. Mi okozhatja ezt? A féktárcsák és a fékbetétek egy éve lettek lecserélve kb 10 000 km-t mentem vele.

csebi | 2016-10-26 21:32 Válasz erre

T. Mazda Autó!
Mazda-6 2,0 CDH TE 2003-as dízel (JMZGG12R241187160) két éve küszködök (szerelőtől-szerelőig) induláskor, néha lassú haladáskor (1-esben alapjáraton) motortérből erős csattanást követően a motor leáll. Indítani nem lehet azonnal,. Kulcs ki (áramtalanít) 5 mp után símán indul. Mindezt kétnaonta 1-2 szer megcsinálja, rém kellemetlen pl a Blaha Lujzán. Ezen kívül majdnem minden tökéletes. Hibakód nem jelenik meg szerelőnél sem. A kocsi munkaeszközöm, szerelő szét akarja szedni az egész motort. Van-e ötlet, mi lehet a gond?

kettőstömegű | 2016-10-26 15:01 Válasz erre

A felhasználónevem nem véletlen. Tisztelettel kérdezem.2007-es évjárat 2000-es diesel Mazda-6os. Milyen egyértelmű jele lehet a kettőstömegű hibájának.
Szakértő válaszát megköszönve, Üdvözlettel:Zoli

Rocco77 | 2016-09-05 20:11 Válasz erre

Kedves Mazda Autó!
Szeretnék némi információt az alábbi alvázszámú Mazda 6 kombi-ról:
JMZGY198271428054
Előre is köszönöm!

mysy1977 | 2016-08-20 13:58 Válasz erre

Kedves Mazda Autó! erről a motorkódos Mazda 6 kombiról ról szeretnék többet tudni JMZGY19T231114004 előre is köszönöm a válaszát

Pump | 2016-08-19 20:26 Válasz erre

Sziasztok!

Az én problémám a következő: Van egy Mazda 6 2.3 GT típusú autóm, ami következő jelenséget produkálja: Tiltásig leforgatom az autót, amikor letilt, akkor megjelenik a motorhibakód es a csúszós út piktogramm egszerre és ott is marad. Járt már vki így? Mi lehet a hiba ?

KTomi | 2016-08-16 13:53 Válasz erre

valaszt itt nem igazan kapni ........

Atesz8608 | 2016-08-09 11:35 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Segítségeteket szeretném kérni, mégpedig olyan ügyben, hogy lenne egy Mazda 6 gépkocsi, 2005-ös évjárat, 2.0 benzines, 108kW-os, és olyan dolgot csinál, hogy meleg motornál ingadozik az alapjárat és a műszerfalon semmi hibajelző lámpa nem világít. Mi okozhatja így látatlanból a hibát?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Attila

samatagrav | 2016-07-13 13:25 szoboszlain (2016-05-22 20:07 ) részére Válasz erre

Szia!
A DPF szűrő automatikus kiégetésekor az autó többletüzemanyagot vesz fel, hogy a megszokott motorteljesítményt tudja nyújtani, de elegendő legyen a gázolaj a szűrő kiégetéséhez is. Ez okozza a magasabb üzemanyagfogyasztást. Teljesen normális jelenség.

KTomi | 2016-07-06 17:24 Válasz erre

ja bocs, a ll. szeriashoz

KTomi | 2016-07-06 17:23 Válasz erre

Sziasztok! 2008 as 1.8 mazda 6 hoz tudnatok linkeni kezelesi utmutatot ? elore is koszi!

Dniel92 | 2016-07-02 15:34 Válasz erre

Tisztelt Mazda-auto!
Vásároltam egy Mazda 6 2004.12. havi gépjárművet, 1.8 literes benzinest.
Az a problémám vele hogy eléggé eszi a motorolajat (már próbáltam több féle vizkozításut). Tartósabb motor-fék után füstöl csak, menet közben nem.
Több szerelő is azt mondta hogy valószínűleg a szelep-szár szimeringeknél folyik vissza az olaj a hengerekhez. Valós lehet ez az állítás ?

szoboszlain | 2016-05-22 20:07 Válasz erre

Tisztelt Mazdások!!
Nemrég sikerült vásárolnom egy 2007- es évjáratú diesel 143 le.- s hatost. Nagyon szeretem!! Egy észrevételem lenne, amiben tanácsot szeretnék kérni.
Közlekedek az autóval X km/ h- val, és a pillanatnyi fogyasztás mérő 5 literes fogyasztást mutat. Következő alkalommal a sebesség ugyan annyi, de a fogyasztás mérő 8-10 litert mutat. Mindez tartós sebességnél!! Szeretnék tanácsot kérni, hogy ez miért lehet?? Ha tudtok valamit, légyszi írjatok, hogy mi lehet a probléma. Mi lehet ez?? Előre is köszönöm!!

tom2016 | 2016-05-10 21:22 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Szeretném kérni egy 2006 évjáratú 2.0. CDH Mazda 6-os magyar nyelvű használati könyvét legyenek szívesek küldeni bármilyen formátumban. köszönöm.

tgabba | 2016-05-08 11:05 Válasz erre

Sziasztok !

Azt hittem , hogy ez egy működő fórum ,de sajnos szomorúan keltet tapasztalnom , hogy ez egy igen passzív oldal !!!
Nagyon régen feltettem egy kérdést , de szomorúan keltet tudomásul vennem , hogy itt nem nagyon ad senki sem választ !

EZT VEGYÉTEK FIGYELEMBEN KÉRDEZŐK !!!!

Mindenkinek azért további sokk sikert !


Üdv ,

Gábor.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó