Mazda3 2020

2024. Április 26. Péntek - Ervin

2018.12.07.

Mazda hírek

Mazda3 2020

Forrás: Autósvilág

A vágy négykerekű tárgya Bárcsak tovább tartana az élmény! A vezetése, az utazás benne, a munkába menés vagy a kirándulás vele, egyáltalán a birtoklása. A Los Angeles-i Autószalonon bemutatott vadonatúj Mazda3 ezt szeretné kiváltani belőlünk. A Mazda az elmúlt évben tavaly meghirdette a „Fenntartható Zoom-Zoom 2030” jövőképét, mely azt vázolja, hogy milyen szerepet vállal a japán márka a bolygó, a társadalom és az emberiség előtt álló kihívások megoldásában. Ennek része az a célkitűzés is, hogy teljesebbé tegyék az ügyfeleik életét, akik aztán társként tekintenek az autójukra, miközben az elkíséri őket az életük útján. Ezáltal pedig hosszú távon is elköteleződnek egymás mellett, illetve a márka iránt. Ezt az új korszakot vezeti be az Mazda3, mely elsőként kínálja sorozatgyártásban azt - az összefoglaló néven - Skyactiv-járműszerkezetet, melynek többek között a Skyactiv-X forradalmi benzinmotor is a része. Emellett a KODO dizájnnyelv érettebb kifejezési módját használja, avagy a japán esztétikumot feltérképezve teremt elegáns, kifinomult formavilágot. Az egyszerű, "egyetlen mozdulattal megrajzolt" sziluetten végigfutó fények és árnyékok, illetve tükröződések váltakozása élettel teli megjelenést kölcsönöznek az autónak, s bár mindkét változatot Mazda3-nak hívják, mégis erősen eltérő egyéniségek, saját arculattal. A hatchback érzelmekben gazdagabb dizájnnal, a sedan elegánsabb, magasabb presztízsű arányokkal szólítja meg a vásárlókat. A „kevesebb több” esztétikai irányelvet szem előtt tartva alakították ki a tervezők a fényszórókat, melyek a KODO irányzat egyik sarkalatos pontjának számítanak. Ennek megfelelően minden szükségtelen elemtől megszabadultak, s csupán a lényeget hagyták meg: az így kapott új háromdimenziós lámpatestek ráirányítják a Mazda3 erőteljes fizikumára a fókuszt, egyúttal megkülönböztető jegyként is szolgálnak.


Ugyanígy az ötajtóshoz választható Polymetal-szürke fényezés is: a fém keménységét a műanyagokra jellemző, fényes simasággal ötvöző árnyalat magas minőséget tükröz, tónusa a beeső fénytől függően változik, kihangsúlyozva a modell szép vonalvezetését.

Utasterében szintén a KODO dizájnt meghatározó „kevesebb több” szemlélet érvényesül. Egyúttal még szorosabbá válik a kocsi és a pilóta közötti kapcsolat: minden egyes elem közvetlenül a vezető felé fordul, a kezelőfelületet pedig tökéletesen vízszintes szimmetriában rendezték el. A különböző beltéri elemek sajátos, egyedi felületi kidolgozásúak, melyek a természetes bőr melegségét és gazdagságát fejezik ki. Az ergonómia is hibátlan a Mazda3-ban, az emberközpontú filozófia jól megfér a legmodernebb technológiákkal. Ehhez persze a nagyobb tartományban állítható volán, a szabályozható szögű ülőlap és a magasabbra költözött váltókar is hozzájárul. Új helyre kerültek a pohártartók is, a könyöklő hosszabb lett, s mind az aktív head-up display, mind a központi kijelző és a műszerfal letisztultabb képet mutat. De még az A-oszlop vastagságát és formáját is optimalizálták a mérnökök. A pihentető, kényelmes utazásban a gyári nyolc hangszórós audioberendezés helyett rendelhető 12 hangszórós Bose rendszer is közreműködik.

A Mazda Jinba-ittai vezetési ideológiájának értelmében az autónak a vezető szándékaival tökéletes összhangban kell működnie, így szavatolva a fokozott biztonságot és magabiztos, megnyugtató irányítást. Ennek érdekében tökéletesítették a Skyactiv technológiát, ennek során a testalkati és mozgás-jellemzőkön túl az érzelmi reakciókat is vizsgálták. Eredményként új generációs Skyactiv motorok kerültek beépítésre. Az európai kínálatában 1,5 és 2,0 literes Skyactiv-G erőforrások kaptak helyet. Emellett egy 1,8 literes Skyactiv-D dízel erőmű is rendelhető. Ám, ami a lényeg, hogy a Mazda3-ban vezetik be az innovatív Skyactiv-X SPCCI (gyertyavezérelt kompressziós gyújtású) aggregátot. Ez kiemelkedő gázreakciót, lenyűgöző forgatónyomatékot és lineáris teljesítmény-kifejtést biztosít, valamint könnyen felpörög. A benzines egységet a Mazda intelligens, új M Hybrid rendszere támogatja, amely még tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, miközben fokozott vezetési élményt kínál, és kevésbé terheli a környezetet. Ugyanez a rendszer a Skyactiv-G motorokhoz is elérhető.

Mindemellett a Mazda3 i-Activ AWD összkerék-hajtással is megvásárolható lesz, a fejlett – „négy kerék függőleges terhelése” észlelés funkcióval bíró - rendszer a G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) funkcióval teljes összhangban működve szabályozza a nyomatékmegosztást az első és hátsó kerekek között. Utóbbi a fékek segítségével közvetlenül képes szabályozni a perdületi nyomatékot. Így a Mazda pontosabban képes végrehajtani a vészhelyzeti kikerülő manővereket, és magabiztosabban irányítható a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben, a nagysebességű sávváltásoktól kezdve a csúszós útfelületen történő haladásig. Feltétlen említést érdemel a Skyactiv-járműszerkezet részét képező futómű is, mely elöl MacPherson rugóstagokat, hátul frissen kifejlesztett csatolt hosszlengőkarokat alkalmaz. Az új geometria az erőhatások késlekedés nélküli átvitelét, illetve lineáris működést teszi lehetővé.

A felhasználói visszajelzések alapján a zaj- és rezgéscsillapítást hatékonyságán is javítottak a fejlesztők, többek között korlátozták a zajok keletkezését, és csökkentették azok hangerejét, valamint ezzel párhuzamosan szabályozták a hangok fluktuációját és irányát. Például a tetőkárpit és a padlószőnyegek kedvezőbb hangelnyelő tulajdonságai eredményesebben nyomják el a nagyfrekvenciás zajokat. Az optimalizált függőleges rugózási jellemzőjű abroncsok és a lehetséges támadási pontok megerősítése révén pedig a nem kívánatos rezgések átterjedése mérsékelhető az utastérbe.

Végül, de nem utolsósorban következzen a Mazda proaktív biztonsági rendszere, melynek egyik eleme a magas színvonalú i-Activesense „csomag”. Ebben benne van a vezetőfelügyeleti rendszer, a keresztirányú forgalomfigyelő, a sebességtartó automatika és így tovább.

A Mazda történetében új fejezetet nyitó, vadonatúj Mazda3-ra nem kisebb feladat vár, mint hogy világszerte lenyűgözze ügyfeleinket, és örömöt okozzon nekik. A vadonatúj Mazda3 színesebbé és ragyogóbbá varázsolja a mindennapi utazásokat. A dizájn magával ragadó karaktere felkavarja az érzelmeket, a vezetés élesebbé teszi az érzékszerveket, így a napi ingázás is izgalmas felfedező útnak tűnik majd” – foglalta össze Kota Beppu, a modell programigazgatója az újdonság lényegét, mely a jövő év elején lép piacra.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó