Mazda6

2018. December 17. Hétfő - Lázár

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

Schumilex | 2018-02-05 19:51 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó.
A kérdésem az lenne hogy, egy 2007-es 2.0 diesel mazda6 -ban vezérlést cseréltetek,a hűtőfolyadék ami most benne van az zöld szìnű.Számìt ez valamit vagy lecserélhetem bármilyen szìnűre.Válaszát előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2018-02-01 13:39 Artur93 (2018-01-14 19:10 ) részére Válasz erre

Igen valós adat, ha lesz egy névreírt forgalmi és személyi másolat, akkor a teljes anyagát elküldöm.

mazda-auto.hu2 | 2018-01-29 10:31 Schins (2018-01-27 11:49 ) részére Válasz erre

Elsőre részleges dugulásra gondolnánk, de ezt egy szakember megmondja mondani, ha ott az autó.

Schins | 2018-01-27 11:49 Válasz erre

Üdv. Van egy 2004-es 2.0 kombim, a fűtés nagyon nem az igazi. A vízhőfok felmegy de a fűtés nem kapcsol be, csak hideg levegőt fúj, ha városban rohangálok akkor be sem kapcsol, viszont ha városon kívül 5-10km megtétele után (átlag 80-100km/h sebességgel)
Bekapcsol és fűt rendesen, viszont ha beérek a városba akkor pár perc múlva újra csak hideg levegőt fúj. A vízhőfok nem ingadozik, a hűtőfolyadék szintje ok.
A termosztát lehet ludas?

Köszönöm

Artur93 | 2018-01-14 19:10 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Egy Mazda 6 típusú autóról szeretnék kérni információt.
Auszriából származik, 2.0 CD.

A km óra 123.000 km-t mutat.
Kinyomtatott szervízkönyvet mutattak nekünk, amibe az utolsó bejegyzés 2016 őszén, kb. (sajnos nem jegyeztem meg pontosan) 115.000 km-nél történt.

Alvázszám: JMZGH14D601156522

Meg tudnák mondani, hogy ez tényleg valós adat?

Köszönöm szépen előre is a segítségüket!

Tisztelettel:
Kiss Artúr

Hunika2008 | 2018-01-08 09:42 Válasz erre

Tisztelt Mazda Auto!

Először is :B.Ú.É.K !
Az alábbi jelenséggel kapcsolatban szeretném véleményüket kérni 2006-os 2.0 D 143 lovas mazdám esetében: megjelent a motor működése közben egy fordulatszámmal erősödő ciripelő hang, véleményem szerint a vezérműszíj oldalán, illetve egy csattogás szerű hang a motor másik oldalán kb. 200 fordulat körül. Mi lehet ezen jelenségek oka ? A lendkerék rendben van, váltó csere alkalmával ellenőrizték, szépen elfordul és visszaáll mindkét irányból. Ezt kézzel próbálták ki. A motor jó erőben van nem fogyaszt, nem figyeltem meg a megszokott 1100 - 1300 fordulat között finom gázadásnál felső fokozatban jelentkező enyhe remegésnél ( ami eddig is megvolt) egyéb jelenséget. Hidegen indul, nem füstöl, nem fogyaszt motorolajt ( 10.000 km-ként 2-3 dcl., de kétszer már kezeltem XADO motorolaj adalékkal.
Üdvözlettel: Halász Csaba

mazda-auto.hu2 | 2018-01-05 15:07 Laszlovics (2018-01-03 14:52 ) részére Válasz erre

Sajnos nem valós.
2007.01.29-én helyezték forgalomba Németországban, és az utolsó bejegyzése 2011.07.19-i, akkor már 199.807 km volt benne.

Laszlovics | 2018-01-03 14:52 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Hétvégén szeretnék megnézni egy Mazda 6-ot és szeretném a segítségét kérni abban, hogy valós-e a futásteljesítmény, illetve volt-e rendesen szervizelve.
Alvázszám: JMZGY19R671454357
Km állás: 228216 km
Segítségét előre is köszönöm!

Eli56 | 2017-12-18 16:02 Laszlovics (2017-11-27 18:41 ) részére Válasz erre

Köszönöm szépen .

mazda-auto.hu2 | 2017-12-18 15:22 Eli56 (2017-12-16 19:33 ) részére Válasz erre

A digitális rendszerben 2010.04.07-i az utolsó bejegyzés, akkor 80.215 km volt autóban.

Eli56 | 2017-12-16 19:33 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
Egy kinézett autót szeretnék leinformálni,amennyiben lehetséges.
Kérem szépen szíves segítségét.
Holandiából hozták,: Mazda 6 1,8 benzines
A km ora 247120 km mutat. Van vezetet szerviz könyve amibe az utolsó bejegyzés 25.05.2015 /216.840 km nél történt
Alvázszám:JMZGY198231119972
Tisztelettel:
Kuti Elek

mazda-auto.hu2 | 2017-11-29 12:30 Laszlovics (2017-11-27 18:41 ) részére Válasz erre

A kilométer reális. Igen, nem járt márkaszervizben, de ettől még az olajcseréket megcsinálhatták, csak nem tudták felrögzíteni. A digitális rendszerben csak a karbantartások kerülnek rögzítésre, a sérülések nem.

Laszlovics | 2017-11-27 18:41 mazda-auto.hu2 (2017-11-27 15:51 ) részére Válasz erre

Köszönöm megtisztelő segítségét!
178000 km van benne jelenleg.
Ezek szerint 4 éve nem járt márkaszervízben.
Esetleg annyi információt tud-e adni, hogy van e bejegyzés törésről, vagy motorikus meghibásodásról.
Ismételten köszönöm vákaszát!

mazda-auto.hu2 | 2017-11-27 15:51 Laszlovics (2017-11-24 11:53 ) részére Válasz erre

Csak a tulajdonosnak adhatjuk ki a kocsi anyagát, annyit tudok segíteni, hogy 2008.03.28-án helyezték forgalomba Belgiumban, és 2013.07.30-i az utolsó szerviz bejegyzése. Ha kapok egy kilométert, megírom, hogy reális, vagy sem.

Laszlovics | 2017-11-24 11:53 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Autóvásárlás előtt vagyok, és szeretném, ha némi információt adna a kiszemelt autóval kapcsolatban.
Alvázszám: JMZGG14R671694969
Elvileg Németországból hozták.
Egyéb kérdés: Ez ugye nem Ford motoros?

Megtisztelő segítségét előre is köszönöm!

tocsa5 | 2017-11-15 14:15 mazda-auto.hu2 (2017-11-15 11:13 ) részére Válasz erre

garai@mazda-auto.hu cimre elküldtem a forgalmi és a személyim másolatát! Köszönöm Válaszát!

tocsa5 | 2017-11-15 13:53 mazda-auto.hu2 (2017-11-15 11:13 ) részére Válasz erre

263e km van benne! már én vagyok a tulajdonosa! Előző tulaj szerint 242e km-nél cseréltek vezérlést,kettős tömegüt! ebben szeretnék biztos lenni!

mazda-auto.hu2 | 2017-11-15 11:13 tocsa5 (2017-11-15 09:31 ) részére Válasz erre

Végig szervizelt az autó, ha megkapom a kilométer állást megírom, hogy reális vagy sem, de a teljes anyagát csak a tulajdonosnak lehet kiadni.
A felszereltségét nem lehet látni a rendszerben.

tocsa5 | 2017-11-15 09:31 Válasz erre

isztelt Mazda-autó!

Tisztelt Mazda Auto!
Az alábbi alvázszámú autónak a szerviztörténetét és pontos típusát szeretném megtudni, amennyiben ez lehetséges. Ausztriából hozták be.
alvázszám: JMZGY19T671471792
Segítségüket előre is köszönöm.

mazda-auto.hu2 | 2017-11-07 08:29 cserni123 (2017-11-06 16:58 ) részére Válasz erre

Ha kapok egy névre írt forgalmi és személyi másolatot a garai@mazda-auto.hu címre, elküldöm az anyagát. Egyébként 2016. 11. 08-án volt az utolsó szervízbejegyzése, azaz most aktuális a következő.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó