Mazda6

2017. December 16. Szombat - Etelka

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu | 2015-07-28 15:01 T.Gergő (2015-07-28 14:37 ) részére Válasz erre

120000 és 240000 km-nél van rögzített vezérműszíj csere. Idén márciusban volt a 340000 km-es szerviz. Több adatot nem adhatunk ki.

mazda-auto.hu | 2015-07-28 14:49 Bálint75 (2015-07-27 20:05 ) részére Válasz erre

Szelepszár szimering, olajlehúzó dugattyúgyűrű....

mazda-auto.hu | 2015-07-28 14:47 teebowr (2015-07-27 13:55 ) részére Válasz erre

Egyáltalán nincs rögzített adat.

mazda-auto.hu | 2015-07-28 14:46 arsenaljee (2015-07-27 12:45 ) részére Válasz erre

Elképzelhető, hogy csak nem lett rögzítve az olajcsere az autó vezérlőegységében.

T.Gergő | 2015-07-28 14:37 Válasz erre

Kedves Mazda Auto,

Vasarolni szeretnek egy Mazda 6 Sport 2.0 CD GT 2008 as autot. A tulajdonos alitja hogy van vegig vezetet szerviz konyv. Az autoban 351 000 km van de nem tudtak megmondani nekem hanyszor volt vezerszij csere. Ha tudnanak nekem segiteni ebben az informacioban hogy a fenti autonak mikor volt cserelve a vezermuszija es fontosabb alkatreszei.

Alvazszam: JMZGH14D681144402

Segitseget elore is koszonom.

Udv Gergo

Bálint75 | 2015-07-27 20:05 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!

2003-as Mazda6 benzines autónk "eszi" az olajat.4000km után az alsó jelzésnél áll az olajszint,ami természetesen frissen lett beleöntve.Mitől lehet ez?

teebowr | 2015-07-27 13:55 Válasz erre

Tisztelt mazda-auto!
Szervíztörténet információt szeretnék kérni egy használt 6-os vásárlása előtt. Az alvázszám:
JMZGY198241148592
138.000 km-en áll az óra a hirdetés szerint.
Köszönettel: Kántor Tibor

arsenaljee | 2015-07-27 12:45 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!
2011-es Mazda 6-osom van, 2.2 129 Le, 186 ezer km-nél Nálam is elkezdődött a DPF mizéria. Horvátországból jöttem haza, 2200as fordulaton (kb 130 km/h-s sebességgel egyenletesen) és sajnos Zágráb után elkezdett sárgán villogni a DPF.. Ekkor még volt hátra 300 km, kicsit emelve a fordulaton jöttem végig, azt gondoltam, hogy nem tud regenerálni és segítek neki, 2500-as fordulattal jöttem 140-150 km-h körül végig, megállás nélkül, de semmi változás, miután újra elindítottam az autót ismét villog. ami Nekem furcsa, hogy a villogás ellenére nincs magasabb fogyasztás, az olaj annyi amennyit beleöntöttek. Nem értem, hogy miért villog a lámpa? (utolsó 2 olajcserét nem szervízben csinálták)

mazda-auto.hu | 2015-07-27 07:57 jj760928 (2015-07-27 06:56 ) részére Válasz erre

Nincs digitális szerviz nyilvántartása. 79726 km volt benne 2009.07. hóban.

jj760928 | 2015-07-27 06:56 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó!
Most készülök megvásárolni egy Mazda 6-ost,melynek az alvázszáma JMZGY19R201184005
Tudna nekem bármilyen információval szolgálni erről az alvázszámú autóról?
Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.
Üdvözlettel:Juhász József

emandel | 2015-07-14 20:35 Válasz erre

A 2014-es évjáratú Mazda 6-osokról sok helyen olvasható, hogy az USB portról lejátszás - ami egyébként kiválóan működik és jó a menüje is - nagy hibája, hogy az autó minden egyes leállítása után, a gyújtás levétele után, majd az újraindtást követően elölről kezdi lejátszani a zenei anyagot. Tehát "elfelejti" hol is tartott. Jó hír, hogy a problémát garanciában orvosolják a szervízek, egy panel cseréjével és kb. 1 óra munkával. Utána tökéletes.

Sacreston | 2015-07-08 17:57 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto!
Hol tudnák magyar nyelvű kezelési könyvet beszerezni egy 2011-es Mazda 6 GH típusú kocsihoz?

csabesz76 | 2015-07-07 17:29 Válasz erre

Nagyon szépen köszönöm információjukat még egy kérdés,emailban elküldenék a gyári mazda szett árát és egy Gates szett árát,és a munkadíjat.előre is köszönöm.Tisztelettel Mészáros Csaba

fever | 2015-07-07 15:42 Válasz erre

Tisztelt mazda-auto!

2010-es évjáratú faceliftes Mazda 6 GH 2.0i DISI 155LE GTA Sportkombi modellhez keresek magyar vagy angol nyelvű kezelési könyvet PDF formátumban! Kérem küldjenek egyet az alábbi email címre, ha lehetséges!
Nagyon szépen köszönöm!

nightfeverist@gmail.com

Üdv,
Zoli

mazda-auto.hu | 2015-07-07 08:50 csabesz76 (2015-07-06 18:59 ) részére Válasz erre

232600 km óra állásnál volt az utolsó szerviz 20014.12.05-én, és nem történt meg a vezérműszíj cseréje, ezért aktuális.

csabesz76 | 2015-07-06 18:59 Válasz erre

Szép napot. leszeretném kérni a szervíz történetét az egy hónapja vásárolt Mazda6-os omnak aminek az alvázszáma:JMZGG14R671654026 És Svájcból,lett behozva.Vezérlés csere aktuális-e lenne mert 244ezer van benne. Válaszukat előre is köszönöm.
tisztelettel: Mészáros Csaba

ujjistván | 2015-06-16 12:56 Válasz erre

Üdvözlöm,
nemrég olvasgattam a fórumot, az autó visszahívásokról kapcsolatosan szeretnék érdeklődni. sajnos az autóm múltjáról nem sok információm van, JMZGG148231149235, az autót Budapesten vásároltam kb 3 hónapja. Ha lehetséges, szeretném segítségét kérni, alváz számom alapján, szeretnék informálódni autómról. minden infónak nagyon örülnék ami alvázszámból kiderülhet, most 190 e km állása, kétségeim vannak ezt illetően is.
egy kis problémára még kitérnék, az autón 5000 km en belül 2 olaj csere is volt kezdtük castrol-al ami egy az egyben eltünt az autóból, majd fuchs 5-30 olajat ami kicsit tovább bírta viszont elkezdett fogyni belölle, most azt mondták az egyik autós boltban hogy csak is MAZDA dexelia ultra 5w-30 motorolajat öntsek bele és megszűnik az olajfogyása, van ennek valóság alapja? érdemes lecserélnem harmadjára az olajat vagy komolyabb beavatkozásra van szüksége az autómnak?
Elnézést a sok kérdésért így egyszerre, válaszát előre is köszönök
Üdvözlettel, Ujj István

UCCSO89 | 2015-06-11 13:32 UCCSO89 (2015-06-11 12:47 ) részére Válasz erre

Elnézést a hibáért. 100 felett rá, és hangja is van .

UCCSO89 | 2015-06-11 12:47 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

Az alábbi problémával fordulok Önhöz.
Van egy 20044es 121le rf5 autóm. Az autó 1000 felett borzasztóan ráz. Eddig csak 120 felett jelentkezett a probléma. Most lett cserélve első stab pálca és most már 100 nál is ráz. Futóművet állítottuk többször. Kerekeket cseréltem. Most et38 van rajt. Sokan erre panaszkodnak de az et50el is rázott ugyan igy. Nagyon kellemetlen mert sokat használom pályán. Nem utolsósorban az autó főtengely cserés volt. Mi lehet a hiba oka? Kihez fordulhatok mert 3 szerelő 3 félét mondott. Kopott kormánymű stb...de eddig akkor sem volt ennyire durva a hiba.
Köszönöm a választ!

ranemak | 2015-06-02 14:47 Válasz erre

Üdvözlöm T. Mazda autó
Kérdésem lenne . A férjem kint dolgozik Németországba . Egy 2008-as Mazda 6 gépkocsival jár ki. Az a probléma a kocsival , hogy álló helyzetbe a kormány nagyon nehezen fordul erőből kell fordítani. Eddig semmi gond nem volt vele a parkolóba akart beállni és akkor jött elő ez a hiba. Egy hét múlva jönne haza kérdésem mi lehet a gond és haza -e tud vele jönni nagyobb probléma nélkül!!! Várom válaszát és előre is megköszönöm:

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó