Mazda 3 Sport 2.0i

2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

2014.02.28.

Tesztek

Mazda 3 Sport 2.0i

Forrás: CD

  Az idei tél meglehetősen enyhe időjárása ellenére azért egy kicsit az igazán hidegből és hóból is kijutott nekünk, éppen amikor a Mazda 3-ast volt szerencsénk tesztelni. Jártunk fő-, és mellékutakon, araszoltunk dugóban a havas úton, de a Mazda 3-as egy pillanatra sem ébresztett bennünk bizonytalanságot. Mint említettem a Mazda 3 Sport nálunk töltött ideje alatt barátságtalan időjárási körülmények uralkodtak, ebből kifolyólag az átlagfogyasztásnak mért 8,5 liter/100 km biztosan nem mérvadó adat kedvezőbb körülmények esetén.


 Gumifüggő.

 

 Városon kívül téli gumiabroncsokkal egy kissé magas a menetzaj. A gumiabroncsoktól érkező zaj arra késztet, hogy hangosabbra vegyük a rádiót. Szerencsére a sztereó jól szól, és megjegyzem, hogy a nyári gumikkal szerelt korábbi tesztautó esetében a menetzaj mértéke nem érdemelt említést. Jéggel és hóval borított úton brillírozik az új Hármas, és viszonylag stresszmentesen vezethető ilyen körülmények között is.

 

Mazda 3 Sport 2,0i.

 

 

Háttérben marad.

 

 Egy alkalommal kissé túl fáradtan ültem a kormány mögé, és a csúszós úton a kelleténél nagyobb sebességgel érkeztem meg az egyik kanyarba. Ennek az lett az eredménye, hogy a Mazda 3 fara elindult a kanyar külső íve felé. Más autókban ilyenkor a menetstabilizáló rendszer működését a blokkolásgátló hangos recsegése kíséri, míg az autó újra egyenesbe nem áll. Ez eléggé megszokott reakció. Mazda 3 kerüli az ilyen "teátrális" megnyilvánulást, és szépen csendben stabilizálja önmagát, enyhe automatikus fékezés mellett. 

 

Mazda 3 Sport 2,0i.

 

 

Kulcskérdés.

 

  A nyomógombos, kulcsnélküli indítás jó dolog, hiszen ki sem kell vennünk a kulcsot a zsebünkből az autó kinyitásához, illetve a motor elindításához. Viszont ha nem akajuk azt a zsebünkben tartani (mert pl. nincs), az autóban egyszerűen nincs helye a távirányítós "kulcsnak". Hová tegyük? A pohártartóba? Nem valami elegáns megoldás, és zörög is, illetve mi van ha foglalt a tároló. Jó lenne, ha a tervezők figyelnének erre!

 

Mazda 3 Sport 2,0i.

 

 Más kisebb negatívum is feltűnt, mégpedig, hogy az automatikusan sötétedő infromációs kijelző nem úgy sötétedik, ahogy kellene. Néha túl sötét a középső napszakban, este pedig esetenként vakítóan világít.

 

 

Padlózni egy Skyactiv-ot?

 

 A kritizálandó dolgoknál maradva a Mazda igazán tehetne egy sport gombot az autóba. A márka Skyactiv motorjai és sebességváltói az üzemanyag megtakarítás csodái. Könnyűek, magas sűrítési arányúak, hogy minden gramm üzemanyagból maximális mozgási energiát nyerhessünk ki. Ezen Skyactiv filozófia a gyakorlatban is működik. A hatsebességes automata váltómű viszont  túlságosan is meg akar felelni ennek, így viszonylag nehezen, csak padlóig nyomott gázpedállal lehet visszakapcsolása bírni, ha azonnali erőteljes gyorsításra akarjuk késztetni az autót.

 

Mazda 3 Sport 2,0i.

 

 Más márkánál láttunk ennél jobb megoldást, hiszen ott a gázpedálnak van egy viszonylag kis erővel nyomható kezdeti szakasza, majd ha mélyebben lenyomjuk, "felkeményedik" a pedál. Ezt a részt elérve az automata visszavált, nem szükséges padlógázt adni, mint a Mazdában.

 

 

Szerethető.

 

 Ezektől a kisebb kifogásoktól eltekintve az új Mazda 3 egy kiváló autó. Más kompakt kategóriájú autókkal összehasonlítva a Mazda 3 rendelkezik azokkal a vezethetőségi jellemzőkkel, melyeket kedvelünk. A gyár pedig talán a következő modellévre kiküszöböli a hiányosságokat, ha erről megfelelő mennyiségű vásárlói visszajelzést kap. Mindenesetre a Mazda 3-ast élmény vezetni, szomorúan adjuk majd vissza. 

 

 

Mazda 3

Mazda 3.

Mazda 3.

Mazda 3.

Mazda 3.

Mazda 3. 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó