Mazda 3

2017. Október 21. Szombat - Orsolya

Információk Mazda3 típusok szervizelésével, és karbantartásával kapcsolatban.

 

Mazda3 generációk.

 

 

MAZDA3 kiegészítő felszerelések ITT

 

1. Mazda3 1,4i, 1,6i, 2,0i (benzines) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 benzines karbantartási intervallumok.
  motorolaj olajszűrő levegőszűrő. sebv.olaj. gyújtógy.. hűtőfoly.
1 év /   20000 km         X        X  javasolt      
2 év /   40000 km         X        X         X      
3 év /   60000 km         X        X

 javasolt     

     
4 év /   80000 km         X        X         X     X, majd 2 évente
5 év / 100000 km         X        X  javasolt         X    
6 év / 120000km         X        X         X          X        X
             
             
             

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

Mazda3 hivatalos szerviz Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba.

 

2. Mazda 1,6 CD (dízel) karbantartási tájékoztató:

 

 

Mazda3 dízel karbantartási intervallumok
  motorolaj olajszűrő levegősz. üzemanysz. vezérműszíj  hűtőfoly.
1 év /       20000 km        X      X  javasolt      
2 év /       40000 km        X      X         X      
3 év /       60000 km        X      X  javasolt           X    
4 év /       80000 km        X      X        X     X, majd 2 évente
5 év /      100000 km        X      X  javasolt.      
6 év / 120000 km                
240000 km                   X  

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

 

A Mazda gyár figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda3 

 

 

 

Tájékoztató jellegú Mazda3 gyári alkatrész árak (bruttó) / db.

  Mazda GYÁRI JELZÉSŰ ALKATRÉSZEK  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ (BENZINES)  3732,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 1,6  4842,- Ft  
 MOTOROLAJ SZŰRŐ DÍZEL 2,0  6020,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ BENZIN 1,6  8482,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ DÍZEL 1,6  6689,- Ft  
 LEVEGŐSZŰRŐ 2,0i, MPS, 2,0D  7961,- Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (POLLEN)  6426,-Ft  
 UTASTÉR LEVEGŐ SZŰRŐ (BL)  2008-TÓL  8008,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 1,4i, 1,6i  1308,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,0i  9548,-Ft  
 GYÚJTÓGYERTYA 2,3 DISI MPS  9548,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 1,6 DÍZEL  10006,-Ft  
 ÜZEMANYAGSZŰRŐ 2,0 DÍZEL  10853,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (1,6 DÍZEL)  11652,-Ft  
 VEZÉRMŰSZÍJ (2,0 DÍZEL)  35721,- Ft  

Az árak nem tartalmazzák a fórumlátogatói kedvezményt.

 

Mazda3 típusokkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (GYIK.):

- Hol találom meg mazda-auto.hu szervizét?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?

- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

 

Mazda3 fórumjaink:

MAZDA3 Fórum I.,  MAZDA3 Fórum II.

MAZDA3

Kommentek

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:15 laci50 (2017-09-15 19:14 ) részére Válasz erre

Kellene egy névre írt forgalmi, és személyi másolat a garai@mazda-auto.hu címre.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:13 MANE (2017-09-22 22:01 ) részére Válasz erre

A kapcsolóra gondolnánk így elsőre, de erre autó nélkül nehéz bármit is mondani.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-26 15:12 Teacher (2017-09-24 23:02 ) részére Válasz erre

Nem jó az alvázszám, nem ismeri fel a rendszer.

Teacher | 2017-09-24 23:02 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!
Az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt:
JMZBK14J281720336

Az autó Ausztriából származik, és ha lehetséges, akkor le szeretném informálni, hogy valós-e a kilométer állás, valamint van-e kártörténete.

Köszönettel,
Gábor

MANE | 2017-09-22 22:01 Válasz erre

Tisztelt cim !
2006-os,benzines,1,6 TE Mazda 3-os van.A problemam;az automata legkondin nem mukodik a homerseglet szabajzo>Hiaba forgatom a gombot a homerseglet nem valtozik a kijelzon.Segitseguket elore is koszonom.Tisztelettel

laci50 | 2017-09-15 19:14 Válasz erre

Tisztelt Mazda autó!
Amennyiben lehetséges, szeretném megtudni a JMZBK14Z261332342 alvázszámú,2006-ban Németországban forgalomba helyezett 1,6-os Mazda 3 előéletét.
köszönettel Heidinger László

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:47 horger88 (2017-08-31 11:08 ) részére Válasz erre

Nincs benne több kilométer, és végigszervizelt az autó. Az viszont nagy baj, ha 3,5 liter olajat lehetett utána tölteni, mert majdnem annyi a teljes felöntés. Sajnos elég esélyes, hogy a motor, elsősorban a hajtókar csapágy nem kapott elég kenést, és károsodott. Az olajfogyás nem normális, ha hosszabb állás után sincs indításnál füst, feltehetően leragadhatott egy olajlehúzó gyűrű.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:38 ziol86 (2017-08-30 10:55 ) részére Válasz erre

240.000 km-nél ellenőrizni szoktuk a láncot.

mazda-auto.hu2 | 2017-09-01 07:36 madesign83 (2017-08-29 18:33 ) részére Válasz erre

Látni és hallani kellene. Okozhatja egy meglazult bilincs is, ha eddig nem lehetett hallani.

horger88 | 2017-08-31 11:08 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2 hónapja vásároltam kereskedőtől egy Ausztriából behozott 2008-as évjáratú 1.4-es Mazda3-t. 125000 km van benne, ha hinni lehet a kilóméterórának. Pár napja kivillant az olajszintnyomást jelző lámpa a műszerfalon. Ma bevittem szervízbe és 3,5 liter lett utána töltve. Vásárlás előtt átnézettem, rendben találtak mindent, utána pedig átesett szervízen, olaj és szűrőcserével. Vásárlás óta 4000 km-t mentem vele, főleg autópályán. Efelől szeretnék érdeklődni, hogy ez az olajfogyasztás mennyire normális. Gondolom semennyire. Nem csepeg, nem füstöl. Ha lehetséges szeretném leinformáltatni hogy valós-e a kilométer állás, és hogy mennyire volt korábban szervízelve. A kereskedő adott róla egy papírt, de ezek után kissé elbizonytalanodtam. A szervízben azt mondták, hogy lehet, hogy jóval több van benne és azért fogyaszt ennyit.

Az alábbi alvázszámú Mazda 3-asról szeretném az információkat:
JMZBK14J281658513
A forgalmi másolatát el kell küldenem?

Köszönöm előre is a segítséget!




ziol86 | 2017-08-30 10:55 ziol86 (2017-08-30 10:53 ) részére Válasz erre

Bocsi én voltam a vak!
- A Mazda3 benzines motorjaiban ( 1,4i, 1,6i, 2,0i, 2,3i ) mivel történik a vezérlés hajtása?
- Ezekben a motorokban vezérműláncot alkalmaznak, mely nem igényel karbantartást.

ziol86 | 2017-08-30 10:53 Válasz erre

Sziasztok!

2006-os 1.6-os benzines Madza3 sednánba tudom, hogy láncos a motorvezérlés, de csak a dízel csereperiódusát találtam meg ami 10 év / 240.000 km.
Benzinesnél mikor kell ellenőrizni és mikor kell lecserélni?

Válaszokat előre is köszönöm!

madesign83 | 2017-08-29 18:33 Válasz erre

Sziasztok! 2004-es 1.6 benzinesemnél, motorleállítás után a motorhoz közel hajolva szívó vagy fújó hang hallatszik pár másodpercig. Ez normális? Amúgy nincs baja a gépnek, alapjárata is egyenletes. 1.6-os benzines tulajok esetleg megfigyelnétek ezt a jelenséget?

Atosz | 2017-08-13 16:16 gargyak (2017-06-26 20:57 ) részére Válasz erre

Üdv.a probléma nem a vezérműcsere miatt következett be.Hanem az egyik érzékelő hibásodott meg benne,ami az üzemanyagot vezérli,ezt kellett kicserélni első manőverben,és mivel egyszer túl magas üzemanyagot fecskendezett be a motorba,másodszor meg semmit,ezért füstöl,majd leállt,és a részecskeszűrőt is ki kellett takarítani meg az egr szelepet is,és újra kellett progamozni a részecskeszűrő tisztitási ciklusát mivel az is rosszul volt beállítva.Szerencsére nem volt nagy összeg,azóta mintha új lenne a kocsi,és semmi gond nincsen vele:)

gargyak | 2017-06-26 20:57 Atosz (2017-04-25 05:08 ) részére Válasz erre

Üdv Atosz és Mazda-auto.hu illet Kedves Fórumtársak!

Ugyanebben a problémával küzdök amit leirtál....nálam is vezérműszij csere volt, a motor beindult 2-3 másodpercre majd leállt azóta nem indul. Megkérdezhetem mi oldotta meg a problémát? Bármilyen segitséget szivesen fogadok.

Atosz | 2017-04-25 05:08 Válasz erre

Üdv!Van egy mazda3 2006-os évjáratú 1.6 109 lóerős autóm.Véletlenül a motor fordulatszáma meghaladta a percenkénti 4800-as fordulatszámot,kb olyan 5200-ig pörgött üzemmeleg motornál 2-es fokozatban,akkor egy kis kerepelő hangot adott ki magából a magas tartományban,füstölt jó feketén,majd leállt,nem indult be azonnal,csak kb olyan 1 perc indítás után,de akkor már a motor kicsit egyenetlenül járt,elindultam vele,mentem olyan 1km-t majd 3500 fordulatig pörgettem,utána leállt és többet nem indult be,csak mintha beakart volna,kérdés,hogy ennyitől már a motor megadta volna magát?Kijött a szerelőm,mert ez közvetlen vezérlés meg olajcsere után történt.Nem tudta megállapítani mi a baj,azt mondta olyan mintha üzemanyagot nem kapna a motor,azért nem indul.Ma mondják meg mi lehet a baj.De én félek.

hodiattila94 | 2017-04-07 10:18 Válasz erre

Az alábbi alvázszámú Mazda 3-as előéletéről szeretnék információt:
JMZBLA4A601245820

Az autó Németországból származik, de ha lehetséges akkor le szeretném informálni, hogy valós-e a kilométer állás valamint van-e kártörténete.

Köszönettel,
Attila

jucckat | 2017-03-09 08:45 bollie (2016-12-19 15:34 ) részére Válasz erre

Szia, a piros autó, benne kulcsra sikerült választ találnod?

mazda-auto.hu2 | 2017-03-01 16:45 bius1313 (2017-03-01 10:14 ) részére Válasz erre

Igen lehet, de csak azt tudjuk megmondani, hogy szervizelt-e, és a kilométer valós-e. A teljes anyagát csak majd a vétel után, a tulajdonosnak adhatjuk ki.

bius1313 | 2017-03-01 10:14 Válasz erre

Tisztelt Mazda Autó!

A garai@mazda-auto.hu címre továbbra is lehet forgalmi másolatot küldeni? Jövő héten szeretnék megvenni egy használt autót és érdekelne az előélete.

Előre is köszönöm!

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó