2018. Október 19. Péntek - Nándor

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


atoth | 2018-06-08 19:03

Tisztelt Szakértők!

 

2004-es Diesel Mazda MPV-m nem indul...

Leírom részletesen: este leparkoltam, melóból hazafelé rendben volt minden. Reggel indultam volna vele, indítok - várok picit hogy felszívja az üzemanyagot(tank félig)... Semmi. A kulcsnál az alap kattanás megvan mikor ráadom a gyújtást, de nem hallani azt a hangot mint mikor felszívja az üzemanyagot. Gondoltam h az akkumulátor.... Hátha csak kevés neki... De mondjuk akkor a visszajelző lámpák sem világítanának vagy esetleg halványabban. Felraktam hát töltőre, 3 óra hosszára-hátha. Akksi vissza, ugyanúgy semmi. Hát akkor nézzük meg a másik kulcsot, hátha "elfelejtette" a jelenlegit-mert már ilyet is hallottam... Szintén semmi.

Biztosíték.... Egyik sincs "elégve" amit a kormány alatt találtam. Amire gyanakszunk még az az immobiliser.

Az autón vezérlés cserét szeretnék végeztetni és jelenleg a feszítő görgőnek hangja van, mert cserére szorul az is (ezt csak leírtam kiegészítés képpen-hátha valami összetettebb probléma lehet).

Második nap, hátha kevés volt tényleg a töltés... 12 óra töltés, semmi reakció. Rámértünk majd a biztonság kedvéért elvittük akksi szervízbe.

Azt mondták hibátlan az akksi... Plusz még egy mondatot hallottam: " az önindító". Ha az immobiliserrel lenne gond, (autóvillamosságis mondta) akkor villogna a kulcs jel a visszajelzőn. Akksi, immobiliser kizarva eddig. Elvileg.

Létezik hogy az önindító minden előjel nélkül így szép csendben megadja magát? Volt már önindító problémás autóm de annak volt előjele. Próbáltuk még betolni, hátha" átfordul "és megindul de sajnos nem.

Véleményt, tanácsokat várok.

Előre is köszönöm!

SL | 2018-05-16 16:07 nzl66 részére

Üdv!

Nem vagyok szakértő, csak van már tapasztalatom a modellel. Ha van rá módja ellenőrízze a motortérbe található biztosíték táblán a B5B4 jellel ellátott relét. Ez a relé vezérli az üzemanyagpumpát. Az én autómnál ennek a relének a kontaktjai voltak erőssen megégve. A relé működött, viszont a kontaktokon keresztül a pumpa már nem minden esetben kapta meg a működéséhez szükséges feszültséget.

Thomadzo | 2018-05-12 08:54

Tisztelt Szakértő! Sziasztok.

Van egy 2003. Mazda 6 Sport 2.3 16V GT. autóm. Nagyon meg vagyok elégedve vele, de sajnos elérkezett a kuplung szerkezet cseréje. A munkahengereket, hidraulika tömlőt már kicseréltük és légtelenítettük.
Most következik a kuplung szerkezet cseréje. A kérdésem az lenne, hogy a “bölcsőt” mindenféleképp le kell engedni? 

Válaszukat előre is köszönöm.

Üdv.
Tamás

 

 

csz58 | 2018-05-09 16:50

Tisztelt Szakértő !

Tereveim szerint őszön viszem Önökhöz a Mazda 6 2.0 Diesel  KJR-845 2005-ös autómat 230.000 km-es vezérműszett cserére. Klíma ellenőrzésen van most az autóm. A szerelő azt mondta, hogy 2000-2200 fordutatlál erős, karcos, zörgő hangot hall. Vélhetőleg a vezérmű tengely végén lévő, lánckerékkel meghajtott lánc verődik az öntött házhoz. Lehetséges ez ? Kibírja  őszig ?

Válaszukat előre is köszönöm...Cserháti Zoltán

TomaCsaba | 2018-05-09 11:49

Tisztelt Mazda Szakértők!

Kérdésem lenne a következő jelenséggel kapcsolatban.

2011es 179LE 2.2es dízel mazdám van 170e km el.99%ban autópályán használom.Fura jelenséget tapasztalok újabban:

Az autó nyomatékleadási görbéjéhez nem hasonlító módon jön meg az erő a motorból.1500-1800 as fordulaton már rendelkezésre kéne állnia a nyomatéknak azonban a kocsi úgy 3000től tol nagyot addig szinte semmi nyoma a lóerőknek.Nem esedékes de olajat szűrőket gyertyákat cseréltetek a héten,remélem javul a helyzet - azonban ha mégsem akkor mire számítsak,mit nézessek meg az autón? 

A kocsi nem füstöl nem zajos nincs hibakód sem,semmi különlegeset nem produkál(csak nem húz alacsony fordulaton).Fogyasztása 4.5-5.5 L közt mozog,230km/h-át eléri óra szerint.Nem tenném tönkre ha mostmég könnyen orvosolható a hiba.

Előre is köszönöm a segítséget.

Bszabi | 2018-05-07 18:51

Tisztelt Szakértő!

A jövőben szeretnék vásárolni egy 2009-es Mazda 3-at, 2.2-es 150 lóerős diesel motorral. Az érdekelne , hogy vannak-e esetleg valamilyen tipushibái. Illetve mennyire kell félni az olajszivattyú hajtóláncának az elszakadásától.

Várom válaszát!

Tisztelettel

sandjan@freemail.hu | 2018-05-06 09:00

Sziasztok !

Újdonsült Mazda2 – 2004 DY 1,4 /16 v benzin – tulajdonos vagyok !

Most ismerkednék az autómmal , de részletes kezelési leírást nem találok !

Ha kérhetnék egy linket !

Külföldről jött be az autó 2017 vége felé ! 10 NAPJA VETTEM – KERESKEDŐTŐL !  Vajon a szervíz stb története

elérhető valahol ?!

Egyenlőre a szokásos alapszervizek elvégzése van folyamatban ! Olajcsere , motor elenőrzés – vezérmű szíj csere , futómű ellenőrzés – a bal elején rendellenes gumikopást látok ! 

JMZNC2WPJN4A60104

i.tetenyi | 2018-04-30 20:31

Sziasztok,

Mazda 3-as autóm van, 2007-es.

Ha a fékre lépek, akkor felgyullad a ködlámpa jelző. (Azt hiszem ez a hátsó ködlámpa visszajelző.)

Bármi ötlet, hogy hogyan lehet ezt megjavítani?

Előre is köszönöm.

nzl66 | 2018-04-28 18:20

Tisztelt Szakértő!

Mazda Premacy 2001. évjáratú 2.0 d autóm van.

Egy ideje nehezebben indul, és két hete kb 80 km megtétele után elment az alapjárat , leállt a motor. Nehezen ,de újra tudtam indítani. Ma 3 helyen álltam meg vele , és az utolsó beindításnál nagyon nehezen indult, mintha az akkumulátor is le lenne merülve. Másfél éve kapott új akkumulátort. A héten üzemanyagszűrő lett cserélve( + olaj, olajszűrő). Hetente egyszer külföldre megyek vele. A szerelő azt mondta, hogy csak akkor tudja megtalálni a hibát, ha már nem indul be. Lassan két éve járok vele. A gyorsulása is elég nehézkes.

Jó lenne ,ha tudna valami ötletet adni,hogy mit kellene rajta javítan, cserélni

Üdv: nzl66

 

Tdizsolt | 2018-04-24 19:43 mazda-auto.hu2 részére

Köszönöm szépen a választ!

A hibakód szívócső nyomásérzékelő problémát jelez, illetve ennek tápellátásási problémájátcsak nem tudom ez az alkatrész hol található, a villamosságisom szerint ezen érzékelő hibájára utalhat a kód.(van egy komplett bontott motorom, amiről esetlegesen le tudnám szedni és kicserélni az alkatrészt) Szerintem ebben a tipusban még nincs foglaltság jelző, mert nem figyelmeztet, ha nem vagyunk bekötve.  

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó