MOTOROLAJ 5-10.

2017. Szeptember 22. Péntek - Móric

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

mazda-auto.hu | 2012-08-22 11:55 Sándor (2012-08-13 17:14 ) részére Válasz erre

Kedves Sándor! Először mindenképpen azonosítani kellene a hangforrás okát. Ha a szelepemelőkkel van gond: Az olajnyomás mérő gomba általában 0,5-0,7 Bar nyomás alatt küldi a vészjelzést. Mivel ez a nyomás megvan alapjáraton, ezért feltehetően a hidrotőkékhez is eljut megfelelő mennyiségű motorolaj, kivéve ha valamilyen dugulás van az olajrendszerben ezen a részen, vagy magukban a tőkékben. Néhányan a kissé kockázatos módszerrel, fékfolyadékkal járatjáj a motort rövid ideig (!!!), mely le-kioldja a szennyeződéseket. Kevésbé kockázatos a motorolajba önthető tisztító adalék. Ezekre rá van írva az alkalmazás 2. Az is lehet, hogy más a zaj forrása.

Sándor | 2012-08-13 17:14 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Elég érdekes tűneteket produkál a benzines Skoda Fábiám (2002/1,4 50/ kw/ 8 szelep). Nyári időben, 28-30 fok felett, ha üzem meleg állapotba kerül az autó alapjáraton néhány másodperc után előbb mintha csak egy hidrotőke (nem biztos, hogy ez a probléma, csak ehhez tudom hasonlítani, egy korábbi vw-m hallatott ilyesmit), majd kis idő elteltével, mintha minden hidrotőke (mint egy rossz dízel) csörögni kezd. A fordulatszám növekedésével (1500-2500 felett) megszűnik. Természetesen hibajelzést nem küld az autó. Amit eddig javasoltak szerelők, hogy rossz/vékony az olaj, szűrő. Mobil 3000 5w40-es volt benn. A szerelők 15 vagy 20 w-et javasoltak, amit én az Ön cikkét olvasva felülbíráltam, így került bele a Liqui Moly Molygen 10W-50. Lementem vele kb. 2,5 ezret és ismét jelentkeztek a tűnetek.
Ön szerint mi lehet ez?
Köszönettel: Sándor

mazda-auto.hu | 2012-07-23 08:56 laca (2012-07-21 10:23 ) részére Válasz erre

Pár ezer kilométer miatt nem szükséges tavasszal lecserélni egy ilyen teljesen szintetikus motorolajat, kivéve ha így télen kb. 5 kilométeres, tehát rövid utakra van beindítva a motor. Ebben az esetben a kondenzvízből adódó folyamatok 3-4 hónap alatt sokat ártanak az olajnak is.

laca | 2012-07-21 10:23 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Hozzávetőleg Novemberben lesz aktuális az olajcsere autómban, a tavaszig nem tudom kihúzni. 0w30 kerül bele, kérdésem az lenne, hogy "árt-e", ha a tavasszal nem cserélem le az olajat, úgy gondolom, nagy pazarlás lenne a néhány ezer kilométert futott 0w30-at cserélni. Persze, ha nagy jelentősége van, megteszem. Azon is gondolkodtam, a télre valami mást teszek bele, de pont télen van szükség a hidegoldalra, 75%-ban városban használom. Így marad a 0w30. Mit javasol? Előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-07-04 15:07 Csáki József (2012-07-04 14:26 ) részére Válasz erre

Kedves József! A Mercedes előírásai alapján a Mitsubishiben mindkét 5w-30-as olaj alkalmazható. Ha a boltos ezt hallotta valahol, és saját kényszere nincs utánanézni a valóságnak, akkor sajnos ez van. Modern dízel révén az olaj részéről megkívánt alacsony hamutartalom miatt a 0w-40-es már kevésbé ajánlható. A Volkswagenben viszont inkább már a 40-es melegoldali jelzésű 0w-40-es ajánlható, az viszont határozottan.

Csáki József | 2012-07-04 14:26 Válasz erre

Tisztelt szakértő
Tanácsért fordulok önhöz.Van egy mitsubishi colt 1.3 70Kw 2006-os autó.Bemegyek az autósboltokba,hogy a legjobb olajat vegyem bele shell helix ultra avl 5w-30,mobil1 esp5w-30-ill.mobil1 0w-40.Mire a boltban mindenki le beszél,hogy ez tul híg meg mindenféle kifogással szinte mindeki a castrol magnatec 10w-40és5w-40-et akarja rám beszélni.Tanácsot szeretnék öntöl kérni,mert a legjobbat akarom bele,hogy melyket válasszam.Valamint 1998-as 2.4D 55kw motorkód/szám:AJA VW transporter-be 5w-30 és 0w-30,0w-40-es olaj tehető-e.Önbe bízva a választ előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-05-10 12:15 András (2012-05-10 01:17 ) részére Válasz erre

Kedves András! A leragadt hidrotőkék elsősorban a szükségesnél nagyobb szelephézagot okoznak, mely nem zörgést, inkább csattogás szerű hangot produkál. A következő motorolaj leeresztés előtt meg lehet próbálni egy tisztító adalékot, esetleg segíthet. Bár a most használt olajjal nehéz elképzelni, hogy lerakódások lennének a hengerfejben. Maradnék a 0w-30-nál.

András | 2012-05-10 01:17 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Volvo V50 2.4i (soros 5 henger, benzines, B5244S3) motor hosszabb állás (1-2 óra) után "kopogva, zörögve" indul, ez az állás idejétől függően max 15-20 másodperc alatt rendeződik, utána szép finoman jár. Nem tudom, hogy korábban is zörgött-e, nekem nem tűnt ez fel, a szerelők hívták fel rá a figyelmem - vagyis nem vészes az a zörgés, de valóban hallható. Két szerelő hallgatta meg, mindkettő hidrotőkére tippelt. Az egyik tisztító folyadékkal kezelné, a másik pont ezt tartja "szentségtörésnek", de nem tud rá igazi megoldást. Jó minőségű olajat javasolt, de azt használok, max éves cserét, az is meg van, pörgessem meg a motort, azt is szoktam. Szét nem szedné egyik sem emiatt. A motorban 125000 km van, 7 éves, 2 éve van nálam, azóta Castrol 0W30 ACEA A5 olajat kap, megvásárláskor 2 "gyors" olajcsere után évente, max 15e km után cserélem az olajat. Most volt cserélve, azóta már "pörgettem" is, és tiszta az olaj is. Mit javasol? Vékonyabb olajjal való tisztítást? Menjek le 0W-20-as olajra? Hogyan csináljam / nem veszélyes, stb.
Pörgősen vezetek, de azért nem "versenyszerűen", az olajhőmérséklet miatt talán ez számíthat. A teljes vezérlést (mármint szíjak, görgők, feszítők) cseréltük, nem múlt el a hang (olajos volt, nem emiatt cseréltük le).

Köszönettel, András

mazda-auto.hu | 2012-04-23 11:23 kosapeve (2012-04-23 00:25 ) részére Válasz erre

Használható ez a motorolaj mindkét autóban. Ez esetben az ACEA minősítés változása visszafele alkalmazható. A C3 jelzi, hogy már részecskeszűrős autókban is alkalmazható ez az olaj (Azokban viszont csak ez a szabvány!), de a szűrő nélküli korábbi gépkocsikban is. A Fiat szabvány eltérése is csak ebben tesz különbséget.

kosapeve | 2012-04-23 00:25 Válasz erre

Köszi az érdekes cikket.
Két eltérő kocsival kapcsolatban kérdezném.
A komplikáltabb: mennyire fontos a motorolajnál az autógyári minősítés? Pl. a 2007-es 1,6 JTD már az újabb Scudónál Az 5W-40 mellett az ACEA B4 helyett lehet-e a moderneb C3-at használni és a Fiat 9555...N2 szabvány helyett a 9555...S2 szabványt felhasználni? Egyszóval a Castrol Magnatec Diesel PDF jó választás-e?
2. Ugyanezt az olajat betölthetem-e az 1996-os Citroen AX 1.4 D autómba?
üdv:
ksapeve

mazda-auto.hu | 2012-04-17 14:57 nyakas lászló (2012-04-16 11:50 ) részére Válasz erre

Tehát kb 2 dl/1000 km az olajfogyasztás, mely nem nevezhető soknak, és figyelembe kell venni azt is, hogy az olajfogyasztás az olaj elhasználtságával, illetve az olajszint csökkenésével egyre magasabb, tehát még azonos külső körülmények esetén sem egyenletes. Mobil-1 0w-40-re még nem volt hasonló panasz jóval öregebb autók esetében sem, így ha azt állítja az autó motorja nem lehet "hibás", a márkánál maradva talán az 5w-50-est próbálja ki.

nyakas lászló | 2012-04-16 11:50 mazda-auto.hu (2012-04-16 09:27 ) részére Válasz erre

az 1 liter kb fél év alatt fogyott el, és ahogy irtam ismét után kéne töltenem, a jelenlegi szint apálcán már nem éri el a min. szintet.tehát akor már 2liternél járok. A motor müszakilag rendben van. acsereciklus végén járok milyen olajat javasol mert már a régit nem potlom vissza. kb 1 éves futot km 11000. elöre köszönöm válaszát!

mazda-auto.hu | 2012-04-16 09:27 nyakas lászló (2012-04-13 17:45 ) részére Válasz erre

Kedves László! Minden bizonnyal más viszkozitási jelzésű motorolajból is fogyasztana a motor. Nem említi, hogy az 1 liter mennyi km alatt fogyott el. Kopottabb motorok esetén előfordul, hogy a jobb minőségű motorolaj használata felszabadítja a lerakódásokat olyan helyeken is, ahol a lerakódások esetleg csökkentették a kopások okozta tömítetlenséget.

nyakas lászló | 2012-04-13 17:45 mazda-auto.hu (2012-04-02 08:06 ) részére Válasz erre

Tisztelt szakértő
fiat bravo 2007 -es 1.4 90 LE
gépkocsim van 55000 km-el, jelenleg Mobil 1 NEW LIFE 0W 40 motorolaj van benne. észrevételem az hogy jelentös az olaj fogyása a két csere közti idöszakban .
az elözö csere ota több mint 1 liter és jelenleg is potolnom kéne!
Mi a tanácsa hamarosan cserélnem kell az olajat.
Ez a második mobil 1-es idöszakom. van e köze ahoz hogy 0W 40-es van benne.
Válaszát eöre is köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2012-04-02 08:06 Gyuri (2012-03-31 23:40 ) részére Válasz erre

Kedves Gyuri! Az utolsó hozzászólásánál én sem nagyon írhattam volna jobb választ.

Gyuri | 2012-03-31 23:40 Gyuri (2012-03-30 15:32 ) részére Válasz erre

Harmadik olvasatra csak megértettem. A hideg oldali viszkozitási értéknek semmi köze nem lehet az olajfogyasztáshoz.Legfeljebb a szintetikus olaj tisztító hatása miatt fogyhat valamennyit. Tehát 0-40 az ideális választás. Esetleg 0-30, de ehhez mindenképp oljanyomás mérések kellenek nyári melegben. Köszöntem.

Gyuri | 2012-03-30 15:32 Válasz erre

Újra átolvastam a cikket és értelmeztem az eddig nem tiszta részeket. Ezek alapján mindenképp szintetikus olaj a jó választás. Vagy maradok az 5W-40-nél vagy kipróbálok egy 0W-40-et, és ha jelentkezik olajfogyasztás akkor visszaállok az 5W-40-re. Ha nyári nagy hőségben tudok mérni üzemi körülmények között olajnyomást, akkor kikalkulálható hogy a meleg oldali 30-as olajat is használhatom vagy sem. Jól okoskodtam? Köszönöm.

Gyuri | 2012-03-30 12:57 Válasz erre

Tisztelt Cikkíró Szakértő! Teljes döbbenettel és meglepődéssel olvastam végig írásait a motor olajokkal kapcsolatban. Logikusan átgondolva, teljesen igaza van szinte mindenben.
Éppen ezért szeretném tanácsát kérni autóm olaj cseréjéhez. Audi A4 1,9 TDI. AFN motorkód, hagyományos adagolós dízel. 270ekm futás teljesítménnyel. Fél éve vásároltam, állapotát és előéletét tekintve valósnak tűnik a kilóméter adat. Olajfogyasztás a nívó pálca ellenőrzésekor nem tapasztalható, de a turbónál biztosan szivárog olaj a motorba, ugyanis a szívócsőben fellelhető volt olaj egy megbontás alkalmával. (turbó geometria tisztítás volt) Tudtuk hogy a vásárlás előtt mikor volt olajcsere, kb 3000km-el előtte ezért nem cseréltük, nem tudjuk sajnos mit töltöttek bele, csak a km óra állását. Most viszont esedékessé válik a csere. Elvileg 5W-40-et ír elő a gyár. Többek is 10W-40-et javasoltak a 270ekm miatt, de a cikke elolvasása után kételkedni kezdtem. Mit ajánlana az én autóm motorjába. Vegyesen használom városban, és autóúton, autópálya nagyon ritkán. Az olvasottak alapján egy 5W-30-ra tippelnék, de szívesen fogadnék egy jó tanácsot öntől.Szintetikus vagy rész szintetikus? (ásványit teljesen kizárnám)
Még valami, eddig 15ekm volt a csereperiódus, mostantól mindenképpen átállok 10ekm-re. Várom válaszát: Gyuri

mazda-auto.hu | 2012-03-05 10:13 Szentesi Krisztián (2012-03-01 14:43 ) részére Válasz erre

Kedves Krisztián! Minden bizonnyal a MOL terméke is megfelelően teljesít. Ha Ön elégedett volt ezzel a termékkel, és nem is akar több pénzt áldozni motorolajra, akkor használja ezt. Ezt az osztályt viszont érdemes 10000 km-enként cserélni. Márkák alapján nem akarok különbséget tenni a motorolajok között, mert részrehajlással fognak vádolni, így inkább viszkozitási jelzést szoktam ajánlani. Ha esetleg többet tud áldozni olajcserére, akkor a 10w-t érdemes 5w-re, vagy 0w-re csökkenteni, ahogy a cikkben le van írva.

Szentesi Krisztián | 2012-03-01 14:43 DobosHunor (2012-02-29 05:24 ) részére Válasz erre

Tiszteletem!

Érdeklődni szeretnék,hogy egy 2004-es Daewoo Kalos(80.000km) olajcseréjéhez milyen olajat tetszik ajánlani.A cikket elolvastam,de nem hozzáértő révén inkább kérdeznék:)Az utolsó két cserénél Mol Dynamic Essence és Valvoline 10w-40-et használtunk.Jelenleg a Mol Dynamic Essence és Q8 10w-40-es közt vacilálok,mert ezeket elfogadható áron találtam,de kérem,ha van egyéb,jobb javaslata írja meg azt számomra!Ha a 10W-40-est Ön már lecserélné valami más számura a helyemben kérem azt is írja meg!Ahogy olvasom,szinte az összes 10w-40-es olaj azonos specifikációval rendelkezik,van értelme esetleg több ezret adni csak a név miatt egy olajért vagy a Mol olaja jó minőségű?Ami még fontos lehet a kérdésemhez(szerintem),h Spuri adalékot folyamatosan adagolok tankoláskor az autómba.
Megtisztelő válaszát és segítségét előre is Köszönöm!
Üdvözlettel:Krisztián

előző ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... következő

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó