MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

mazda-auto.hu | 2011-11-09 10:11 Román Attila (2011-11-07 21:20 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Köszönöm a bizalmat. Még annyit, hogy valójában az autópálya használat nem annyira megterhelő a hűtési rendszer számára. Kevés fordulatszám változás, általában közepes fordulatszám, nagy légáramlat. Nyilván a végsebesség közelében, vagy a légáramlást gátló, pl rosszul felszerelt rendszám, eldugult hűtő lamellák... változik a helyzet.

Román Attila | 2011-11-07 21:20 mazda-auto.hu (2011-11-03 13:41 ) részére Válasz erre

Tisztelt Uram!
Köszönöm válaszát!
A hidegoldali viszkozitás csökkentése tekintetében nem is voltak kétségeim, ám a 30 vs 40 kérdésében nem tudtam dűlőre jutni. Tisztában vagyok vele, hogy a cikkben szereplő példaautó (Ferrari) és egy Astra G motorja között zongorázni lehet a különbséget, de az ott leírtak alapján arra is gondoltam, hogy talán érdemes a gyakran előforduló magasabb fordulatszám-tartomány miatt (pálya használat)40-es olajt választani a megfelelő nyomás érdekében. Szóval elakadtam az olajnyomás,motor hűtés, fogyasztás (olaj és benzin egyaránt) szerelmi háromszög ellentétei között. Világos volt, hogy valahol kompromisszumot kell kötni. Hogy melyik változóban érdemesebb, azt megtudhattam Öntől. ( Ugyanis e témában számos fórumon nincs egyetértés.) Köszönöm még egyszer.

Üdvözlettel:

Attila.

mazda-auto.hu | 2011-11-03 13:41 Román Attila (2011-10-31 11:17 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Kicsit ismétlem magam, hiszen nemrég szintén egy G-s Astra tulajdonosnak válaszoltam. Gyakorlatilag a hidegoldali viszkozitás csökkentése jelenleg a világ összes személygépkocsi motorjában előnyös. Az előny mértéke különböző. Az általános GM LL-A-025 és GM LL-B-025 szabványoknak az általam ismert 0w-40-es motorolajok "papíron" is megfelelnek. Ha a 30-as olajjal eddig nem volt számottevő olajfogyssztás, akkor elsősorban a 0w-30-as az ajánlottabb.

mazda-auto.hu | 2011-11-03 13:32 Jenei Gábor (2011-10-29 10:06 ) részére Válasz erre

Nem előnyös, de ha viszonylag hamar következik az olajcsere, akkor nincs túl nagy jelentősége.

Román Attila | 2011-10-31 11:17 Válasz erre

Tisztelt Uram!

Tanácsát szeretném kérni motorolajválasztás kérdésében. Szóban forgó gépjármű: OPEL Astra G,Z14XEP motorral. 150 ezres szervíz idején lecserélném a gyári olajat (5w-30) 0w-40 vagy 0w-30 viszkozitású olajra. (Márkát nem szeretnék írni, de a GM specifikáció meglehetősen leszűkíti a kört.) Átlagosan havi 4-5000 km-t fut az autó, ebből autópályán cirka 2500-3000 km-t tesz meg.
Köszönöm. Üdvözlettel: Attila.

Jenei Gábor | 2011-10-29 10:06 Válasz erre

Üdvözlöm kedves szakértő! olyan kérdéssel fordúlnék én önhöz,hogy 10w-40-es repsol olajat keverhetem-e a castrol 10w-40-es olajjal?

mazda-auto.hu | 2011-10-05 08:23 G.István (2011-10-04 17:27 ) részére Válasz erre

Gyakorlatilag a váltás előnyeiről szól a két cikk. Természetesen igen.

G.István | 2011-10-04 17:27 mazda-auto.hu (2011-10-04 13:10 ) részére Válasz erre

Igen, valóban elfelejtettem egy-két adatot megadni amit most pótolok. Még talán annyit hogy valószínűleg a hidrotőkék adnak egy kis csattogó hangot, de ez nem biztos. Így is merjek váltani? Tehát 2003-as 1.6 16V Z16XE típusú motor van az autóban.

mazda-auto.hu | 2011-10-04 13:10 G.István (2011-10-04 07:23 ) részére Válasz erre

Gyakorlatilag a hidegoldali viszkozitás csökkentése jelenleg a világ összes személygépkocsi motorjában előnyös. Az előny mértéke különbözik. Bár nem írta milyen motor van az autóban, nyugodtan merjen váltani. Egyébként az általános GM LL-A-025 és GM LL-B-025 szabványoknak az általam ismert 0w-40-es motorolajok "papíron" is megfelelnek.

G.István | 2011-10-04 07:23 Válasz erre

Tisztelt Szakértő! Egy 135e km-t futott 2003-as Opel Astra G autóm kézikönyve kizárólag a 10W-40-es olajat ajánlja. Éppen olajcsere előtt állok és a cikkben van egy kiemelt rész ahol arról ír hogy nyugodtan lehet váltani 5W-40 vagy 0W-40-es olajra is. Míg más fórumokon ahol nézegettem, hogy milyen olajat ajánlanak mások csak azt szajkózzák hogy a GM minősítéseknek feleljen meg és az ott felsorolt olajok között nincs is 10W-40-es. Merjek váltani és ha igen melyikre? Teljesen meg vagyok kavarodva. Válaszát előre is köszönöm. Üdv.

mazda-auto.hu | 2011-09-13 08:37 laca (2011-09-12 21:01 ) részére Válasz erre

Tél után, tavasszal érdemes cserélni a motorolajat, mivel a téli nagyobb hőmérséklet ingadozás következményei, a kevesebb "forró" állapot rontja leginkább az olaj minőségét. Így az év egyéb időszakában jobb minőségű olajat tudunk használni.

laca | 2011-09-12 21:01 Válasz erre

Tisztelt szakértő,

Ha az olajcsere-periódusnál az 1 év előbb következik be, mint a km, akkor melyik időpontra érdemes átállni, értem úgy, hogy mely évszakban érdemes olajat cserélni: a meleg nyár előtt, pl.: Májustól-Májusig vagy a tél beállta előtt. Az olaj: 0w30. Válaszát köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-08-23 15:25 Gudics Gergely (2011-08-23 13:21 ) részére Válasz erre

Az előforduló legmagasabb motorolaj hőmérsékleten mért olajnyomás adatok nélkül inkább érdemes a legalacsonyabb gyári melegoldali jelzéshez ragaszkodni. A hidegen-melegen hígfolyósabb motorolajok alkalmazásának előnyeit a cikkben részletesen kifejtem. Visszatérve a korábbi kérdéshez, a 2005 utáni dci Thaliakhoz már a 0w-40 is gyári ajánlással rendelkezik.

Gudics Gergely | 2011-08-23 13:21 mazda-auto.hu (2011-08-23 09:27 ) részére Válasz erre

Köszönöm válaszát! Még egy kérdés. A gyári előírást, jelen esetben az 5W-40-et mennyire kell szentírásnak tekinteni? Mert igazából 0W-30-at tennék bele, de "azt mondják" a melegoldali viszkozitást, a 40-et nem szabad variálni, annak annyinak kell lennie. Számít ez valamit valahol a motornál, jelen esetben egy dCi-nél?

mazda-auto.hu | 2011-08-23 09:27 Gudics Gergely (2011-08-20 00:32 ) részére Válasz erre

Igen, helyesen jár el ezzel a váltással, hiszen a 0w hidegoldali jelzés miatt ezek az olajok hidegen is közelebb állnak az ideális viszkozitáshoz. Az pedig külön előny, hogy minden ilyen olaj teljesen szintetikus, így kevésbé vesztik el eredeti tulajdonságaikat a következő olajcseréig.

Gudics Gergely | 2011-08-20 00:32 Válasz erre

Üdvözletem! Egy Renault Thalia dCi-hez kellene nekem jó olajat találni. Eddig 5W40-et használtam (gyári előírás), 10e km-ként cserélve, de jön a tél, és mivel kinn állós az autó, váltanék 0W-40-re. Jól teszem?

mazda-auto.hu | 2011-08-16 11:58 TothL (2011-08-16 11:18 ) részére Válasz erre

Természetesen Önnek van igaza. Ráadásul nem hogy kárt nem tehet benne, a hidrotőkéknek is előnyösebbek a hidegen hígfolyósabb motorolajok.

TothL | 2011-08-16 11:18 Válasz erre

Kedves Uram, egy ismerősöm szerint ha a gyár által ajánlott 10w40es olaj helyett 5w40es olajat használok, az nem tesz jót a hidrotőkéknek és tönkre is teheti azokat mert túl "híg". Én úgy gondolom hogy mivel az 5w40 hidegoldali viszkozitása is jóval nagyobb az üzemi körülmények közötti melegoldali viszkozitásnál, ezért nem mehetnek ettől tönkre a hidrotőkék és ilyen értelemben "hígságról" se beszélhetünk. Ön szerint melyikünk tudja / gondolja jól? üdvözlettel TóthA

mazda-auto.hu | 2011-07-11 14:51 Ujvári Gábor (2011-07-10 21:45 ) részére Válasz erre

A cikkben is kitérek rá, hogy léghűtéses erőforrások esetében nem garantálható szúk működési hőmérséklet kereten belül tartani a motor, így a kenőolaj hőmérsékletét. Ezért ezeknél nagy melegben javasolt a vastagabb melegoldali jelzésű motorolaj használata, hűvös időben pedig a vékonyabb, alacsonyabb melegoldali jelzésű olaj alkalmazása. Mivel a Suzuki esetében külön olajhűtő is van, illetve nagyobb az olajmennyiség, valamivel kisebbek a hőingadozások, de még így is meghaladhatják egy vízhűtéses motorét. Célszerű jó minőségű teljesen szintetikus 40-es, vagy 5w-50-es "nedves kuplungos" motorolaj használata, ennél vékonyabb (xxw-30)olaj csak télen, vagy mérések után lenne javasolható.

Ujvári Gábor | 2011-07-10 21:45 Válasz erre

Üdvözlet!Egy Suzuki GSF 1.2-es,lég-olajhűtéses motorkerékpárom van.Gyári ajánlás:10W-40.Mindenki,aki kényeztetni szeretné a motorját vastagabb,50-es olajat használ.Óva intenek a vékonyabb olajtól,főleg,hogy lég-olajhűtéses a gép.Viszont a leírtak szerint tölthetnék bele 30-as olajat is.Kérdésem,hogy bele tehetem-e a motoromba a 30-as olajat,vagy maradjak a gyári előírásnál?Itt gondolni kell a váltóra is,amire nem tudom,hogy milyen hatással lenne a vékonyabb olaj?Köszönettel Gábor.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó