MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

Nagy Dániel | 2012-09-08 21:43 Válasz erre

Üdvözlöm Szakértő Úr!
Érdeklődnék, hogy szíve szerint, Ön milyen olajat rakna, és milyen gyakran cserélné egy 2004-es MAZDA MPV 2.0MZR-CD-be?

Köszönöm.

Varga Csaba | 2012-09-08 15:49 Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr!

Korábban már írtam Önnek Honda jazz 0w20 Eneos olajával kapcsolatosan. Nos az olajjal jók a tapasztalataim,nem fogyasztja a kocsi egyáltalán.Egy éve LPG üzeműre alakíttattam át. Kérdésem az lenne, hogy 1.az LPG mellett valóban lehetnek-e hosszabak a csereperiódusok,vagy a nagyobb égési hőmérséklet miatt ez nem igaz
2. a nagyob érgési hőmérséklet miat kell-e esetleg más viszkozitásra váltanom?
Köszönettel:Varga Csaba,Szentes

mazda-auto.hu | 2012-09-06 08:40 Válasz erre

Versenypályás használathoz mindenképpen érdemes mérni az olajhőmérsékletet, és az olajnyomást. A teljesen szintetikus olajok magasabb hőmérsékletig stabilak, még azonos melegoldali jelzés esetén is, mint egyéb társaik. Viszont a versenypályán sokkal magasabbra kúszhat az olajhőmérséklet, mint bármikor közúton, és mivel nem tudunk (olcsón) ennek olajszivattyú kapacitással "utánamenni" - tehát növelni az olajszállítási mennyiséget azonos fordulaton -, ezért előfordulhat, hogy a túlságosan elvékonyodó olajhoz nem társul kellő nyomás. Ezért lehet, hogy az ilyen magas (150C) hőmérsékleten egyébként minimális vastagsági különbség jelenti a vészhelyzet elkerülését. A legtöbb versenyautóban/motorban extrém vékony olaj van, de nagy szállítási képességű pumpával. Mérési adatok nélkül valóban kockázatos pályázni. Akkor inkább pályára vastagabb 40-50-60-as olaj, utána úgyis érdemes cserélni, és jöhet a 30-as.

Mátyás Attila | 2012-09-05 15:44 Mátyás Attila (2012-09-05 15:43 ) részére Válasz erre

0w-30 és a 0w-40 között mi lesz a különbség?

Még egyszer köszönöm

Mátyás Attila | 2012-09-05 15:43 mazda-auto.hu (2012-09-05 15:39 ) részére Válasz erre

Köszönet

És ez bírni fogja a versenypályás körülményeket? (0w30)

mazda-auto.hu | 2012-09-05 15:39 Mátyás Attila (2012-09-05 11:36 ) részére Válasz erre

Valójában hivatalosan az SLX-et már teljesen felváltotta az Edge sorozat, de ha ez az Edge 0w-30 BMW LL04 motorolaj szinonímája, akkor ez, illetve a 0w-40-es Mobil-t javaslom elsődlegesen, míg alternatívaként az 5w-50-es, de ez csak másodsorban.

mazda-auto.hu | 2012-09-05 15:34 Szilárd (2012-09-05 10:45 ) részére Válasz erre

Kedves Szilárd! Nem feltétlen minőségfüggő, hogy egy adott motorolaj specifikációjába bekerül egy autógyártó előírásainak megfelelése. De ha már itt tartunk, a minőség jelentésébe is bele lehet kötni, ki mit ért alatta egy olaj esetében? Pl. ritkán kelljen cserélni, vagy védje a motort? Természetesen mi ez utóbbit tartjuk fontosnak. Egyszóval a Castrol Edge 0w-30 SN/C3 garantáltan nagyon jó választás. A 30000 km-es csere intervallum viszont egyik olaj esetében sem, de gondolom, ezt nem kell mondanom, írnom.

Mátyás Attila | 2012-09-05 11:36 Válasz erre

Rendben

Konkrét márkák:
castrol slx prof 0w-30
Mobil 1 new life 0w-40
eurolub cleantec 5w-30
és valójában felmerűlt bennem a mobil 1 peak life 5w-50 is

köszönettel: Attila

Szilárd | 2012-09-05 10:45 mazda-auto.hu (2012-09-05 08:33 ) részére Válasz erre

Kedves Szakértő!

Astrám motorkódja: 1,6 XER. Nekem nagyon szimpatikus lenne a Castrol Edge 0w-30 -as olaj, de a leírása szerint nem rendelkezik GM tanusítvánnyal csak az 5w-30-as....? Nem igazán értem, hiszen elvileg jobb minőségű, nem?

mazda-auto.hu | 2012-09-05 10:21 Mátyás Attila (2012-09-05 09:19 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Valóban egy kicsit általánosítva válaszoltam, de manapság az 5w-30-as motorolajok 95%-a nem szintetikus. A BMW "házi" 5w-30 olaját ebből a szempontból nem ismerem. A 10w-60-asuk szintetikus. Azt is kissé általánosítva írtam, hogy a legtöbb 5w-30-as motorolaj 100C fokos hőmérsékleten vékonyabb valamivel, mint a 0w-30-asok többsége. Valójában konkrét márka és típus megjelölésével lehetne nyilatkozni ebben a kérdésben, ha szakszerűek akarunk maradni. Pl. a Castrolnak 5 különböző 0w-30-as terméke van. Ezek közül a legvastagabb 0,1-értékkel marad el a 40-es olajok alsó vastagsági határértékénél 100C fokon. Egy ilyen olaj, vagy az említett 0w-40-es osztály alkalmas az időnkénti nagyobb terheléshez is, de ebben az esetben hamarabb kell cserélni!

Mátyás Attila | 2012-09-05 09:19 Válasz erre

Kedves Szakértő!
Köszönöm válaszát, de továbbmennék..
Válaszában említette zárójelben 5w-30 kapcsán hogy nem fullszintetikus, szerintem az 5w-30 bmw olaj az.
Míért jelöli vastagabb jelzővel a 0w-30 at az 5w-30 nál?
0w-30 vagy 0w-40 lenne a megfelelőbb a 320si számára. Szeptemberben készülünk egy pályázásra vele próbaképen (nem versenyzés csak élmény céljából), ez befolyásolj az olajválasztást? Köszönettel: Attila

mazda-auto.hu | 2012-09-05 08:33 Szilárd (2012-09-04 14:52 ) részére Válasz erre

Kedves Szilárd! 1,6-os H-s Astra többféle motorkóddal is létezik, de ettől függetlenül alkalmazhatóak a 0w-30-as Castrol motorolajok. Viszont többféle Castrol 0w-30-as van. Mi ezekben az autókban a Castrol Edge (+Professional jelzés a szervizekben) SN/C3 0w-30-ast alkalmazzuk. Persze semmiképpen nem ajánlott a gyári 30000 km-es csereperiódust tartani, gyakrabban kell cserélni a motorolajat, mert különben ez az olaj sem fogja megvédeni az alkatrészeket a kopástól!

Szilárd | 2012-09-04 14:52 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!

Nemrég vásároltam egy új Opel Astra H 1,6 benzines gépkocsit, és szeretném megkérdezni, hogy cseréltethetem-e benne az olajat Castrol edge 0w-30-ra? Ennek az olajnak nincs GM tanusítványa sajnos, de az ajánlott 5w-30-as olajoknál gyanítom jobb. A garanciát elveszíthetem, ha nem Dexos2 GM minősítésű olajat használok hanem a fenti Castrolt?

mazda-auto.hu | 2012-09-03 14:34 Mátyás Attila (2012-09-03 09:08 ) részére Válasz erre

Kedves Attila! Nem a szelepvezérlés miatt, hanem elsősorban a dugattyúgyűrűk más kialakítása, illetve a lokális, és átfogó hőterhelés okán javasol (-t) igen vastag, 60-as melegoldali jelzésű olajat a BMW egyes motorjaiba. A magas fordulatszám pedig általában még inkább vékonyabb olajat igényel. Viszont ezekben a motorokban használattól függően egy 5w-30-as olaj (nem "full" szint.) viszonylag gyorsan degradálódhat (elvékonyodhat), ezért vastagabb (A3/B3 v.B4) 0w-30-ast, vagy amivel márkától függetlenül nem lehet rosszul dönteni, egy 0w-40-est javasolnék. Ez utóbbit egyes BMW E90 320 Si tulajdonosok is igazolják. Persze ezt is érdemes időben cserélni! Egy 10-60-as olaj igen magas hatékonysági hátrányokat "hurcol" állandóan, az esetenkénti védelem miatt, míg egy 0w-40-es keveset áldoz fel a védelemből, viszont sokkal hatékonyabb a teljes hőmérséklet tartományban.

Mátyás Attila | 2012-09-03 09:08 Válasz erre

Tisztelt Szakértő?

Bmw E90 320 Si modelről lenne szó, 0km es motorral, pontosabban 7.000km es motor. Kérdésem az lenne milyen olajat javasolna bele.
Ennek a motornak semmi köze sincs a sima 320i hez. N45B20a motorkód 7.400 at forog és ugyanúgy lapkás szelepállítású mint a BMW M es motorjai.
Gyári előírás 5w-30. Nem értjük hogy ennek miért nem 10w-60 ha egyszer hasonló felépítésű mint az M3 csak 1997cm es.
Köszönettel.

Attila

mazda-auto.hu | 2012-08-30 14:23 Péter Miklós (2012-08-29 08:23 ) részére Válasz erre

Kedves Miklós! Amennyiben nyújtott szervizintervallummal használja az autót, akkor ez az olaj teljesíti a gyári előírásokat, de inkább javasolnám a gyakoribb olajcserét egy vw 502.00-ás 0w-30 motorolajjal.

Péter Miklós | 2012-08-29 08:23 Válasz erre

Tisztelt Szakértő Úr!2008 as 1.4 TSI Seat LEON-ba (50e km-t futott), longlife olajat szeretnék tenni. Ez jó bele:Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30?

Sz.Attila | 2012-08-24 13:44 mazda-auto.hu (2012-08-24 08:39 ) részére Válasz erre

Úgy döntöttem hogy kipróbálom a MOBIL 1 NEW LIFE 0w-40-es olajat, most úgyis jön a tél... Köszönöm szépen a segítségét!!! Tisztelettel: Attila

mazda-auto.hu | 2012-08-24 08:39 Sz.Attila (2012-08-23 15:01 ) részére Válasz erre

Valószínűleg előnyösen használható lenne egy megfelelő 0w-30-as motorolaj, de a biztonság kedvéért ehhez olajnyomás mérésekre lenne szükség az elérhető legmagasabb olajhőmérséklet mellett.
Ha ilyen körülmények esetén is elérhető az egyes fordulatszámokon megkívánt nyomás, akkor nncs akadálya.

Sz.Attila | 2012-08-23 15:01 mazda-auto.hu (2012-08-23 14:05 ) részére Válasz erre

Köszönöm gyors válaszát! Akkor kicsit leszűkült a kör, tehát 0w-40 olajban gondolkozzak. Alternatívaként a Castrol Edge és Mobil 1 New Life olajokra gondoltam. Mivel mindkét olaj jó, maradnék a Mobil 1-nél, kicsit olcsóbb. Viszont még megfordult a fejemben mint alternatíva, a 0w-30-as olajak gondolata.(Mondjuk drágább is :) Abból többet csipegetne? Melyik lenne jobb választás? Köszönettel: Attila

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó