MOTOROLAJ 5-10.

2017. November 23. Csütörtök - Kelemen

MOTOROLAJ 5-10.

Motorolaj 5-10.

Forrás: Varga István

 Motorolaj című írásunk előző négy részében tisztáztuk, hogy elsősorban nem a motorolajunk folyóssága és az olajnyomás mértéke határozza meg erőforrásunk kenését, hanem az olaj áramlásának mértéke, amit hígabb olaj használatával növelhetünk. Ez hidegindításkor különösen fontos, amit 0w-.. indexű olajok használatával maximalizálhatunk. Következzen az 5-10 rész!


Ossza meg!

Vissza: Koncepció
címkék:

Kommentek

mazda-auto.hu | 2012-02-06 10:28 Lukácsi László (2012-02-04 15:39 ) részére Válasz erre

Kedves László! A hűtőfolyadékot a gyári ajánlások alapján is érdemes 2-3 évente lecserélni, ha már nem a gyári, esetleg "longlife 10-12 év" folyadék van a rendszerben. A HOAT, és OAT fagyállók is a hosszabb élettartam érdekében kerültek bevezetésre, de az áruk, illetve a gyakoribb csere előnyei miatt is célszerűbb egy alumínium motorokhoz is ajánlott etilén-glikol bázisú fagyállót használni. Általában a mai korszerű folyadékok mind azok. Az olcsóbb 690-750Ft/Liter árú folyadékok is.

mazda-auto.hu | 2012-02-06 09:40 laca (2012-02-03 11:00 ) részére Válasz erre

A C2,C3-as 0w-30-as új Castrol Edge-nek többek között van API SN minősítése is, mely egyértelműen jelzi a benzines alkalmazhatóságot. Ráadásul a magas hőmérsékleti viszkozitása megfelel a korábban használt A3/B3/B4 típuséval. Tehát az új 0w-30-as Castrol olajok közül ez felel meg leginkább a korábban használtnak.

Lukácsi László | 2012-02-04 15:39 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Nem éppen olajjal kapcsolatos a kérdés, de azért hátha tud nekem segíteni.
'99-es Honda Civic-be milyen fagyálló a legjobb választás? Jelenleg Valvoline MaxLife Antifreeze van benne, ami tudomásom szerint egy hibrid (HOAT) hűtőfolyadék.Azért vagyok bizonytalan mert bizonyos fagyállók amin, nitrit, foszfát és szilikát mentesek, másokban van foszfát és olyan is van amiben szilikát van.Gondolom ez attól függ hogy OAT vagy HOAT technológiával készültek.Szeretném tudni hogy a Civic-be melyik típusú folyadék a legjobb? Ha konkrét márkát és típust is ajánlana nagy segítség lenne számomra.
Köszönöm: L.László

laca | 2012-02-03 11:00 Válasz erre

Tisztelt szakértő!

Toyota Yarisomba Castrol Edge 0w30 olajat használok.
Castrol kinálatában megjelent az FST technológia. Kérdésem az lenne, válthatok-e FST 0w30-ra, ha annak specifikációja ACEA C2/C3, míg az eddigi 0w30 A3/B3 A3/B4 jelzésű. Okozhat-e problémát vagy maradjak a még kapható normál Edge-nél?
Válaszát előre is köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2011-12-28 12:06 Peti (2011-12-26 20:03 ) részére Válasz erre

Kedves Peti! 1.Mivel az S2000 motorja viszonylag magas fordulatszám tartományokban "mozog", különösen előnyös az azonos hőmérsékleten valamivel jobb áramlási tulajdonságokkal rendelkező 30-as melegoldali jelzésű, 0w-30-as. Ha az adott fordulatszámokhoz tartozó minimálisan előírt olajnyomás is megvan, illetve olajfogyasztás sincs, akkor ez a nyerő olaj.
2. A Mobil termékei közül a Mobil-1 jelzésűek a valódi teljesen szintetikus olajok, de ma már azok között is a 0w-s hidegoldali jelzésűek mondhatók biztosan teljesen szintetikusnak.

Peti | 2011-12-26 20:03 Válasz erre

Tisztelt Mazda-autó!
Honda S2000-be 0w-30 vagy 0w-40 szintetikus olajat javasol inkább? A motorban 100e km van. A gyári előírásban 5w-40 ill. 10w-30 szerepel. Más. Az 5w40 Mobil Super 3000 x1 vajon valóban teljesen szintetikus olaj, vagy ezt nem lehet biztosan tudni? Üdv. Peti

mazda-auto.hu | 2011-12-24 08:06 L.László (2011-12-23 15:54 ) részére Válasz erre

Lehet használni, de véleményem szerint ha már voltak motortiszító adalékok alkalmazva, akkor egy időben, vagy inkább gyakrabban cserélt pl. 0w-40 teljesen szintetikus motorolaj nem csak megakadályozza a lerakódást, hanem fel is oldja a maradék lerakódásokat egy műszakilag egyébként kifogástalan motorban. Ezt sok szétszedett motor megerősítette már, melyben csúcsminőségű olaj volt alkalmazva.

L.László | 2011-12-23 15:54 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
Harmadik éve van a tulajdonomban egy '99-es Honda Civic.
Nem sokkal azután hogy megvettem kiderült hogy nagyon olajsaras a motor.
Azóta rendszeresen és sűrűn cserélek olajat,kezdetben 5w-40-re, majd 0W-40-re.
Két alkalommal is használtam motoröblítő adalékot a csere előtt(Valvoline és Wynn's) de csak nem hagy nyugodni a dolog.
Ön ajánlja-e hogy következő alkalommal használjam ezt a terméket: http://www.webautoshop.hu/id/00261_Liqui-Moly_Olajiszap_oblito_300_ml,vagy fölösleges, esetleg árthat a tömítéseknek? Elég sokáig kell a motorban hagyni,100-300 km.-t.

mazda-auto.hu | 2011-12-21 08:14 Attila (2011-12-20 08:53 ) részére Válasz erre

Részben igaza van, valamiért az ExxonMobil ennek az olajnak az európai verzióját nem minősítette újra az amerikai API intézettel. A kismértékben más összetételű amerikai verziója (M1 0w-30 Advanced Fuel Economy Formula) viszont az SN minősítést is elérte.

Attila | 2011-12-20 08:53 mazda-auto.hu (2011-12-19 15:33 ) részére Válasz erre

Köszönöm a gyors választ, de érthetetlen számomra hogy az egyik legnevesebb olajmárka hogy nem költ arra, hogy ha egy új szabvány lép életbe, akkor azon megfelelőséget szerezzen???!!! Nem hiszem hogy nincs vásárló akit nem téveszt meg , nem zavar a SM helyett az SL besorolás...

mazda-auto.hu | 2011-12-19 15:33 Attila (2011-12-19 11:54 ) részére Válasz erre

1.Kedves Attila! Az adott köztes hőmérsékleten (40C) mért viszkozitási érték alapján nem lehet a sorrendet eldönteni. Tovább csökkentve a hőmérséklete, már a 0w-s hidegoldali jelzésnek megfelelően a Mobil lesz hígfolyósabb. A 40C fokon mért kisebb eltérés egyrészről a 100C fokon is vastagabb - a 30-as jelzés tűrésén belül - (Mobil-1) olajra vezethető vissza, másrészről a teljesen szintetikus olajok azon jellegzetességére, hogy a melegoldali jelzésnek megfelelő alapolajat adalékolják, míg az ásványi bázisú Castrol 5w-s, igen híg alapolaj adalékolásával készül.
2. A Mobil-1 0w-30 Super Syn FE Formula tervezésénél még az SL volt a legmagasabb API szint, így az SM szint bevezetése nem jelenti azt, hogy az új szabvánnyal elévültek volna kimagasló érdemei. Teljesen szintetikus mivoltából adódóan egyértelműen nagyobb teljesítményű motorolaj két olajcsere közötti periódusban, mint ez a Castrol termék.

Attila | 2011-12-19 12:28 Attila (2011-12-19 11:54 ) részére Válasz erre

Folyt.

További észrevételem, hogy ráadásul a Mobil1 0w-30 F.E. olaja csak API SL-es besorolású s nem SM-es.
Most akkor tényleg jobb lenne a Castrol (magnatec A1/A5) 5w-30olaja???

Attila | 2011-12-19 11:54 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto!

Következő olajcserénél Mobil1 F.E. 0w-30-at szeretnék fordomba tölteni a korábbi Castrol A1/A5 5w-30 helyett. Megnéztem mindkét termék adatlapját, s a 40°C-nál a viszkozitási érték kedvezőbb a Castrol 5w-30 olajnál!!! ???

Most akkor a hidegindítás szempontjából e két olaj közül a castrol 5w-30 olaja jobb lenne mint a mobil1 0w-30 F.E. -je???

mazda-auto.hu | 2011-12-09 09:38 Bokodi László (2011-12-08 14:36 ) részére Válasz erre

Kedves László! Jó döntés a 0w-20-as motorolaj használata, ha mégsem ez lesz, akkor 0w-30 következő legjobb opció. A 2,5-ös motor alapjait a korábbi 2,3-as blokk adja, de a Mazda rájött, hogy növelni kell az olajteknő kapacitását, hiszen a 2,3-as motorba elég kevés olaj fért. A több olaj kevésbé hajlamos túlmelegedésre, kevésbé oxidálódik. A 10000 km-es olajcsere előnyös.

Bokodi László | 2011-12-08 14:36 Válasz erre

Azt elfelejtettem hozzátenni, hogy 10.000 km-enként tervezek olajcserét, ahogyan az előző autómban is (Mazda3)

Bokodi László | 2011-12-08 14:34 Válasz erre

Tisztelt Szakértő!
2011-es, 2,5 literes benzines Mazda6 autóm van, egyelőre kevés futott km-rel.
Eredetileg 5w-30-as olajban gondolkoztam, de a cikkek alapján jobb lenne egy 0w-20-as, mondjuk ACEA A5 besorolású olaj? Ha jól emlékszem, a gépkönyvben is fel van tüntetve az ilyen paraméterű olaj.
Az autó használatát tekintve eléggé a két véglet jelentkezik, azaz vagy rövid távon (max.10 km) vagy hosszú távon (50-300km) autópályán használom, itt túlnyomóan 4000-4500-as fordulatszámon. Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2011-11-17 16:22 gabeen (2011-11-16 17:44 ) részére Válasz erre

Egy igazán beragadt olajlehúzó gyűrűt, és visszafolyó csatornát még kiszerelt dugattyú esetén sem egyszerű megtisztítani, és tekintettel arra, hogy a legtöbb nagyobb hatású adalék csak rövid ideig lehet a motorolajban, ezért kérdéses a hatásuk. Ettől függetlenül olcsóbb megpróbálni, mint szétszedni a motort. Motorfékezés utáni gázadáskor nem füstöl? Ha igen, akkor lehet szelepszár szimering is.

gabeen | 2011-11-16 17:44 mazda-auto.hu (2011-11-16 13:21 ) részére Válasz erre

köszönöm válaszát! megmondom őszintén 1 kicsit csipkedi az olajat,pedig nagyon jó benne a kompresszió!1 honda szerelővel beszéltem ő azt állítja az olajlehúzó gyűrűm lehet elkoxolódva nem pedig elkopva. nemtudom mi igaz belőle de ha mégis csak igaz tud esetleg valami adalékot ajánlani ami megtisztítaná a gyűrűket?

mazda-auto.hu | 2011-11-16 13:21 Gabeen (2011-11-09 17:45 ) részére Válasz erre

Egyes piacokon a Honda, gyári olajként kifejezetten 30-as melegoldali jelzésű olajat ajánl az SOHC Vtec motorokhoz. A 0w-s olajok nem csak a gyorsabb átolajzást segítik hidegindítás után, de stabilitásuk is jobb, kevésbé változnak két olajcsere között, hiszen ezek garantáltan teljesen szintetikusok. Tehát elsősorban 0w-30. Mivel azonban van már kilométer a motorban, ezért elképzelhető, hogy az olajfogyasztás csökkentéséhez vastagabb melegoldali jelzésű olajat kell választani, pl. egy 0w-40-est.

Gabeen | 2011-11-09 17:45 Válasz erre

Üdvözlöm Kedves olajdoki! nekem 1 honda civicem (1993 évj. 1.5lsi motorszám d15b2) lenne, és az érdekelne,hogy milyen viszkozitású olajat ajánlana bele. 180.000.km van benne. jelenleg 10w-40 castrol van benne. maradjak ennél vagy vékonyabb olajat ajánl?

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó