Maserati Bora

2017. December 16. Szombat - Etelka


Maserati Bora

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

A Maserati már bevált 90 fokos V8-as motorjával hajtott Bora igazi szupersportautó volt, mely az ígéretek szerint elérhette a 280 km/h sebességet is. Ez volt az első középmotoros Maserati, és a Genfi AutóShow-n debütált 1971 márciusában. Nem sokkal később beindult a Bora sorozatgyártása, mely nagyon sok új ötletet hozott a Maserati márkának.

 

A Ghibli sikere után a Maserati ismét Giorgetto Giugiaro-hoz, és az ő frissen alapított Italdesign stúdiójához fordult, hogy tervezze meg az Adria Keleti partjának élénk szeléről elnevezett típus karosszériáját. Pietro Frua szintén készített egy teljes méretű modellt, de Giugiaro terve modernebb volt, és mégis jobban illeszkedett az akkori modellpalettához. A karosszériák Modenában készültek Officine Padane által. Az öt sebességes ZF váltó egy a hátsó futóművel közös segédkeretben volt elhelyezve.

 

 A Maserati a Citroen tulajdona volt, és a Bora a francia gyártó hidraulikus rendszerét alkalmazta a fékek, a rejtett lámpák, a vezetőülés és az állítható pedálok működtetésére. A 310 lóerő (Amerikában a kipufogógáz előrírások miatt 300 ) 260 km/h végsebességet engedélyezett az autónak. 1971 végén Giugiaro egy Bora-n alapuló tanulmányautót is bemutatott, mely a Boomerang nevet kapta.

 

564 Bora készült a gyártás nyolc éve alatt, ezek több mint fele 4,9 fedőnév alatt. A Maserati Bora vásárlók között találtuk a híres Maserati rajongó Karim Aga Khan-t, és a filmproducer Carlo Ponti-t, Sophia Loren férjét.

 

A francia importőt Thepenier kérésére 1973-ban a gyár elkészített egy versenyváltozatot, hogy az akkori Group 4 kategóriában indulhasson, de hiába érték el a 430 lóerős teljesítményt, az autó végül nem indulhatott, mert nem készült el a homologizációhoz szükséges 500 darab szériagyártású Bora. Az olajválság, és a bevezetett olasz adótörvények nem tettek jót az olyan egzotikus szupersportautók piacának, mint a Bora, ezért 1978-ban befejezték gyártását.

 

Maserati Bora.

Maserati Bora.Maserati Bora.Maserati Bora.Maserati Bora.Maserati Bora.Maserati Bora.Maserati Bora. 

 

 Maserati Bora

 

Maserati Bora

 

Maserati Bora

 

 


Vissza: Maserati




Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó