Mazda6 Skyactiv-D 2.2.

2018. Augusztus 14. Kedd - Marcell

2013.06.28.

Tesztek

Mazda6 Skyactiv-D 2.2.

Forrás: AM

   Korábban már írtunk az előszériás Mazda6-os menetpróbájáról, most azonban a végleges változatot vettük górcső alá. Az új Mazda6 már a bevezetés előtt több rendelést abszolvált, mint a kifutó modell tavaly egész évben! A várakozásoknak megfelelően az eladások jelentős részét a gázolajosok fogják kitenni, a 2,2-es blokknak létezik egy 150, és egy 175 lóerős kivitele. Ellőbbi már 7,07 milliótól elérhető, míg utóbbi csak a legmagasabb Revolution csomaggal konfigurálható, így nem meglepő, hogy az ára is magasabb. Aki a combosabb dízelre áhítozik, annak legalább 9109900 forintot kell a kasszánál fizetnie - az automata felára további 960000,-Ft.


    Kukacoskodnék, de "piszkosul" jó az autó.

 

    Az új Mazda6-os a középkategória egyik legatraktívabb darabja, lehengerlő formája akaratlanul is magával ragadja az ember figyelmét. A formaorhia belül ugyan alábbhagy, cserében rendezett vezetőhely fogadja a sofőrt, az anyagok pedig a lényeges pontokon puha borítást kaptak. Kritika illeti az aprócska ajtózsebet, melybe mindössze egy félliteres palack szuszakolható be. A Sportkombi raktere hozza a kategóriában elvárható méretet (522/1632 l), variálhatósága is príma: az oldalfalon elhelyezett kar meghúzásával a támla egyszerűen az ülőlapra dől, és kész is.

A használaton kívüli roló a apdlóbélés alá süllyeszthető, kutya szállításakor vagy tetőig pakolt csomagtér esetén pedig térelválasztó háló húzható ki.

Mazda6

 

    A vezetőülés kényelmes, kellően mélyre süllyeszthető, a kormány is tág tartományban állítható. A motor hangja hidegen sem tolakodó, a 2,2-es kulturált darab, ereje az 1420 kg-os tömegű Mazda6-oshoz bőven elegendő - a hasonló teljesítményű konkurensek zöme 150-200 kilogrammal nehezebb. A dupla turbós kialakítás előnye, hogy minden fordulatszám tartományban igen nyomatékos a dízel, és egészen 4500-ig hajszolható.

Mazda6 2014.

 

 A 420 Nm 7,9 másodperc alatt repíti 0-ról 100km/órára, ami az ellenfelek többségénél 1,0-1,5 másodperccel jobb érték. A kormányzás közvetlen, a sportosan hangolt futómű passzol az autó karakteréhez, jól veszi a húzós kanyarokat, de tempós visszafordítókban azért érezni, hogy az ívkülső felé tolja az orrát. A vezetés talán legszebb pillanata, amikor a pontos váltóval bíbelődünk. A Mazda manuális váltója nagyon precíz, az áttételezés eltalált, a gyors kapcsolások is prímán abszolválhatók. Akit hidegen hagynak a dízelek, annak itt van a Skyactiv-G 145 (6 499 900 Ft-tól), vagy 165 lóerős (7 819 900 Ft) változata, valamint a 2,5-ös (192 LE), mely 9,5 millióért vihető el.

Mazda6.

 

 Eltérő fazonok.

 

 A Mazda6-os kínálatából eltűnt az ötajtós karosszéria, a kombin kívül csak a négyajtós limuzin választható. A két modell eltérő ügyfélkörnek szól, a 8 cm-rel hosszabb tengelytávolságú Sedan elsősorban a kínai piac igényeinek kíván megfelelni. 4870 mm-es hosszát figyelembe véve a 489 literes raktere csupán átlagosnak mondható. Fordulóköre jókora, falak között mérve minimum 12 méterre van szüksége, ez 20 centiméterrel több, mint a kurtább puttonyosé. A támlák reteszelése a csomagtérből is oldható, azonban azok nem dőlnek le maguktól. A második sorban a fejtér 28 mm-rel kisebb, viszont itt jóval szellősebb a lábhely. Jó hír, hogy a Mazda6 Sedan és a Sportkombi között nincs árkülönbség.

Mazda6.

 

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:



Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó