2024. Október 3. Csütörtök - Helga

2010.12.02.

Mazda hírek

Mazda logó történelem.

Mazda logó történelem

Forrás: ab

 Az idén 90 éves  a Mazda gyár, mely így közel egy évszázada készít már járműveket.  A gyár első hivatalos Mazda emblémája 1936-ban jelent meg, mely többször változott napjainkig. A kezdeti tripla M-et formázó emblémát, vagy az írott betűs Mazda felíratot nem is igen ismerjük itt Európában. A jubileum alkalmából tekintsük most át a Mazda logók történelmét.


 Kettős kezdet.

Az 1936-os Mazda embléma.

 Ez az első hivatalosnak minősített Mazda logó, melyet 1936-hoz, az akkori háromkerekű teherautók gyártásának elindításához társítanak.. Maga a név Ahura Mazda-tól, a korai ázsiai civilációk bölcsesség, intelligencia és harmónia istenétől ered. Egyes vélemények szerint a név eredhet még a cégalapító Jujiro Matsuda angolosított nevéből is.

 

Az 1936-os Mazda embléma.

 1936-ban a Mazda ezt a másik márkajelzést is bevezette, melyhez a székhely Hiroshima város emblémája adta az ihletet. Hiroshima ad otthon a mai napig a cég főhadiszállásának. A korabeli leírás szerint a logó középső részének csúcsai, a három M betű a Mazdát mint motor gyártót szimbolizálja, míg a szélső szárnyak a Mazda gyártmányok agilitását, sebességét, és új írányvonalak kijelölő képességét mutatja.

1959, az első személygépkocsi.

 

Az 1959-ben bevezetett Mazda embléma.

Ennek a klasszikus "M" emblémának a bevezetése az 1959-ben elinduló Mazda személygépkocsi gyártáshoz köthető. A Mazda R360 kupé volt az első autó mely ezt viselte. Az embláémából a "h" betű (Hiroshima), és az "m" is kiolvasható. Az akkoriban újszerű technológiai megoldásokat felvonultató kisautó - mint egy hírnökeként a későbbi Mazda típusoknak -, szakított sok autóipari hagyománnyal.

Mazda R360 kupé.

Már 35 éves!

Az 1975-ben bevezett Mazda embléma.

Szinte hihetetlen, de ez a napjainkban is használt Mazda felírat már 35 évvel ezelőtt, 1975-ben megjelent az autók hátulján. Utánozhatatlanul örök darab,  reméljük 100 év múlva is érvényben marad!

Ezt már jól ismerjük.

Az 1992-ben megjelent Mazda embléma.

Ez a márkajel 1992-ben került bevezetésre, mely az előző, 1975-től használt embléma kísérőjévé vált. A jel alakja egyaránt kelthetik a nap, szárnyak illetve egy fénygyűrű benyomását, és egyértelmű kiindulópontja volt a jelenlegi Mazda emblémának.

 Napjainkban.

A napjainkban is használt Mazda embléma.

Elérkeztünk a ma is használt Mazda emblémához, melyet 1997-ben ismerhettünk meg. A gyári megfogalmazás szerint a Mazda "M" betűjét jeleníti meg, de a belső erőteljes "V" alak a gyár szárnyainak kitárását szimbolizálja a jövő irányába. Az embléma megjeleníti a kreativítást, a küldetéstudatot és vitalitást mely a Mazdát jellemzi.  2000-ben ez a filozófia kibővült a Zoom-zoom szójátékkal, mely a Mazda típusokba "beépített" mozgás örömét  jelenti.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:



Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó